Pagina 22 van de 43 EersteEerste ... 1218192021222324252632 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 220 van de 427
  1. #211
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja als zo de eerste zaken weer gemonteerd zijn, dan begint het weer ergens op te lijken!


  2. #212
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Geen foto's, maar wel een update; het hemeltje zit weer vastgelijmd, het tapijt van de kofferbak is weer netjes zwart, antenne zit erop, de koplampen werken, de bestuurdersdeur zit in elkaar, het voorfront zit helemaal vast en uitgelijnd. Zie je weinig van op foto's, maar was best wat werk!

    De to-do lijst voor de eerste proefrit van 2022 past weer op m'n scherm, wat er nog moet gebeuren:
    - Passagiersdeur 'afmaken' (Raam, raammechanisme, alle electra, spiegels, deurdranger etc.)
    - Zijraampje achter erin
    - Achterklep erop
    - Uitlaat aanpassen; de uitlaatdemper zat wat hoog, waardoor de uitlaatgassen de bumper zwart kleurden. Niet zo'n issue met de gele verf die er toch af moest, maar zou zonde zijn om nu m'n verf te verpesten. Dus even kijken hoe we dit oplossen.
    - (niet nodig voor een proefrit, wel leuk; stuur wisselen voor een momo prototipo)

    Hoop volgend weekend klaar te zijn voor een proefrit!

    Daarna zijn we uiteraard niet klaar, op het menu staat nog:
    - Stickers plakken
    - Polijsten lak
    - Donorblok reviseren/opbouwen met supercharger
    - Interieurklusjes; Achterbank opnieuw bekleden, zijpanelen achter vervangen voor nettere exemplaren, cassettevak monteren etc.
    - ... alles wat ik onderweg tegenkom ;')
    Laatst gewijzigd door Riggard; 19/08/2022 om 09:36.


  3. #213
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    We zijn (bijna) klaar voor een eerste proefritje, donderdag nog een paar laatste checks; alle vloeistoffen controleren, bandenspanning, nalopen ophanging en dan eens kijken of ie wil starten!



  4. #214
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Nog even geduld dus.......
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #215
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Eerste rit is een feit!


    Stond alleen halverwege na het tanken wel stil... Auto wilde niet meer starten. Denk een kapotte accumulator. Handmatig het relais overbrugt voor de pomp en toen konden we door.


  6. #216
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vind ik die nu beetje hoog staan of is dat optisch bedrog ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  7. #217
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Weet ik niet. Achter lijkt ie hoger dan sommige die ik gezien heb, maar niet extreem. Kan er ook aan liggen dat ik iets plattere banden heb (55)
    Hoek van de foto kan ook nog iets verklaren. Hier een andere foto;


    Ik kan de hoogte tot de dorpel wel eens opmeten, maar heb geen referentiepunt voor wat het zou moeten zijn. Weet jij dat?


  8. #218
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zo. Heb weer even wifi dus effe reageren. Goed man dat je weer kunt rijden. Er zullen nog wel wat dingetjes boven water komen na een paar kilometer. En accumulator. Praat me even bij. Wat is dat, wat doet ie en waar zit die?


  9. #219
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja, zeg dat, zo'n eerste proefrit wijst altijd weer van alles uit; accumulator, toeter werkt nog niet lekker, kmteller werkt nog niet, had de spiegelglaasjes omgewisseld etc., nouja, gaan we weer oplossen, het belangrijkste is dat ie rijdt!

    Vanavond nog even wat stickertjes geplakt, wat een rotwerkje... de achterkant kwam niet altijd lekker los, dus ruim 1.5u bezig geweest, maar het resultaat mag er wezen... nu is het écht een Porsche 924



    Over de accumulator; De accumulator handhaaft de brandstofdruk als de pomp niet draait/motor uit staat. Als dat niet gebeurt, verdampt de benzine geloof ik in het injectiesysteem en is het symptoom dat de auto met warme motor slecht/niet start.

    Dat ding zit rechts achter onder de auto, net boven de aandrijfas van de passagier (daarom is de auto op de foto ook opgekrikt ). De diagnose is eenvoudig; 1. problemen met warme start 2. onderin zit een schroefje; draai dat los; komt er brandstof uit? dan is ie lek en moet je een nieuwe a ±200 euries.
    Mijne was al lek, maar ik had eigenlijk nooit issues met warm starten, dus wel een reserve gekocht, maar verder even zo gelaten. Vandaag heb ik 'm toch maar gewisseld.

    'Workaround' die je kunt toepassen als je met niet startende auto staat, is de pomp tijdelijk handmatig even laten lopen, bv. door het relais te overbruggen. Zo heb ik 'm zaterdag ook kunnen starten.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 28/08/2022 om 22:18.


  10. #220
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ja zo'n eerste rit is altijd spannend. Had ik ook. Eerst even de straat op en neer. Dan een blokje om. Dan een ruimere ronde.
    Er werd nog een opmerking gemaakt over de hoogte van je auto. Het lijkt inderdaad alsof ie achter erg hoog staat. Maar il heb natuurlijk geen goeie vergelijking omdat mijn auto achter lager is gezet.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •