Pagina 40 van de 44 EersteEerste ... 30363738394041424344 LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 431
  1. #391
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Ik zie dat jij een soort 4 in 1 uitlaat hebt kennelijk rechtstreeks vanaf het blok? Van dat printen heb ik de ballen verstand.........
    Ja via ebay kleinanzeigen heb ik deze ooit gescoord, nog nooit eerder gezien, maar past goed.



  2. #392
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Allememaggies, dat is een lekker spruitstuk. Hoef je niet meer bang te zijn voor scheuren denk ik.


  3. #393
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag ben ik maar eens verder gegaan met het klusje dat ik van de week gestart ben, de supercharger kit installeren.

    Een 'before' foto (after laat nog even op zich wachten )


    Even wat ruimte maken

    De tapgaten gangbaar maken


    Eerste steun op zn plek


    Alle steunen gemonteerd


    Eerst even nieuwe olie in de compressor



    En dan de compressor op zn plek, mooi moment.


    Luchtfilter behuizing wat aangepast


    Al met al goed opgeschoten vandaag, maar nog niet klaar. Dit is nu de status (de slangen zitten niet vast, moet nog netter worden)



    Voor de geïnteresseerden, dit is een kit die iemand maakt en verkoopt, zodat je een Eaton M45 compressor uit een mini op een 924 kunt zetten, redelijk plug and play. Meer info hier:
    https://the924.com/?page2

    En hier een paar gekken die m al gemonteerd hebben
    https://youtu.be/QTCfclUSUnw
    Laatst gewijzigd door Riggard; 31/12/2023 om 16:39.


  4. #394
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vet, ben benieuwd naar je ervaring straks!
    Project 924....and nice driving


  5. #395
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Vet, ben benieuwd naar je ervaring straks!
    Same here! nadeel is dat je dit soort dingen echt even rustig moet aanpakken maar we komen er vanzelf! als ie erop zit moet eigenlijk ook nog even de brandstofpomp de tank uit enzo... dus we moeten nog wel even wat doen.


  6. #396
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Gisteravond weer een stapje verder (en ook een stapje verder weg) gekomen;


    Alles losjes op z'n plek gezet en alle modificaties uitgevoerd (hijsogen van het blok, aanpassingen in het vacuumtraject, Golf GTI gasklephuis vast)


    1 van de modificaties is het aanpassen van het vacuumtraject;


    Eigenlijk zat alles dus op z'n plekje en was het vooral een kwestie van alles vastschroeven en in elkaar zetten, maar er is nog een klein obstakel:

    De pulley lijnt echt niet uit zo. Dus even contact gehad met Ciprian (de bouwer van de kit) en een aantal opties besproken. De volgende keer ga ik die testen, als dat dan goed komt, dan is het een kwestie van alles definitief aansluiten en dan zijn we er.


  7. #397
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ik ben reuze benieuwd wat dit voor een resultaat gaat opleveren. Het werk op zich is al indrukwekkend.


  8. #398
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Van de week nogmaals een poging gedaan tot uitlijnen, en wonderbaarlijk zat het toen goed... kwam alleen wel wat olie tegen op de SC. Wat gek is, omdat ik 'm gereviseerd heb en volgens mij toch echt afgedicht heb met Hylomar... Maar, toen ik 'm loshaalde en op de werkbank bekeek, vond ik de boosdoener al vrij snel; de achterste aftapplug had ik niet vastgedraaid

    Morgen dus maar eens een poging doen om alles definitief op z'n plekje te monteren. Verwacht niet dat ik het afrond, want met deze temperaturen hou ik het nooit lang vol. Ik hoop dan op een eerste proefstart ergens in de loop van de week

    Ondertussen nog een klein schetsje aan het maken voor een nieuwe speaker-cover op het dashboard;


  9. #399
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Dat met die charger zal wel goed komen. Het ziet er in ieder geval fascinerend uit. En dan dat 3-D printen. Ik vind dat waanzinnig gaaf. Nee nee, niet persé dit dingetje, maar het feit dat je gewoon zelf dingen kunt maken. Top.


  10. #400
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag de kou getrotseerd en verder gewerkt aan de supercharger (nouja... met een 2kw terrasheater, was het goed te doen).

    Het was even een gepriegel om alles goed op z'n plek te krijgen, maar uiteindelijk lijnt alles uit.


    Tijdens het klussen



    Alles min of meer op z'n plek, de puntjes moeten nog even op de i, maar ik ben blij met het resultaat tot dusverre;


    1 van de redenen dat ik voor deze kit gekozen heb, is dat ik het echt heel mooi vind hoe alles is weggewerkt. Als je niet beter weet, zou je ook kunnen denken dat het zo hoort.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •