Pagina 43 van de 44 EersteEerste ... 33394041424344 LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 430 van de 431
  1. #421
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    @Jim, jij hebt er toch meerderen? 1tje niet origineel kan geen kwaad 😂 en het is nagenoeg plug and play, dus ook goed weer ongedaan te maken.


  2. #422
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Zul je altijd zien, post ik vanmorgen op het forum dat ik lekker aan het rijden ben en geen reden heb om te sleutelen... Rij ik vanmiddag naar huis en ineens merk ik wat geklonk en gebonk bij heuvels.

    Even onder de auto gedoken en toen was de oorzaak al snel boven water...


    De sleutel update zal volgen... Want a.s. Weekend moet de auto mee naar Dld.


  3. #423
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ow jee. Ik vermoed dan dat de bevestiging van de stabilisatorstand de geest heeft gegeven? Ik zie zo anders niets.


  4. #424
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Te overzien dan!


  5. #425
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Droplink is inderdaad gebroken, eenvoudige reparatie. Ze zijn tegenwoordig wel prijzig geloof ik.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #426
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Jup, droplink stuk. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat deze (net als de andere kant) al een keer door mij gelast was, dus allicht was dat niet goed gedaan, of gewoon pech. Na het lassen verhardt het metaal lokaal ook wat.

    Gelukkig had ik er nog 2 extra in goede staat, dus gisteravond vervangen, goed te doen.
    Bij inspectie bleek dat aan de andere kant de metalen 'ring' die de rubbers aan de bovenkant van de droplink tegenhoudt om het dikke stuk van de droplink was gegaan, dus ook dat zat niet goed en heb ik hersteld.

    Vandaag weer naar het werk gereden en alles hield zich goed, dus we zijn klaar voor een mooi weekend in de moezel!

    Enige minpunt is dat (warme) starts soms erg lang duren... maar uiteindelijk lukt het altijd wel. Accumulator is al vervangen, dus die is het waarschijnlijk niet... maar wat dan wel... daar kom ik vast welweer achter. Allicht een retourklep of leiding die niet helemaal lekker is.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 28/03/2024 om 21:46.


  7. #427
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Never a dull moment met de 924 zullen we maar zeggen. Veel plezier aan de Moezel.


  8. #428
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    ... en we zijn weer terug uit de moezel! 1500km gereden en de auto heeft zich kranig gehouden. Vorige keer in Duitsland was zonder de compressor erop... deze keer mét, wát een verschil maakt dat. Echt heel leuk rijden, je hebt gewoon veel meer vermogen bergopwaarts, en ook op de autobahn rijdt het geweldig, als je bij de 140 gas geeft word je echt nog in je stoel gedrukt (veel harder ben ik niet gegaan hoor). Echt heel blij mee.




    Op de heenweg is in de Ardennen 1 van de slangen van de compressor losgeschoten... dat was even schrikken, maar 1 minuutje onder de motorkap met een schroevendraaier loste dat ook op. Daarna geen last van gehad. Misschien ontwerp en print ik zelf nog even een verbeterde versie (met felsrand).

    Nadeel van zo'n lange rit is dat je dan ook weer tijd hebt om na te ervaren en na te denken over wat er allemaal beter kan en mag, dus we hebben weer een lijstje;
    - Bussen stabilisator piepen, die heb ik met de 3d printer gemaakt, denk net te kleine toleranties aangehouden, dus even kijken of ik het kan opruimen en anders gewoon groter printen.
    - Ergens in het dashboard rammelt wat zo rond 120km/h. Heel irritant, maar geen idee wat het is, dus dat wordt weer in hernia-houding onder het dashboard liggen
    - Bij hele scherpe rechterbochten ontstaat er een gezoem bij het rechtvoorwiel. Geen idee wat het is, want er lijkt niks aan te lopen, lager zit ook goed in het vet, lijkt gekomen na het uitlijnen, apart.
    - De kofferbak lijkt niet 100% te sluiten, heb een uitlaatlucht bij rijden met open dak. Denk dat er een wat dikker rubber tussen moet.
    - Heb ook wat water lekkage achterin, maar denk dat dat z'n oorzaak in bovenstaand vindt.
    - Warme starts zijn soms een issue, maar dat lijkt welweer beter geworden over het weekend. Denk een vervuilde injector ofzo; de accumulator is nog geen jaar oud.
    - .... de auto is super goor vanwege saharazand en weet ik veel wat meer. Dus een wasbeurtje is aanstaande

    En last but not least, op de terugweg even bij een mede-forummei geweest voor een transparant dak. Erg uniek en erg blij mee, maar is wel even een projectje; de rubbers zijn vergaan en de montage geschiedt middels een aantal klemmetjes, waarvan er een paar ontbreken. Dus daar zal de printer welweer aan te pas moeten komen



    Veel plezier gehad en genoeg te doen dus weer... updates zullen volgen


  9. #429
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Staat mooi dat dakje. En als ik het zo bekijk kloppen de meeste bevestigingspunten en is de maatvoering ook heel aardig. Nou dus nog een beetje met je 3D printer aan de gang en het feest is compleet. En die technische dingen komen ook wel weer op zijn pootjes terecht. Trouwens, maak jij met de 924 contact met Mars?


  10. #430
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Staat mooi dat dakje. En als ik het zo bekijk kloppen de meeste bevestigingspunten en is de maatvoering ook heel aardig. Nou dus nog een beetje met je 3D printer aan de gang en het feest is compleet. En die technische dingen komen ook wel weer op zijn pootjes terecht. Trouwens, maak jij met de 924 contact met Mars?
    ja moet vast goed komen met dat dakje, zit nog ff te puzzelen met de seal, maar denk dat ik wat heb gevonden.

    Dat gele touwtje + dopje is voor als ik de auto andersom in de garage zet; zodra die tegen de voorruit zit, weet ik dat ik ver genoeg ben


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •