Pagina 24 van de 43 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 426
  1. #231
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Sorry voor mijn opmerkzaamheid
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  2. #232
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    haha geen probleem, m'n to do begon al bijna op m'n scherm te passen


    Het was mij eerder wel opgevallen dat sommige anderen wat lager lijken te staan, maar had eigenlijk nooit de moeite genomen om het e.a. eens te meten. Ik vind het wel mooier als de auto lager staat.
    Nu eens kijken of de bouten los willen, volgens mij heb ik ze een tijd terug wel al preventief in de kruipolie gezet.


  3. #233
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vanavond even de kamteller kabel goed aangesloten, daar hoort een circlipje omheen bij de dop van het voorwiel, maar die zat er niet toen ik de remmen loshaalde, dus had ik ook niet teruggeplaatst. Daarom werkte de teller dus niet tijdens m'n proefrit.

    Verder nu alle puntjes die ik wilde polijsten gepolijst, dus dat werk is ook af... bleef er slechts 1 item over, de hoogte! Zoals te zien heb ik de plaat ca. 5mm verschoven:

    Dit is nu de hoogte, hangt een beetje van de foto-hoek af.



    Het zou misschien nog wel iets lager mogen, maar voor vanavond was het even goed, achter meet ik nu 18cm met een kwart volle tank, voor 17cm.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 31/08/2022 om 22:48.


  4. #234
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dat komt goed (met volle tank). Zit reservewiel op zijn plaats (dat weegt ook) ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  5. #235
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Hoe is het daar met de 924? Nog bijzonderheden te melden?


  6. #236
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Hij rijdt, dus dat haalt de urgentie er iets af, heb er een paar ritjes mee gedaan, dat was een boel fun. De voorkant zit echt een stuk strakker in elkaar met de nieuwe dempers en polyurethaan bussen.


    Uiteraard kon ik niet stilzitten, ik ga me nu met het donorblok + supercharter bezighouden. Het blok lag al uit elkaar, maar de kop moet nog. Daarna kan het allemaal naar de revisieboer om eens te kijken wat de opties zijn met het donorblok. Dus ik ben begonnen met de kop.


    Het is jammer van de roest in 1 van de cilinders van het donorblok, maar de overige onderdelen zijn echt in tiptop conditie. Ik geloof direct dat dit blok 96dkm gelopen heeft. De nokkenas is nog zgan. en de lagerschalen ook. Dus voor 225 euro was het echt een koopje, zelfs als het onderblok waardeloos is.

    Verder wil ik een Golf GTI gasklephuis gaan gebruiken, daarvoor moest ik het spruitstuk iets aanpassen. Before:

    After:



    De supercharter heb ik van nieuwe olie en lagers voorzien, ook heb ik er alvast wat delen voor de supercharter kit aan vastgemaakt, maar daar heb ik even geen foto's van.


    Verder heb ik nog een boel stickertjes geplakt





  7. #237
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Nou dat ziet er toch weer lekker uit. Aan deze kant van het land weinig activiteit ivm verblijf op Corsica en nu aan de middellandse zee. Klussen zal ergens in oktober weer worden opgepakt.


  8. #238
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Netjes hoor! Lekker bezig dus!


  9. #239
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag hebben we even een klein rondje gedaan. Heerlijk dat hij weer rijdt en ik m op dit soort dagen kan pakken.


    Onderweg helaas een beetje pech, ik had nieuwe bougiekabels gemonteerd (merk Janmor). Ik vond dat ze met montage al wat los zaten, maar toen geen aandacht aan besteed. 200km mee gereden en vandaag vond cilinder 3 het nodig om los te gaan, daarna kreeg ik m ook niet meer lekker om de bougie geklemd. Het systeem met het 'veertje' in de bougiekop is zeer slecht/goedkoop ontworpen en stuk gegaan, lastig uit te leggen, maar zou iedereen die het overweegt dit merk afraden
    Op 3 pitten naar huis gereden en had gelukkig de oude kabel nog liggen, dus die teruggeplaatst.

    Qua overige werkzaamheden staat het op een laag pitje, moet de revisieboer nog even bellen om het blok langs te brengen, maar heb ook nog wat andere niet-porsche-gerelateerde projecten lopen die even meer prio hebben.


  10. #240
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    kabels > Beru
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •