Pagina 32 van de 44 EersteEerste ... 2228293031323334353642 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 431
  1. #311
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Airco in de garage helpt...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  2. #312
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    De afgelopen weken was het weer prima toch? ik ben de eerste 3 weken van Juni ook even weggeweest met de camper, toen was het echt te heet om wat te doen, maar nu gaat het wel.

    Belangrijkste is nu dat de daily door de apk komt, dan weet ik zeker dat ik tijd heb om de blokwissel snel te voltooien en kan ik beginnen


  3. #313
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag voor de APK... Goedgekeurd, steekproef... En toen afgekeurd op voorwiel lager.

    Interessant... Want het lager is recent los geweest, schoongemaakt en was zeker niet versleten, je hoort het wat, maar het lager is prima.

    Nu dan toch maar een nieuw exemplaar besteld, vanavond of morgen het oude los halen, ben toch wel heel benieuwd wat ik aantref.


  4. #314
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vreemd idd. Wellicht was loshalen idd de druppel voor het lager. Maar is het niet zo dat door de steekproef de garage t op moet lossen?


  5. #315
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Huh? Het is toch niet de schuld van de garage dat dat lager kapot is? Dat was kennelijk al defect en heeft de apk keurmeester gemist. Een gebrek dat bij een apk keuring wordt ontdekt is toch altijd voor rekening van de eigenaar?


  6. #316
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lager is bij de garage niet los geweest, dat had ik zelf eerder al gedaan met het monteren van de nieuwe schijven. Daarbij ook geïnspecteerd en goed bevonden. Daarna Max 300km gereden. Keurmeester van de garage en ik zijn van mening dat het lager goed is, keurmeester van de rdw niet.

    Ik heb het lager gisteravond gelijk gedemonteerd en het is in prima staat. Geen beschadigingen op het loopvlak of whatsoever. Alleen vindt de keurmeester van rdw dus dat het stuk is, omdat het hoorbaar is. Heel subjectief.

    Nieuw lager komt vanavond. Hopen dat dat het iets beter maakt, anders weet ik het ook niet.


  7. #317
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard








    Mijn mening is nog steeds dat het een goed lager is. Maar vanavond komt er een hagelnieuw exemplaar, dat gaat er dan op.


  8. #318
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja de apk is soms erg subjectief. Nou ja, ik denk dat het meer het werk is dan dat het lager een bres slaat in je huishoud portemonnee... wie doet nu de her-apk-keuring? Weer die rdw meneer of de keurmeneer van de garage?


  9. #319
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja, lager zijn de kosten niet, 15 euro en klaar. Achteraf had het natuurlijk handig geweest dit meteen met de schijven te doen, maar aan de andere kant, als je dat bij alles doet met zo'n auto... dan lopen de kosten ook de spuigaten uit.
    Nieuwe lager werd vanmiddag bezorgd en zit er nu weer op, wiel draait om eerlijk te zijn wel stiller, maar kan ook zijn omdat ik 'm volledig volgeklodderd heb met de vetspuit . Qua werk valt het ook wel mee, denk all-in 1.5u. Is meer het gedoe & gevoel van onrechtvaardigheid wat energie kost.

    Herkeuring gaat volgens mij gewoon door de garage, risico op steekproef is dan weer voor hen, maar hoeft volgens mij niet per se.
    Ik ga van de week even buurten met het nieuwe lager.

    Keurmeester van de rdw was m.i. sowieso een wat kritischer type. De stuurkogel heeft geen speling als je het wiel pakt, maar als je een breekijzer tussen de kogel en de fusee zet, voel je ietsjes, dat had volgens hem ook een AC moeten zijn. Daarnaast hoor je achter de cardan/transaxle wat, daarvan gaf hij ook aan dat het wiellager gecontroleerd moest worden (middels proefrit.). Garage heeft er met een soort stethoscoop naar geluisterd, en niks kunnen vinden.


  10. #320
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Klinkt als een keuring tegen de waarden die je van een nieuwe auto mag verwachten, niet die van een 924 op leeftijd…..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •