Pagina 25 van de 43 EersteEerste ... 1521222324252627282935 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 425
  1. #241
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mooi dat je toch eens weer wat kilometers hebt kunnen maken. Dat met die bougiekabels komt vast wel weer goed.


  2. #242
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Genieten!

    17 jaar geleden mijn bougiekabels (de originele???) vervangen door beru, gaat nog steeds goed.
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  3. #243
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Beru, jammer genoeg mijn 40-jarige ervaring = goed
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  4. #244
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Weer een kleine update, ondertussen ben ik bezig met zonnepanelen en een carport, dus de Porsche staat op een iets lager pitje, maar af en toe maken we nog wat progressie. En op de mooie dagen... wordt ie natuurlijk uitgelaten. Het blijft heerlijk om erin te rijden

    Nieuwe bougiekabels zijn besteld en gemonteerd. Ik ben uiteindelijk voor NGK gegaan, ook een gerenommeerd merk, altijd op m'n puchjes gehad en prima ervaringen mee Bij het wisselen voel en zag je het verschil met de 'oude' kabels ook duidelijk. NGK is veel steviger, dus dat zit weer goed.


    Motorruimte is een beetje stoffig... komt welweer met de motorwissel

    Een ander ding wat ik nog heb aangepakt is de uitlaat, als het blok eruit gaat, monteer ik een 4in1 uitlaat. Ook wil ik een wide band sensor monteren, maar de aansluiting die op de uitlaat was daar niet voor geschikt. Dus even de slijptol en lasapparaat erbij gepakt en daarna weer gespoten. Ik was zo lekker bezig, dat ik tussentijds vergeten ben foto's te nemen.
    Before


    After



    En als laatste via aliexpress nog een accessoire gekocht die ik deze dagen denk ik veel nodig ga hebben...

    Laatst gewijzigd door Riggard; 07/11/2022 om 21:49.


  5. #245
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Begrijp ik het nou goed. Vergelijk je de 924 met een Puch??????????????????

    Wel een prachtige hoes trouwens. Ik had voor mijn 993 een dergelijke witte hoes met een groot logo. Die heb ik verkocht. Iedereen kon vanaf de straat zien dat er een Porsche stond........... Ik heb er nu een anonieme hoes voor. Evenals voor de 924.


  6. #246
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Begrijp ik het nou goed. Vergelijk je de 924 met een Puch??????????????????


    Degelijke kabels, mooie hoes!
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  7. #247
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Het is even stil geweest, maar het project ligt nog niet helemaal stil, alleen hadden wat andere projecten even prioriteit (Carport gebouwd, Vrouwlief heeft een crossfire gekocht waardoor de oude auto verkoopbaar moest en de crossfire wat onderhoud).

    In de tussentijd maar even een klein projectje opgepakt. De dagteller van de snelheidsmeter werkte niet, ik had eerder al een ander tandwieltje gemonteerd, maar blijkt dat ook 1 van de nummer-rolletjes kan 'slippen' op de as. Dat met wat secondenlijm via een injectienaald handig ertussengefrot... werkte goed. Dag later test ik 'm nog een keer op de boormachine... breekt het nieuwe tandwieltje.

    Dusja, jullie raden het al, de 3d printer maar even aangeslingerd:



    Voorts ligt sinds vanmorgen het donorblok ook bij de revisieboer voor wat love and care, hoop dat er wat van te maken is. Als dat af is kan ik gaan opbouwen. To do lijstje is nu op hoofdlijnen;
    - Interieur achterbank opnieuw bekleden & zijpanelen monteren die in betere staat zijn
    - Motorblok reviseren en daarna wisselen
    - Achterraam waarvan het frame loslaat herstellen, zodat ik weer een raam met een spoiler heb

    Ook heb ik nog een set andere velgen gekocht, ben nog even aan het puzzelen met spacers enzo om alles werkend te krijgen, die update volgt nog.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 20/01/2023 om 11:18.


  8. #248
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Riggard. Jij hecht dus niet zo aan originaliteit? Waarom niet het originele blok naar de revisieboer en desnoods met goeie onderdelen van het donor blok weer opbouwen. Of is het originele blok errug aan het einde?


  9. #249
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    An sich hecht ik daar wel aan, maar het is twijfelachtig of het huidige blok wel het originele is. Er zitten in ieder geval recentere aanbouwdelen op.
    Tevens komt er een supercharger op, dus origineel wordt het sowieso niet.

    Als ik het huidige blok eruit heb kijk ik even wat ik daarmee doe. Als het het originele blok blijkt te zijn, bewaar ik het allicht / reviseer ik het ernaast. Als dat niet zo is... Dan gaat het weg.

    Vandaag de auto even gedraaid zodat ik ook aan de andere kant de nieuwe velgen eronder kan zetten, ook de achterbank eruit gehaald zodat ik die opnieuw kan bekleden.



  10. #250
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Kijk helemaal duidelijk. Ik was dat verhaal van je plannen mbt die charger alweer vergeten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •