Resultaten 1 tot 10 van de 18

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    924 1980 | Rijk op drie cylinders

    Hallo allemaal!

    Inmiddels een paar jaar terug heeft mijn 924 ('80) een verroeste tank gehad, waardoor hij langzaam vol zooi liep. Een tijd later heb ik die toen vervangen, uiteraard samen met de brandstoffilters. Sindsdien heeft hij echter nog altijd ruw gelopen, het leek zelfs slechter dan eerst. Tussendoor heb ik naar het een en ander gekeken, maar weinig lijkt te helpen. Symptomen: Onregelmatig lopen, starten gaat prima. Loopt ook goed stationair. Als je plots het gas in drukt valt hij terug in de toeren, dus eerst dacht ik aan valse lucht. Bij volgas bokt hij zich een weg voorwaarts, lage of hoge toeren lijkt weinig verschil te maken. Soms bij weinig gas loopt hij wel best netjes.

    Wat ik sindsdien ongeveer gedaan heb:
    - Bougies vervangen
    - Nieuwe bougiekabels
    - in-tank pomp goed aangesloten (polariteit zat lang verkeerdom, vraag me dus af of die eigenlijk wel werkt)
    - V-snaar en distributie vervangen (ontsteking staat wel goed)
    - Nieuwe brandstofleidingen (de rubberen, niet de ijzeren)
    - Inspuiting en naachtje laten weken en ultrasoon gereinigd;
    - Sensorplaat schoongemaakt;
    - Koudstart injector vervangen (zat vol troep);

    Het leek allemaal geen verschil te maken. Nu met corona heb ik weer lekker wat tijd dus wilde ik er aan gaan zitten, aangezien ze over de afgelopen 71km stadsverkeer 30l naar binnen heeft geslurpt. Hoog tijd er iets aan te doen! Vandaag heb ik dus de bougies, rotor en verdelerkap vervangen in de hoop dat dat misschien iets zou doen. Lijkt geen verschil te maken. Wat me wel opvalt is dat alleen cylinders 2,3 en 4 rijk lijken te lopen, de bougie van nr 1 ziet er goed uit - zie foto bijlage.

    Enfin, heeft iemand een idee wat de boosdoener is, of welke combinatie van factoren?
    Mijn gedachten tot nogtoe:
    - Hoofdpomp is eventueel ook niet optimaal, er is wel druk maar misschien net niet genoeg voor fatsoenlijke verstuiving;
    (Maar waarom dan wel op cylinder 1?)
    - Drie van de vier verstuivers gewoon verloren zaak en schoonmaken helpt niet meer;
    (Dan moet ik hem eens voor de grap omwisselen met nummer 4 bijvoorbeeld)
    - Iets in de brandstofverdeling is nog steeds vol gelopen en verpest daar driemaal mengsel.

    Graag hoor ik van jullie.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •