Pagina 35 van de 44 EersteEerste ... 25313233343536373839 ... LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 350 van de 431
  1. #341
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Met puik gereedschap worden de werkzaamheden simpelweg makkelijker. Goed bezig!


  2. #342
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zoooo! Dat gaat lekker voorwaarts. Goed bezig


  3. #343
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zo... Wat een dag, de motor draait, maar het zat niet allemaal mee, en ik had me toch echt voorgenomen het klusje af te maken.

    Het plan was om vandaag de injectie en ontsteking aan te sluiten, plus nog wat kleine klusjes. Daarna zou ik de motor moeten kunnen testen.
    Dus zogezegd zo gedaan, maar met de eerste start, niks, en na enige tijd proberen, een knal uit de uitlaat. Dus toch maar eens de verdeler kap nagelopen. Het teken op de rotor stond uitgelijnd met de behuizing, dus dat zat goed.... Maar toen begon het te dagen... De rotor stond wel goed, maar ik had de verdeler kap 1 op 1 over gezet van het oude blok. De bougiekabels waren wel in de juiste volgorde aangesloten, maar geen idee hoe ze de rotor hebben uitgelijnd. Dus de bougiekabels op de juiste plaatsen gemonteerd en toen startte het direct, maar... Met wat gek schurend geluid.

    Dat schurende geluid werd iets minder, maar bleef. Kwam bij de nokkenas vandaan. Al vrij snel zag ik dat het tandwiel nogal daarvan nogal wobbelde.
    Distributieriem los, tandwiel eraf, nagekeken, flens schoongemaakt en terug... Nog steeds wiebelen.
    Gelukkig heb ik iets van 3 nokkenassen liggen, dus... Weer de distributie eraf, en een ander tandwiel. Dat loste de wobbelde en het geluid op. Dus;


    Als klap op de vuurpijl nog een uur lopen klooien met een gare moer van het subframe. Het tapdraad dat het subframe aan het frame vastzet, is wat beschadigt. De nieuwe moer ging er nog wel op moment op, maar voel me er niet 100 bij. Weet iemand of dit een simpel tapdraad is dat je kunt wisselen? Anders moet ik daar nog een keer uitgebreider naar kijken.



    Het goede nieuws is, dat alles in elkaar zit en draait. Het nieuwe blok loopt zoveel mooier en rustiger dan het oude, dat ik er erg blij mee ben.
    Morgen even de motorkap erop en dan een proefritje!


  4. #344
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lekker man! Gefeliciteerd! Kun je de moer niet met één laspikje vastzetten? Vast is vast. Helaas denk ik niet dat je die bout makkelijk kunt vervangen. Die zit eigenlijk opgesloten in een soort van kooi. Of uiteindelijk afslijten, daarna uitboren en uiteindelijk een nieuwe bout erin of erop lassen. Ik zou het anders ook niet weten.


  5. #345
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard



    Daar word je gewoon blij van!

    En bij terugkomst een klein plasje koelvloeistof, afkomstig van de achterkant van het blok, maar ook dat lossen we welweer op.


  6. #346
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Misschien afkomstig van een kachelslang?


  7. #347
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mooie plaatjes ook! Top werk


  8. #348
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Weinig updates te delen; of het was te warm om te rijden, of te regenachtig. Aangezien de regen nog wel even aan lijkt te houden, heb ik de porsche even in de garage op bokjes gezet. Doel is de olie te wisselen, kleppen te stellen en alles even na te lopen.




    Paar bevindingen;
    - KVS aan de achterkant van het blok was een kwestie van de temperatuurvoeler wat aandraaien. Daarna kwam de lekkage aan de voorkant... slangenklem onder bij de waterpomp, dus die ook nog wat aangedraaid.
    - 1 antivries dop van het nieuwe blok lijkt heel lichtjes kvs te lekken... dus dat is wel even een 'dingetje'. Kijken hoe zich dat ontwikkelt. En allicht toch een keer vervangen, an zich kan ik erbij... als de dynamo en oliefilter eraf zijn.
    - Met het wisselen van het tandwiel van de nokkenas heb ik de distributiekap verkeerd teruggezet... slijtage aan de distributieriem tot gevolg. Dus daar gaat een nieuwe in.

    Verder zag alles er goed uit, olie oogde goed, die ga ik morgen nog even filteren en dan wachten op onderdelen... En als ik dan toch moet wachten, ga ik denk ik ook maar even dat tapeind van het subframe ook herstellen. Heb 3 strategieën bedacht, kijken welke het beste is Toch wel fijn als dat 100% goed zit, dus updates daarover zullen volgen.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 19/09/2023 om 21:56.


  9. #349
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Fijn dat het meeste goed is. Een paar kleine dingen hou je altijd. Maar, olie filteren. En dan? gefilterde olie opnieuw gebruiken? 5 liter 20W50 is toch niet zo duur. En heb je al zoveel kilometers gemaakt dat die olie gewisseld moet worden? Ik heb eigenlijk geen idee over hoeveel kilometers je olie moet verversen na een revisie.


  10. #350
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zeven uiteraard niet met als doel hergebruik, vooral om vast te stellen of er geen (metaal)deeltjes in zitten die er niet horen Er staat hier nog een vat van 20L dus aan olie voorlopig geen tekort.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •