Pagina 37 van de 44 EersteEerste ... 27333435363738394041 ... LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 370 van de 431
  1. #361
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Het ziet er zo simpel uit hè.


  2. #362
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Gisteravond maar een beetje geporreld aan de slotjes, ging goed. Nu eens zien of het zich houdt.




    En als laatste even in de zinkspray


  3. #363
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Kijk dat lijkt weer ergens op! Had je ergens de goeie maatvoering vandaan getoverd of was dit met het bekende timmermans klootoog een gokje op basis van hoe je dacht dat het moest worden?


  4. #364
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    @Beer de maatvoering heb ik aangehouden tov. Wat het was. Het was vooral het schuin afgesleten deel aan de onderkant wat ik wilde oplossen, dat is gelukt. Misschien is er ook wel wat slijtage geweest aan de breedte, maar dat zien we dan vanzelf als de klep toch nog open springt.

    Ander topic op mn lijstje was het uitlijnen, daarvoor heb ik met de 3d printer even een stukje gereedschap gemaakt.



    Met de rolmaten en wat algebra kun je dan de toe berekenen.



    Dat was 1cm of ca. 1gr. Het mag ca. 2mm zijn. Dit was overigens wel na het afstellen van camber en caster, die ook al verkeerd stonden, en dat beïnvloedt elkaar ook weer.


    De laatste foto is caster op zn uiterste verstelling, die moet eigenlijk nog schuiner zijn, maar kreeg dat niet voor elkaar. Dus dan maar zo en de andere kant hier gelijk aan houden.
    Dus dat zal wel een verschil maken als het af is.

    Ondertussen ook nog even m'n benzineverdeler in de ultrasoon gegooid:

    Laatst gewijzigd door Riggard; 04/11/2023 om 07:35.


  5. #365
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Man man wat een vernuft! En dan alles ook nog alleen maar analoog. Prachtig. Is dat de benzineverdeler die er nu op zat of had je er nog eentje in reserve?


  6. #366
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    De afgelopen avonden heb ik veel aan de Porsche gewerkt... maar met beperkt resultaat. Flink lopen klooien met het uitlijnen van de achter-ophanging. Er lijkt aan de bijrijderskant een draagarm van een kever op te zitten... zonder gat om de toe af te stellen. De camber daar was ook 1.5 graad positief, maar moet 0.5 graad negatief zijn. Aan de bestuurderskant was de camber ook positief en de totale toe-in was een mm of 5 (waar het max 1 a 2 mag zijn)

    Na een hoop pogingen heb ik alles binnen acceptabele waarden gekregen, 1mm toe-in en de camber achter is ca. 0,4 graad aan beide kanten. Dus daar ben ik erg blij mee. De draagarm mag voor het mooie nog eens vervangen, maar dat kan op langere termijn.

    Eerst zelf even een tooltje gelast voor de toe-in; werkte best aardig. Ook wat pogingen gedaan met de 3d printer, maar dat was echt te slap.


    rechterkant... daar mist wat.


    Camber


    Toe instellen



    Nu resteert alleen nog de uitlijning van het rechtervoorwiel (camber, caster, toe), maar daarvoor moet ik de auto even omdraaien zodat ik ruimte heb. Dat hoop ik van het weekend te doen.

    ondertussen kwam ik er wel achter dat de brandstofpomp in de tank (weer) lekt via de connectoren. Ik heb dat ooit met epoxy opgelost, maar dat is toch weer los gegaan. Nu heb ik in de tussentijd bij een partij onderdelen wel een ander gekregen, dus ik denk dat ik die maar ga proberen.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 17/11/2023 om 09:28.


  7. #367
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mag ik vragen waarom je uitlijnt op onbelaste wielen (dus niet op de velg, met het wiel op de grond ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  8. #368
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zeker. De veerpoot zelf krik ik lichtjes op onder de demper, totdat ie op dezelfde hoogte staat als dat ie normaal zou staan met het wiel erop. Dus de veerpoot is gewoon belast als ik meet.
    De blokjes hout liggen ertussen voor de veiligheid.

    Dan meet ik het allemaal na en kijk ik of ik moet afstellen.

    Zo ja, krik ik m weer iets op, leg ik een extra houten blokje tussen de blokken en laat ik de veerpoot helemaal zakken zodat ik m kan stellen.

    Stuk sneller dan constant het wiel wisselen (en mijn wiel heeft een bol oppervlak, dus is sowieso lastig de camber meten.)


  9. #369
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dienen daarvoor niet die T-stukjes op de liniaal (nu naar beneden op de foto) om op de velgrand te meten en de bolling van de band of velgcenter op te vangen ?

    Beetje dit principe wat ik bedoel:

    https://oldtimerrestauratie.com/inde...elen-uitlijnen
    Laatst gewijzigd door Steady Eddy; 17/11/2023 om 21:10.
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  10. #370
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zo zijn die t-stukjes nu niet ontworpen, die staan nu tegen de band.... Maar je brengt me wel op ideeën.
    Ik zou natuurlijk ook op de poten/t-stukjes een afstandhouder voor tegen de velg kunnen maken. Dan kan ik de camber ook mét wiel meten. Ga ik wel even mee aan de slag.

    Neemt niet weg dat het nu sowieso sneller is om de afstellingen (voor 90% goed) te maken zonder wiel. Maar voor de eindcontrole wel zo makkelijk om het nog eens mét wiel te doen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •