Pagina 5 van de 43 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 425
  1. #41
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Het woordje "even" laat ik bij mijn project maar even achterwege.... haha.
    Maar ik zag dat je ook met het dashboard bezig was geweest. Is het uiteindelijk nog goed gekomen?


  2. #42
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dashboard was een leerzame ervaring. Kreeg het er niet 100% kreukvrij om en al snel liet het her en der ook los.

    Toen kon ik via marktplaats een dash voor 75 Euro kopen, in veel betere staat, met slechts kleine scheuren. Die scheuren heb ik gedicht met leer-reparatie spul, en de achterkant heb ik vervolgens helemaal in de epoxy gezet zodat ie niet meer doorzakt en veel steviger is. Dat zit nu keurig in de auto


  3. #43
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ik hink op twee gedachten. of laten zoals het nu is met een paar kleine scheurtjes:

    20210921_132201-web.jpg

    of toch inderdaad iets proberen met een bruine kit of leer reparatiespul. Ik ben echter bang dat als ik eraan ga lopen klooien, het er niet beter van wordt. Als ik een geschikte bruine silliconenkit vind wil ik dat eerst eens heel voorzichtig proberen. Bijvoorbeeld met een grote injectiespuit. Kun ik mooi doseren (stel ik me voor) en kan ik de reparatie klein houden.


  4. #44
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Bij mij was het nog even erger. Dit kun je prima opvullen en zie je dan amper terug. Uitdaging is wel de kleur, zwart is in die zin makkelijker.

    Zou wel overwegen de achterkant van je dash in de epoxy te zetten. Ze schijnen te scheuren doordat het board aan de achterkant zacht wordt en doorzakt. Epoxy verstevigt het en voorkomt dat er vocht in kan trekken.
    Bijkomend voordeel is dat je m dan nog met 2 plankjes kunt ondersteunen met uitharden en zo de 'golven' er ook nog wat uithaalt.

    Jouw dash is nog super netjes, dat wil je zo houden


  5. #45
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag weer verder gegaan met schuren, deze keer was het tijd voor de bodylines.

    Eerst strak aftekenen



    Dan afplakken

    En dan schuren maar. Daarvan heb ik geen foto's

    Eind begint nu in zicht te komen. Nog 1x wat plekken bijwerken met epoxy primer/filler en een laatste keer guide coat + 400 blocken en dan is het tijd voor het spuiten! Hoop dat in de kerstvakantie te doen.


  6. #46
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ziet er goed uit. Mooie ruimte om in te werken ook!


  7. #47
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Schuren, schure, en nog meer schuren... Gelukkig is het eind van deze kant nu wel in zicht. Morgen nog een laatste controle en dan klaarmaken om te spuiten!


  8. #48
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Spannend! Benieuwd naar het resultaat


  9. #49
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Toch maar besloten het spuiten nog even uit te stellen, het is nog redelijk koud en eigenlijk wil je temperaturen tussen de 15 en 20 hebben. Nu kom ik met de heater een eind, maar grote delen blijven toch lastig. Bovendien moet ik ook de passagierskant nog spuitklaar maken. Dat zou inhouden dat ik 2x alles af moet plakken (inclusief de garage ombouwen tot spuitcabine).

    Dus nu besloten ernaar toe te werken de auto weer op zn wielen te zetten, omdraaien (ivm ruimte in de garage) en dan de achterkant + passagierskant schuren. Dan kan ik in het voorjaar gaan spuiten.

    Omdat ik de kleur toch wel een keer op een wat groter vlak wilde zien stiekem wel even de spiegels gespoten + een stukje motorruimte. Niet slecht al zeg ik het zelf:


    To do lijstje is nu:
    - veerpoten en lager straks weer vastzetten in de motorruimte (dempers en schijven heb ik eerder al gewisseld)
    - Bussen van de draagarmen wisselen (hallo @beer924 )
    - alles weer vast en de auto op zn wielen zetten, dan omdraaien (motor loopt wrsch niet meer, dus wordt ff duwen &#128513


  10. #50
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Richard, is dit een originele 924 kleur of heb je je eigen fantasie erop losgelaten? Ziet er wel mooi uit trouwens.

    En wat betreft de draagarmen: zie mijn laatste berichtgeving.......pfffff


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •