Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1
    Ingeschreven
    19/10/2019
    Berichten
    3

    924 1985 | Blokkeren achter remmen

    Beste leden,

    Een tijd geleden hier voor het laatst geweest, omdat alles met de 924 gelukkig goed ging.
    Nu een jaar of twee geleden had de auto er af en toe last van dat als hij een tijdje stil had gestaan bij remmen de achter remmen meteen blokkeerde.
    Na een paar keer heen en weer rijden en hard remmen hoorde ik achter een tik, en was alles weer okay. Verder niet zoveel aandacht aan besteed.

    Door omstandigheden heeft de auto twee jaar binnen gestaan, maar moet weer voor de APK.
    Als ik nu maar aan het rempedaal denk blokkeren de achterwielen meteen. Rem los en alles is weer vrij, maar een milimeter het pedaal intrappen en ze blokkeren achter.
    Echter het trucje van toen werkt ook niet meer.

    Wat ik in het verleden heb vervangen:
    Nieuwe trommels a
    Nieuwe cilinders a
    Nieuwe schoenen a
    Nieuwe schijven v
    Nieuwe blokken v
    Klauwen gereviseerd v
    Remolie vervangen en ontlucht.

    Dit was voordat de problemen begonnen, en hij heeft het er een jaar probleemloos mee gedaan.

    Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken, en hoe het overigens kan dat bij nauwelijks intrappen van het pedaal de achterremmen zo bekrachtigt worden dat ze abrupt blokkeren.

    Het gaat trouwens over een 924 2.0 uit 1985

    Alvast bedankt, Masc


  2. #2
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1985 | Blokkeren achter remmen

    Zou op de één of andere manier de handrem ongewild kunnen in werking treden?


  3. #3
    Ingeschreven
    19/10/2019
    Berichten
    3

    Re: 924 1985 | Blokkeren achter remmen

    Wat ik me herinner is dat alles gekomen is nadat ik de handrem had afgesteld. Ik heb hem toen teruggesteld maar het probleem bleef. Om alles met de handrem uit te schakelen heb ik de kabel bij de achter remmen helemaal verwijderd, maar dit hielp ook niet.


  4. #4
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1985 | Blokkeren achter remmen

    Zou je de trommel kunnen afnemen, iemand anders laten remmen, en kijken wat gebeurt? Of kunnen die remcilindertjes te ver/eruit duwen?


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1985 | Blokkeren achter remmen

    Denk dat je dit moet doen. Na lange stilstand zal t aardig vastzitten lijk me. Loshalen en schoonmaken!


  6. #6
    Ingeschreven
    19/10/2019
    Berichten
    3

    Re: 924 1985 | Blokkeren achter remmen

    Ik ga het dit weekend even proberen, ik laat weten wat het resultaat is.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •