Pagina 34 van de 44 EersteEerste ... 24303132333435363738 ... LaatsteLaatste
Resultaten 331 tot 340 van de 431
  1. #331
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dit is zoals het bij mij zat. Precies hetzelfde. Inderdaad met een gevlochten koperen kabel. Vanaf de dynamobehuizing naar de ophangbeugel op het blok.

    Eigenmaak Quickjack of een imitatie fabrieks apparaat?

    DSC03850.jpg


  2. #332
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Super, bedankt voor de foto's, daar kan ik wat mee. Even kijken op de onderdelenberg of daar nog zo'n kabel ligt, anders soldeer ik wat.

    Kijkend naar de foto's lijkt dat dunne draadje wat er bij mij op zat ook nogal onderbemeten. Verklaart allicht het lage voltage in de auto ook. Het interessante is dan weer dat de vorige eigenaar 3(!) aardekabels elk een cm of 1.5 in doorsnee vanaf het blok naar het chassis had lopen. 😂

    De minibrug is een imitatie quickjack gemaakt door een bedrijf genaamd matthys, is nu niet meer te koop, ik kon m 2e hands voor een goede prijs overnemen. Enorm handig ding.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 22/07/2023 om 12:50.


  3. #333
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dat gevlochten massakabeltje is ook niet veel, maar beter dan die dunne draadjes natuurlijk. Ik heb nog geprobeerd om een iets dikkere kabel te gebruiken maar dat wordt eigenlijk te kort om een beetje te buigen en plooien. Dus zo'n gevlochten draad is handiger.


  4. #334
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard


    Dit moet wel werken denk ik.


  5. #335
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Helemaal goed. Nou ja, dat klemmetje aan het blok ademt niet de perfectie uit die jij normaal gesproken nastreeft!


  6. #336
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Helemaal goed. Nou ja, dat klemmetje aan het blok ademt niet de perfectie uit die jij normaal gesproken nastreeft!
    Hoezo? perfect onder een 45 graden hoek toch?


  7. #337
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Laatste stap van de revisie was het 'optakelen' van het nieuwe blok, zodat ik nog het e.a. aan de koppelingskant kon doen; nieuw pilotlager, krukaskeerring,vliegwiel erop, nieuwe koppeling etc. Dus daar heb ik mij de afgelopen dagen mee bezig gehouden.

    Pilotlager eruit gehaald met een binnenlagertrekker (prijzig, maar eeeerrrggg handig gereedschap voor dit soort klussen



    Zonder vliegwiel & pilotlager


    Keerring erin:


    vliegwiel erop


    binnenkant van het koppelingshuis, alles in mos2 vet:


    Foto van alles in elkaar heb ik nog niet, maar volgt.

    Zoals bij elke 924 was bij mijne ook de ontluchting van het carter uitgedroogd/gescheurd. Ik heb een 19mm olieslang gekocht en ga die met een bochtje monteren. In de bocht heb ik met de printer een kleine vernauwing aangebracht, net zoals dat bij het origineel is.


    Eigenlijk is alles nu wel klaar voor montage... behalve de motorsteun. Ik heb een adresje gevonden voor een nieuwe veer, dus ga die bestellen en dan zou de steun weer goed moeten zijn. Dat zal nog even duren, dus in de tussentijd kan ik dan ook mooi de uitlaat vervangen (heb een dansk liggen) en de nieuw gespoten velgen eronder zetten.


  8. #338
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja die ontluchtingslang is wel een dingetje. Niet meer verkrijgbaar. Ik heb destijds een busje laten draaien in de goeie dimensies.
    Want ja, al die nieuwerwetse dingen zoals 3 printen heb ik niet in mijn periferie.....
    Nou even nog die motorsteun en dan hoppa, het blokje erin!


  9. #339
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Deze avond het oude blokje eens wat nader geïnspecteerd. Flink wat olielekkage (wist ik natuurlijk al)

    De koppeling heeft z'n beste leven ook gehad, de slijtagelimiet is 8.5mm 😬


  10. #340
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    En we zijn weer aan het opbouwen! Ik zag een beetje op tegen het plaatsen van het blok, ervaring uit het verleden leert dat dat soms even zweten, vloeken en zwikken is. Het terugplaatsen ging echter eenvoudiger dan ik had verwacht. Rustig te werk gaan, takeltje en evenaar... mooi werk.






    Nu rustig aan weer gaan opbouwen. Mijn streven is om a.s. weekend een proefrit te kunnen doen, lets see how that goes.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •