Pagina 31 van de 43 EersteEerste ... 2127282930313233343541 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 427
  1. #301
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lekker bezig Richard!


  2. #302
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Het is nogal druk met andere prioriteiten (Schilderwerk huis, camper, fietsen etc. etc.) dus de Porsche staat op een iets lager pitje, maar zo af en toe kan ik een uurtje pakken. Inmiddels zitten alle zuigers in het blok, is de carterpan gemonteerd en zit ook de kop erop.






    De klepspelingen was ik een beetje bang voor ivm. het opnieuw inslijpen van de kleppen en het 'gekke' systeem met de spie-boutjes om de kleppen te stellen, maar ik heb alles gemeten en zit allemaal best goed binnen de toleranties (2 van de 8 kleppen stonden zelfs direct goed).
    Volgende stap is de kleppen afstellen en een paar boutjes voor dikkere- of dunnere Modellen te vervangen.


    Een ander project wat ik wilde aanpakken is het herstel van m'n achterklep met spoiler & wisser. Het frame liet los van het glas. Daar zat ik al een jaar tegenop te hikken, maar vorig weekend toch eens begonnen. Lekker in het zonnetje, dat scheelde.
    De oorzaak van het loslatende frame was niet dat de kit van het raam losliet, maar dat er corrosie was ontstaan in het frame en de kit los kwam van het frame. Dus alle corrosie weggeslepen, het frame in de epoxy gezet en het raam opnieuw gekit;






    Afgelopen week het raam even geproefpast en het lijkt te passen. Volgende stap is de binnenkant van het frame nog eens zwart spuiten, de spoiler erop en dan monteren.
    Het schijnt wel verschrikkelijk lastig te zijn om dit goed te krijgen, dus geen idee of het blijft zitten. Either you win... or you learn.


  3. #303
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mooi werk hoor! Lekker bezig.
    Achterklep stellen is even puzzelen maar wel te doen. Gewoon beginnen met erop leggen zonder de dempers. Daarna kun je altijd nog wel wat nastellen, door de boutjes wat los te halen en te bewegen. Wel belangrijk om de auto (zo) waterpas (mogelijk) te hebben met het stellen!
    Project 924....and nice driving


  4. #304
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lekker inventief zo met steunen en spanband. Maar het lijkt weer gelukt. Mooi.


  5. #305
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Hier (nu Zuid-Frankrijk) geen activiteiten met de 924. Met de 997 in het zuiden tot half juli. Daarna maar eens wat kilometers met de 924 maken.


  6. #306
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    De klep zit er weer op en gaat dicht. Was even passen en meten, maar ik vind het goed zo.
    Daarn maar even een proefrit gedaan.

    .

    Gisteravond had ik weer wat tijd voor het blokje, kleppen stellen was even een dingetje omdat de nokkenas er een paar keer uit moest om spietjes te wisselen, maar dat is gelukt. Nu voor 90% klaar.

    .


    Delen als de dynamo en startmotor heb ik niet reserve, dus kan ik pas wisselen als het blok uit de oude gaat.
    Ik twijfel nog even over het monteren van de supercharger, dat wil ik wel doen, maar kost ook weer tijd en ik wil het allemaal voor eind augustus wel in elkaar ivm het 924 weekend in oktober.


  7. #307
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ziet er wel weer gelikt uit hoor! Heel herkenbaar. En dan straks het moment van de eerste start. Iets om naar uit te kijken.


  8. #308
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Om de stilte hier op het board maar weer te doorbreken... De motor is zo goed als klaar voor montage!





    Eerst nog even m'n dagelijks vervoer door de APK fietsen, en als dat gebeurd is begin ik met de motorwissel.


  9. #309
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Lekker man. Ach weet je, het is natuurlijk veuls te warm geweest om te sleutelen. Daarom staat misschien hier iedereen in de pauzestand.


  10. #310
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Nee joh, heb ff niets te sleutelen. Maar met dat warme weer wel lekker knallen met het dak eruit 😉

    Respect voor de sleutelaars hier. Mooi project om te volgen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •