Pagina 33 van de 44 EersteEerste ... 2329303132333435363743 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 431
  1. #321
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Maar ook een bejaarde 924 moet goed zijn Ronald.
    Wat betreft de APK. Ik had iets soortgelijks. "Mijn" keurmeester is een al wat oudere monteur en zeeeer kritisch, af en toe bij het zeikerige af. Maar heeft soms ook wel heel simpele oplossingen om een afkeur om iets lulligs te voorkomen. Maar ook hij zat te emmeren bij het voorwiel over speling. Heel bijzonder, want bij mij was alles nieuw. Nou ja, dat zullen de toleranties van 1984 zijn geweest.
    Enfin, je auto wordt straks vast wel goedgekeurd.


  2. #322
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja, nieuwe lagers zijn in die zin eenvoudiger, die zijn geseald en als daar speling op zit, of je hoort ze, zijn ze 99% zeker stuk.

    De lagers van de 924 zijn open, zet je zelf in elkaar en stel je af. Klein vuiltje erin, verkeerd afgesteld, of nét te weinig vet, en een goed lager kan zo verward worden met een fout lager.

    Maargoed, het is vervangen, nu stil en we gaan het gewoon weer proberen. Hier nog wat fotos:





    Nieuwe lager



    Ergens onderaan mn to do lijstje stond ook nog het maken van een 'tankflapje' (of hoe je dat ook moet noemen), die ontbrak. Stukje vinyl wat ik nog van het dak had liggen op maat geknipt en daarna nog van wat details voorzien.




    De '924' heb ik met de 3d printer als een soort stempel gemaakt, daarna tussen de bankschroef geklemd. De 'oil ok?' heb ik als stencil geprint en daarna gespoten, geen idee of en hoe lang het blijft zitten, maar voor nu is het leuk
    Laatst gewijzigd door Riggard; 16/07/2023 om 13:08.


  3. #323
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag terug geweest voor de herkeuring, deze keer zonder steekproef en goedgekeurd met 2 aandachtspunten; stuurkogel linksvoor en overmatige olielekkage.

    We kunnen er dus weer 2j tegenaan.
    De olielekkage los ik op door een nieuw blok te plaatsen , daar ga ik a.s. weekend mee beginnen. Stuurkogeltje is het werk en kosten ook niet, dus die vervang ik als ik een keer tijd en zin heb.


  4. #324
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Hé mooie knutselaar! Kun je nou nooit eens iets iets gewoon maken zonder weer allerlei gefrutsel eraan toe te voegen? . Olielekkage zegt u? Oh, nou dan leg ik er wel even een ander blokje in! Hahahaha heerlijk. Maar goed, weer goedgekeurd en dat is het belangrijkste.
    Maar even iets anders: Wat heb jij een mooie assteunen. Mooi klein en het lijkt me lichtgewicht of niet?

    Assteun Richard.jpg


  5. #325
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Haha, scherpe blik heb je! Dat klopt, zijn alu assteuntjes en erg licht.

    Ik was er niet naar op zoek, maar kwam ze toevallig tegen op marktplaats, en vond ze zo mooi dat ik ze niet kon laten schieten.
    Dit model is het ongeveer, met uiteraard andere kleur;
    https://www.kippersrijssen.nl/produc...waAvrcEALw_wcB

    Heb nóg mooier speelgoed om de hele auto op te tillen... foto's daarvan volgen als het blok eruit gaat


  6. #326
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ha mooi. Dat is bij mij in de buurt. Kan ik eens even kijken wat het is. Oh wacht. Ik zie dat ze bij HBM de helft kosten van wat ze er bij Kippers voor vragen. Poeh. Ik kom redelijk vaak langs Moordrecht. Haal ik ze wel bij HBM.
    En dan heb jij zomaar een Quickjack gekocht zeker....????
    Laatst gewijzigd door Beer924; 19/07/2023 om 18:21.


  7. #327
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Vandaag heb ik vrij genomen om eens aan de motor te beginnen

    Motorkap eraf en klaar om te beginnen


    Nog even de compressie van het oude blok checken, prima in orde


    Halverwege


    Motor eruit



    En zo staat het er nu bij.



    Nu eens kijken hoe we dit oplossen, onderdeel is niet verkrijgbaar, en er bestaan wel aftermarket vervangende onderdelen, maar daarover is niet iedereen even enthusiast


  8. #328
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Neem eens even contact op met Eric Verschoor in Hardinxveld. Adverteert ook vaak op MP. Misschien dat die nog een goeie gebruikte heeft. En ik had dus gelijk met die Quickjack, althans een soortgelijke........


  9. #329
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Yes, een quickjack equivalent, erg handig.

    Heb de bekende marktplaats adverteerders aangeschreven, zag ook een gereviseerd exemplaar voor 125. Flink geld, maar het is in ieder geval op te lossen

    Nog een vraag trouwens, heeft iemand hier foto's of een uitleg van hoe de dynamo geaard dient te worden?

    Zo zat het bij mij, maar dat lijkt mij niet de bedoeling, bovendien ontbrak de koelkap.



  10. #330
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    zo zit de aardkabel af fabriek...924 moteur 006.jpg924 motor opbouw 014.jpg
    Laatst gewijzigd door Pierro; 22/07/2023 om 08:35.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •