Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
  1. #11
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Goed bezig geweest zie ik. Ja, ga er wel vanuit dat je olie nu benzine overgoten is... goed om te vervangen idd, maar doe dat als alles is opgelost. Dan hou je het schoon.

    Stelschroef is gevoelig! Let op dus. Volgens mij was het inbus #3 en 2,5 slag van helemaal dicht als basis setting. Ben niet helemaal zeker, maar gebruik anders even de zoekfunctie hier.

    Succes!


  2. #12
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Bij lang starten zonder aan te slaan gaat alle benzine de motor in
    ook bij Slecht lopen kan hij dat doen
    Hoe ziet het sproei beeld van de injectoren er uit ?
    Even testen in een potje !!
    Als hij niet goed nevelt verband hij niet alle benzine en loopt dat naar beneden
    Het stellen van de co moet je wel aan een test kast doen
    Komt ook redelijk nauw als je dat niet goed heb kan hij te heet worden
    Ook is het natuurlijk best mogelijk dat alles is ingesteld op de verstopte injectoren en je weer even terug moet naar de basis
    Verder zou ik de in tankpomp verwijderen als je denkt dat hij niet werkt en er een uitloop van de 928 in doen
    Heb je de benzine druk al gemeten?


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #13
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Dank! Vandaag ben ik van plan eerst de olie wat af te tappen zodat hij weer tegen het bovenste streepje staat en dan het sproeipatroon te testen. Vorig jaar was de brandstofdruk nog goed, maar als dat niet klopt zou ik het snel genoeg aan het patroon moeten zien. Als het patroon an sich niet heel raar is stel ik het mengsel een stuk armer en dan even kijken wat het geheel doet. Voor finetunen qua CO rij ik dan wel even langs de garage, die zit hier praktisch om de hoek op drie minuutjes rijden gelukkig.


  4. #14
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Goed, net even de olie afgetapt en sproeipatroon getest. Wederom een aantal observaties:

    - 2 injectoren druppelen na
    - 1 cylinder krijgt continu brandstof
    - 1 injector straalt meer dan verstuift
    - 1 injector doet het goed.

    Uiteraard ook een beetje doorgewisseld met injectoren, maar één cylinder staat echt wagenwijd open. Waarschijnlijk heb ik iets verprutst bij het opnieuw in elkaar draaien van de spinnekop, dus die zal ik binnenkort weer uit elkaar halen. Wanneer ik dat gedaan heb weer een update, maar voor nu lijkt het er op dat de injectoren al ruk waren en er eigenlijk niks mis was met de spinnekop. De les is wellicht weer: If it ain't broke, don't fix it!

    Nog een leuk feitje is dat de mengsel stelschroef waarschijnlijk dol is, of iets van dien aard. Er valt in ieder geval niet per sé een eind aan te bespeuren, de inbus blijft er ook vast in zitten. Wanneer ik de handel weer op tafel heb zal ik er eens naar kijken. Weet iemand hoe het precies zit met de stelschroef?


  5. #15
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Waarom niet gewoon de injectoren vervangen?


  6. #16
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Een paar nieuwe injectoren lijkt mij wel de beste volgende stap
    De stel schroef heeft een eind je kan hem dus aan draaien
    En dan 2,5 slag los en. Hij staat dan zo dat hij iig start
    De basis voor afstellen co


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #17
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Hoeveel slagen hoort hij totaal te hebben? Want hij gaat rustig een slag of elf. Injectoren zal ik wellicht later vervangen, eerst even kijken wat het doet wanneer de distributie klopt. Anders weet ik ook niet precies wat werkt en wat niet.


  8. #18
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: 924 1980 | Rijk op drie cylinders

    De stelschroef zat niet goed, hij lag oorspronkelijk buiten de bladveer. Hij heeft nu wel vrij veel weerstand. Is het nou de bedoeling dat de armen zo dichtbij mogelijk zijn (dus helemaal linksom) of zo ver mogelijk rechtsom totdat de stelschroef even hoog ligt als de tweede arm?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •