Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: 924 HeinzHarold

  1. #1
    Ingeschreven
    24/09/2019
    Berichten
    11

    924 HeinzHarold

    Kwam er nog achter dat het eigenlijk Heinz Harald (Frentzen) is, beetje jammer maar goed. Mijn Porsche 924, het was eigenlijk niet de bedoeling om er een project van te maken. Maar ik denk dat eigenlijk iedere 924 een project is. Dus bij deze toch maar een pagina aangemaakt.

    Ik heb een aantal foto's gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening. Het lijkt erop dat er bij de versnellingsbak een lekkage zit. Waar komt dit precies vandaan?

    versnellingsbak-lekkage.jpg

    De versnellingspook lijkt me niet erg origneel, en hier lijkt ook aan gelast te zijn. Iemand dit wel eens gezien?

    versnellingspook.jpg

    De uitlaat lekt bij deze flens, bouten zitten er gewoon los in. Lijkt erop dat de flens gebroken is. Denk dat ik de uitlaat er helemaal af haal en de flens weer aan elkaar las..

    uitlaat-flens.jpg


  2. #2
    Ingeschreven
    20/09/2018
    Berichten
    19

    Re: 924 HeinzHarold

    Hoi, als het niet duidelijk is waar de versnellingsbak lekt,eerst reinigen daarna rijden en controleren.
    De pook is niet standaard,hoort plat te zijn, niet rond kijk eens op rosepassion of dergelijke.
    Uitlaat lassen idd


  3. #3
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 HeinzHarold

    Aan de pook zie ik niets bijzonders
    Iemand heeft er misschien een nieuw pennetje in gelast deze slijten rond
    Die flens daar hord een ring tussen te zitten die in de veld van de pijp word gedrukt
    Denk dat die mist eerst maar een loshalen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    24/09/2019
    Berichten
    11

    Re: 924 HeinzHarold

    Bedankt voor jullie reacties. De flens was inderdaad geknapt. Er was zo weinig van over dat ik maar een nieuwe flens heb gekocht. Deze zit er alweer onder. Ondertussen ben ik nog bezig met uitzoeken waarom mijn acculampje blijft branden. Als ik bij 2000 toeren meet op de accu haalt deze niet meer dan 11,5 V. Volgens Haynes moet dit rond de 14V liggen. Het eerst waar ik naar heb gekeken is de spanningsregelaar. Deze is wel wat roestig op de aansluitingen, maar niet echt bijzonder. Ik trof wel een bijzonder constructie bij de dynamo.(zie foto) Waar hoort de losse(vast getiewrapte) kabel normaal aan te zitten? Ook heb ik het idee dat er wat aansluitingen missen op de dynamo.
    IMG_20191012_112831.jpg


  5. #5
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Re: 924 HeinzHarold

    de zwarte plastic kap voor de koeling ontbreekt


  6. #6
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 HeinzHarold

    Bij een 924 is dit toch een metalen kap/hitteschild/trechter?

    Zo'n geweven kabel lijkt op een extra aarding, maar via de tywrap zal die natuurlijk weinig effect hebben


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 HeinzHarold

    Dat is een massa van dynamo naar het motorblok deze word gelijk met de kap gemonteerd op de met een m 6 Boutje
    is mogelijk de verklaring voor het brandende lampje en niet goed werkende spanning regelaar daar de dynamo compleet in rubbers hangt .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    24/09/2019
    Berichten
    11

    Re: 924 HeinzHarold

    Ik ben bang dat die kabel met een reden daar hangt op een manier dat deze geen massa kan maken. Ik verwacht dat er ergens een kortsluiting komt als ik deze weer aansluit.


  9. #9
    Ingeschreven
    10/08/2014
    Locatie
    berkel en rodenrijs
    Berichten
    161

    Re: 924 HeinzHarold

    de aarding moet zeker wel op de dynamo zitten
    bij was die een keer los geraakt van het blok en toen had ik de zelfde symptomen
    en het is wat M.B.H zegt de spanningsregelaar kan niet werken zonder referentie van de massa.

    Groeten Joran
    Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
    Porsche 987c 2007


  10. #10
    Ingeschreven
    24/09/2019
    Berichten
    11

    Re: 924 HeinzHarold

    Even een update, de reden van het niet bijladen van de accu, was de bekabeling die van de dynamo, langs de startmotor naar de accu loopt. Deze was totaal vergaan (zie foto). Ondertussen weer opnieuw bekabeld.

    Ik had nog een vraagje, mijn achterruit verwarming doet het niet. Nu zag ik dat er achter op de strip een connectie is afgebroken (zie foto) kan ik zo op de strip solderen?
    IMG_20191114_161735.jpg

    IMG_20191114_161944.jpg

    IMG_20191102_103657.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •