Pagina 14 van de 44 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 431
  1. #131
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    189

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    kleurverschil zal je minder hebben als je heel de auto herspuit
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  2. #132
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dat is inderdaad het mooiste, hoewel tegenwoordig kunnen schadeherstellers ook zonder kleurverschil spuiten. Maar je hebt gelijk.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #133
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    @captain, jij hebt volgens mij ook metallic lak? Dat schijnt dus weer een tikkeltje lastiger te zijn qua kleurverschil. Je kunt daarmee, met dezelfde verf, maar een andere spuittechniek toch kleurverschil krijgen.
    In mijn geval staat er 2.5l van hetzelfde kleurtje klaar. Is bovendien een 'normale' kleur, en de kleur + lak zitten in 1. Dus maak mij over kleurverschil weinig zorgen.

    Deze avond ben ik weer wat verder gegaan; dorpels in de undercoating gespoten, wat correcties aan het voorspatbord uitgevoerd (ging super) en een klein beetje opgeruimd.
    Morgen hoop ik de auto weer op z'n wielen te zetten en de deur + voorscherm erop te monteren. Daarna ga ik 'm iets van de muur zetten, zodat ik het dak kan gaan spuiten. Je wordt creatief van die beperkte ruimte
    Laatst gewijzigd door Riggard; 26/05/2022 om 22:39.


  4. #134
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zelfs verschillende merken lak met toch hetzelfde kleurnummer kunnen behoorlijk afwijkend zijn is mijn ervaring.


  5. #135
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja... In die zin draai ik liever aan boutjes en moertjes. Dat past altijd en met een momentsleutel erbij gaat het zelden mis.

    Spuiten... Lassen... Het zijn toch meer kunstvormen dan een wetenschap. Pas als je heel veel fouten maakt, beheers je het een beetje


  6. #136
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vanavond weer aan wat boutjes en moertjes gedraaid. Zijscherm en voordeur zitten er nu op, motorkap is er inmiddels af om te spuiten, maar dat staat nog niet op de foto

    Alles flink afgeplakt zodat het niet zou beschadigen

    Vervolgens de krik met plateau erop gebruikt om de deur op te hangen, ging zeer eenvoudig in m'n eentje.


    Daarna nog het voorscherm eraan gehangen, ben erg blij met het resultaat tot dusverre.



    Als alles meezit ga ik morgen het dak, de achterbumper en de randen van de motorkap spuiten. Daarna waarschijnlijk nog 2 spuitbeurten en dan is het af. Zou mooi zijn als dat volgend weekend lukt, maar durf er geen geld op te zetten
    Laatst gewijzigd door Riggard; 27/05/2022 om 23:00.


  7. #137
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Gaat goed man. Maar een vraag. Bij spuiten heb je toch ook een hoge temperatuur nodig voor het drogen. Hoe regel jij dat? Of stam ik dan toch uit de middeleeuwen?


  8. #138
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Volgens mij is rond de 20 graden prima om te spuiten. Te hoog en je oplosmiddel verdampt te snel.
    Ik zit in een garage met plat dak, dus 20gr is het altijd wel deze periode.

    Dat verwarmen ('bakken') gebeurt volgens mij vooral commercieel, na het spuiten, zodat de verf snel hard is en de klant weer op pad kan, want tijd = geld.


  9. #139
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Weer wat geleerd.


  10. #140
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    En weer een stapje verder. Dak, bumper, voorspoiler, binnenkant motorkap en het targadak.

    Alles afgeplakt en afgenomen


    En gespoten



    Targadak heb ik een beetje verpest; er vormde zich een druiper bij de eerste spuitgang, toen wilde ik het afnemen en opnieuw beginnen, maar de lak was daar al te droog voor, toen bleef de doek plakken 😁. Dus even wachten tot alles weer droog is, schuren en door naar poging 2. Gelukkig het makkelijkste paneel van allemaal.

    Vanaf hier nog 2 a 3x spuiten en dan is het klaar.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 29/05/2022 om 14:25.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •