Resultaten 1 tot 10 van de 13

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Grijze 924 met vastgelopen motor | TEAB

    Wat bied je te koop aan:

    Grijze 924 met vastgelopen motor


    Vraagprijs: TEAB

    Lokatie: Utrecht


    Omschrijving:

    Beste Forummers,

    Mijn geliefde 924 heeft de geest gegeven. Op de snelweg in Frankrijk hoorde ik plots een tikkend geluid uit de motor. Vervolgens liep de temperatuur op en maakte ik plannen om te stoppen bij de volgende aire. Het tikken werd plots heftig geratel, rook vanonder de motorkap en de motor valt uit. Ik heb gelukkig kunnen uitrollen tot in de aire.

    Daar bleek dat het boutje waarmee je de radiator kunt laten leeglopen er uit is getrild op de snelweg. De koelvloeistof is dus snel weggelopen wat er voor gezorgd heeft dat de motor oververhit is geraakt en is vastgelopen. De startmotor lijkt nu vrij rond te lopen met het geluid van een koffiemolen, dus het is flink kapot.

    De ANWB was stelde voor om de auto te laten slopen in Frankrijk. Dat kon ik natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen en na enig onderhandelen hebben ze hem naar Nederland gerepatrieerd. Hij staat nu gelukkig weer thuis. (bedankt ANWB!)

    Ik heb niet de ruimte om het blok te vervangen en na 8 jaar besloten een andere transaxle te zoeken.

    Enige details over de auto.

    - 2.0 NA, uit 1980
    - Nieuwe startmotor en benzinepomp
    - Turbolook velgen
    - Banden zijn nog erg goed
    - Stoelen hebben scheuren
    - Dashboard slechts een paar scheuren, deze is eigenlijk in behoorlijk goede conditie
    - Cilinderkop was recentelijk gereviseerd, maar daar zul je niet zo veel aan hebben
    - De rechterzijde van de auto zit niet zo mooi in de lak, links wel
    - De auto staat in Utrecht en zul je dus moeten vervoeren
    - De auto reed, tot de dag des onheils, perfect

    Ik hoop dat een liefhebber er een mooi project van kan maken en dat ik de auto op dit forum weer kan volgen. Vandaar dat ik hem weg doe tegen een aannemelijk bod voor leden van dit forum. Aan wie kan ik mijn project overdragen?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •