Pagina 36 van de 44 EersteEerste ... 26323334353637383940 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 431
  1. #351
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    767

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ooooow. Duidelijk


  2. #352
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Olie gefilterd en zag er goed uit, dus lijkt erop dat de revisie zich prima houdt. Dus nu weer voorzien van nieuwe olie en filter.
    Distributieriem ook vervangen voor een nieuwe.

    Koelvloeistoflekkage is een beetje vreemd, hij lekte nog even wat op de krik en daarna stopte het opeens.
    Wat me wel opviel is dat ik een verkeerde KVS dop gebruikt heb. Bij de auto zaten meerdere doppen en degene die ik erop had had '140' op de dop. De andere hadden allen '105' op de dop staan. Dus allicht heb ik een dop gebruikt die te laat opent en is het daarom gaan lekken :/
    Nu de juiste gemonteerd en even zien hoe het zich houdt. Als ik in Oktober naar Duitsland ga, voor de zekerheid maar wat KVS in de kofferbak doen. (Gelukkig is dat spul goedkoper dan de benzine )

    De stud van het subframe heb ik hersteld door er een nieuw draadeind aan te lassen en een iets dikkere ring over het stukje dat ik gelast heb te plaatsen. Zit nu keurig op moment vast, en geeft peace of mind.

    Before

    halverwege

    klaar


  3. #353
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    767

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Nou dan is dat ook weer geregeld. Kun je het spul weer met een gerust hart in elkaar zetten. En iedereen hier van het forum is weer wakker geschud door een berichtje. Jaja ik weet het. Ik heb zelf de laatste tijd ook niks geplaatst, maar ik heb de auto niet bij de hand, want ik moest naar de Middellandse Zee en heb dus ook niks te wauwelen.


  4. #354
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Aangezien het nog mooi nazomerweer is, gister maar eens de tijd genomen om het oude blok schoon te maken, dan kan ik het daarna rustig uit elkaar halen om te zien wat ik tegenkom.

    Dus alle openingen van het blok goed dicht gemaakt en de rest in de ovenreiniger gezet, daarna met de HD spuit erover, even laten drogen en als finishing touch een flinke lading wd40 erover om roesten te voorkomen.

    Before


    During


    After (kop laat ik denk ik reviseren, daarom heb ik die niet gepoetst)


    Eerste bevinding is dat het blok hoogstwaarschijnlijk al eens vervangen is, de inlaat en waterpomp hebben een datum markering van '84, en met behulp van beer924 ben ik erachter dat het motornummer waarschijnlijk ook uit 84 komt.

    Ook nog even een proefritje gedaan na alle onderhoud, was weer prima en het lijkt erop dat de nieuwe kvs dop de lekkage stopt.


  5. #355
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    767

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Waren ze thuis ook blij met al die zooi op die witte tegels?????? Maar dat is natuurlijk geheel onbelangrijk als het blok ziet er weer lekker schoon uitziet!


  6. #356
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Haha, tsja... De grond heb ik later nog mogen poetsen met wat dasty. Zelf zag ik eruit als een dalmatier, en die vlekken gingen er moeizaam af

    Gisteravond en vanavond heb ik de schakelaars van de electrische ramen maar eens onderhanden genomen. Het raam van de bijrijder kon alleen open via de bijrijdersdeur, niet via de bestuurder, en dat is onhandig. Dus na wat gepiel met de switches doen ze het nu weer allemaal.

    Ook de binnenkant van de deuren voorzien van plastic, tijdens het rijden vond ik het wat tochten, en dat leek me niet fijn in oktober.
    En toen ik toch bezig was, ook meteen de rubbers van de deurgrepen vervangen, er zijn 2 types en ik had bij nader inzien een te dik type gekocht waardoor de deur wat drukte rondom te greep.

    Kortom, weer lekker productief, langzaam maar zeker komen zelfs de puntjes op de i te staan.


  7. #357
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dubbel.


  8. #358
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    767

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mooi. Hoeveel "ietjes" heb je nog te gaan?


  9. #359
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zoals elders op het forum al gepost, was afgelopen weekend het 924 vriendengroep najaarsweekend. Dat was ook meteen de vuurdoop voor mijn blokrevisie; ca. 1000km in 1 weekend.



    De Porsche heeft zich goed gehouden, maar er zijn verbeterpunten;
    - Uitlijning, de porsche voelt nog wat wiebelig.
    - Achterklep gaat open tijdens het rijden, afstellen helpt niet. Knap irritant om op de vluchtstrook te staan om de klep dicht te doen... Heb tijdens het weekend wat tips gekregen over hoe het te herstellen, dus updates zullen volgen. Tijdens het weekend heb ik gewoon de gasveren losgehaald
    - Stationairloop was niet zo goed, en warm wilde de motor alleen starten met wat extra gas.
    - Onderweg naar huis even flink doorgetrokken op de autobahn. Gestopt bij 195kmh, maar er zat nog meer in. Daarna ineens een fluittoon bij constant gas... ooeeepss.
    Maar dat bleek verklaarbaar. O ringetje van de stationairschroef was versteend, dus de schroef was losgetrild, en hij zoog flink wat valse lucht via het gat. Het vacuum hield de schroef nog net op z'n plek. Dus thuis een nieuw ringetje gemonteerd, en daarna startte het e.a. ook beter
    - En het was nogal... slecht weer, dus er zat in beide kanten van de kofferbak water, ik weet niet of dat normaal is? Ik kon niet direct zien hoe/waar het binnen kwam.
    + Pluspunt is dat de benzinelucht uit de cabine bij tanken verdwenen is. Oorzaak was een slang die niet naar buiten ging, maar in de zij 'wang' van de kofferbak uitkwam. Dus tank laten zakken ga ik voorlopig niet doen.

    In de garage had ik nog een losse brandstofverdeler liggen, ooit gekregen bij wat onderdelen, die ga ik reviseren, gewoon voor de lol. Daar ben ik vanavond mee begonnen;



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Mooi. Hoeveel "ietjes" heb je nog te gaan?
    Veel De grootste topics voor nu;
    - Uitlijnen
    - Wideband sensor monteren
    - Koffersloten
    - Uitlaat weer dicht maken
    - Uitlijnen
    - Wielverbreders kopen/monteren


  10. #360
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Tijdens het weekend kreeg ik een tip over de kofferbak sloten, de 'halve maantjes' die de pinnen dicht houden schijnen wel eens schuin af te slijten. Het gevolg is dat de klep zich dan na verloop van tijd open wurmt.

    Ik had een set reserve sloten en die eens visueel geïnspecteerd, de genoemde slijtage was duidelijk zichtbaar, dus ben ik over gegaan tot wat destructievere analyse

    Eerst het stuk waar de behuizing geklonken is los boren


    Dan kan de behuizing open


    En tref je dit aan (vet is volgens mij 40j oud &#128513


    Dus even in de ontvetter bak. Helaas heb ik (nog) geen 'after' foto's... Maar het knapte op


    Zie hier het 'halve maantje' met de slijtage.

    Dit is dus de onderkant die de pin moet vasthouden. Als dit schuin afslijt, dan is het niet zo gek dat de klep zich openwurmt.

    Plan van aanpak is nu om het maantje op te lassen en dan weer glad te slijpen. Voor de zekerheid heb ik de omtrek even afgetekend, dan weet ik na het lassen hoe het was.


    De behuizing was geklonken, en dat heb ik opengeboord. Mijn oplossing daarvoor is 2x een verzonken boutje m4 x12mm monteren;

    Dus even tappen



    En het schroefje, oogt best netjes al zeg ik het zelf.


    Het maantje moet ik nog even oplassen, en dan het slot spuiten, updates daarover volgen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •