Pagina 12 van de 43 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 424
  1. #111
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Haha, die workmate is een ideaal bankje om spuitwerk op te stallen of de verf te mengen. Als je goed kijkt, heeft ie al aardig wat kleuren van de regenboog verzameld. Het blauw zat er voldoende op, dus deze spuitgang heb ik even overgeslagen. Als ik weer met roze ga spuiten komt de workmate aan de beurt!


  2. #112
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Nog een likje blauw erbij op de workmate en je bent heel erg bij de tijd.........


  3. #113
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ik heb ook overwogen die compressorkit te kopen. Ik ben benieuwd hoe die bevalt!


  4. #114
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Ik heb ook overwogen die compressorkit te kopen. Ik ben benieuwd hoe die bevalt!
    Leuk! ik laat het zeker weten, maar het kan wel even duren, eerst spuiten, dan de motor eruit... dan alles weer in elkaar

    Tot dusverre zijn alle reviewers die ik lees enthousiast over de kit. Die Ciprian die het bouwt, is ook een fijne gast. Ik wilde een groter gasklephuis monteren (van een Golf GTI), toen heb ik samen met hem een inlaatbuis ontworpen daarvoor; ik heb de mal voor de aansluiting zelf geprototyped & geprint, hij heeft 'm in het design opgenomen. Je merkt dat hij weet wat ie doet en er lol in heeft.
    Het is wel een prijzig setje, maar als ik zie wat je krijgt vind ik het wel waard.


  5. #115
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Heel gaaf!

    Ik hoop dat hij de kit nog even aanbiedt; wellicht heb ik er volgend jaar tijd voor!


  6. #116
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Laatste bericht dat ik lees, is dat hij er waarschijnlijk nog 5 zou doen dit jaar, en dan ging focussen op een ander design. Die 5 zijn voor zover ik kan lezen vergeven, maar ik zou er gewoon een berichtje aan wagen als je interesse hebt.

    Mijn redenatie was dat zo'n kit z'n waarde sowieso wel houdt, dus zelfs als je 'm doorverkoopt zul je er niet veel slechter van worden.


  7. #117
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Soms zit het mee... En soms zit het tegen.
    Wilde gister dus het voorscherm en de deur spuiten, daarmee begonnen en ging best goed... Alleen na de eerste laag vormden zich op beide panelen een paar 'vis ogen' in de lak; kleine stipjes waar de verf op een druppeltje olie of andere vervuiling stuit. En ik had de panelen nog wel 2x ontvet... als kers op de taart ook nog een zakker op het voorpaneel.
    https://i.imgur.com/UodPnGI.jpeg
    https://i.imgur.com/zjxp7rG.jpeg
    https://i.imgur.com/n2LGHxN.jpeg

    https://i.imgur.com/58WTeAO.jpeg

    Daarna besloten iets te doen waar mijn kans op succes groter was... De voorophanging monteren zodat hij straks weer op zn pootjes kan... Dus ik op zoek naar alle onderdelen, kan ik dat bovenste lager nergens meer terugvinden hele garage overhoop, geen succes.
    Dan maar een ander exemplaar wat ik had liggen, is welleenswaar niet gespoten, maar het zal.
    En op het moment dat ik alles ga monteren, zie ik nog een kartonnen doosje staan... Blijkt het lager al die tijd onder m'n neus te hebben gestaan.

    Nouja, inmiddels wel aardige vorderingen gemaakt met de ophanging. (foto's volgen)

    Voor de panelen moet ik maar even kijken of het te repareren is, of dat ik alles helemaal moet schuren en spuiten. In die zin was ik bewust begonnen met de losse delen, zodat ik die buiten de garage kan schuren en geen stof heb. Van wat ik echter lees, zou ik dit nog wel kunnen fixen met een penceeltje met extra verf en wat polijsten.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 22/05/2022 om 08:09.


  8. #118
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Nou... zelfs het knap posten van foto's lukte blijkbaar niet ;') Poging 2:







    Gisteravond ben ik toch even verder gegaan met de ophanging, maar het werd al laat, dus alles laten liggen, vandaag vol frisse moed verder gegaan.
    Zo trof ik de situatie aan na gisteren;


    En zo was het een uurtje later


    De panelen ook nog maar wat beter geïnspecteerd, lak zit er prima op;


    De fisheyes moet ik wel kunnen fixen met een fijn kwastje en daarna wat polijstwerk. De druiper krijg ik er wel uit met een verf-vijltje, en daarna ook polijsten. Ik ga nu eerst de hele zijkant spuiten, met de verf die ik dan over heb doe ik de spot-repairs, en daarna lekker polijsten. Mocht niet niet lukken kan ik altijd nog alles terugschuren en opnieuw spuiten.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 22/05/2022 om 23:14.


  9. #119
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Leuk verhaal. Heel herkenbaar dat je zo spullen denkt kwijt te zijn. Jammer van de spuitprobleempjes. Maar jij lost dat volgens mij wel op. En lekker sleutelen zo zonder voorschermen. Heb je zo heerlijk de ruimte. Vooral doorgaan zo.


  10. #120
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lekker bezig zo te zien!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •