Pagina 41 van de 44 EersteEerste ... 313738394041424344 LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 410 van de 431
  1. #401
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Maar nu komt binnenkort het moment suprême!!!!


  2. #402
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Geen foto's, maar wel een belangrijke update. Hij start en draait! Erg vet geluidje met zo'n compressor erop.

    Nu nog even de laatste checks en afstellingen, dan wachten op beter weer/geen pekel en eens een testritje doen

    In de tussentijd dan denk ik ook maar meteen de benzinepomp in de tank wisselen (lekt weer) en de gerepareerde kofferbak sloten monteren. Kan dat ook weer van het lijstje.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 17/01/2024 om 10:21.


  3. #403
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Before:


    After:


    Alles zit in elkaar, draait en geeft een leuk geluidje (Filmpje in de forum whatsapp). Stationair loopt het ook een stuk mooier.
    Nu wachten tot het weer wat beter wordt en eens een proefritje doen.

    Allicht in de tussentijd ook nog even de brandstofpomp uit de tank halen en vervangen voor een niet-lekkend exemplaar.


  4. #404
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Filmpje bekeken en beluisterd. Beeeelachelijk geluid!!! Hahahaha. Maar complimenten hoor dat je het voor elkaar hebt. Het geluid lijkt wel een beetje op die elektrische vliegende schotels van Audi in de Dakar. Dat gilt en dat jankt dat het een lieve lust is. Ik ben trouwens benieuwd of het geluid bij een constante snelheid niet erg gaat overheersen.


  5. #405
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Gisteravond ben ik weer even in de garage gedoken om de lekkende benzinepomp te verhelpen en de sloten van de kofferbak te wisselen.

    Begonnen met de sloten... Wat een verschil, waar het slot voorheen zonder veel weerstand open ging, moet je nu wel echt even met de sleutel draaien.

    Daarna begonnen aan de lekkende pomp, dit was het probleem;

    Hij lekte via de pinnetjes van de electra die naar buiten gaan.

    Dus even de benzine aftappen. Gelukkig was de tank niet vol en kwam ik met een 20l jerrycan uit.


    Daarna de andere pomp erin en vanmorgen even de finale inspectie; kurkdroog!


    Aangezien het vandaag supermooi weer was, maar eens voor een proefrit gegaan. Eerst even stationair lopen in de garage, maar dat wilde niet zo... Bleek ik een benzineslang niet te hebben aangedraaid. Alles onder de benzine, wat een bende. Dus snel opgeruimd en luchten.

    Toen op naar de proefrit... Best spannend want sinds mn laatste ritje heb ik;
    - de kofferbak sloten gewisseld
    - de uitlijning verbeterd en wielverbreders voor geïnstalleerd
    - de uitlaat opnieuw vastgezet
    - de supercharger erop gezet.

    Maar... De proefrit ging prima! Kofferbak bleef mooi dicht en wat een beleving is die Supercharger! Heel blij mee.

    Stuur staat nog wat scheef, maar dat lossen we wel op. Verder staat de brandstof nog wat te arm voor de supercharger, dus binnenkort maar even de druk meten en wat aan de wur pielen. Die WUR is nu nog slechter bereikbaar, dus heb er weinig zin in, maar zonder zin zal het ook wel gaan.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 27/01/2024 om 17:26.


  6. #406
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Goed bezig hoor! Lekker is dat, zo’n eerste rit na al het klussen. Is die van jou de 40 gepasseerd? Ik mag nl nu de weg nog niet op (1984…. Bijna 40).


  7. #407
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mooi dat al je werk niet voor niks is geweest. Wat betreft het scheve stuur: had je de tandheugel gefixeerd tijdens het uitlijnen? Ik kan me zo voorstellen, dat je dan zeker weet dat die dan netjes in het midden zit. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk. Ik weet ook niet of het handig is bij het uitlijnen. Toen ik de kruiskoppelingen in de stuuras had vervangen heb ik voor montage eerst even die tandheugel gecentreerd. Toen het stuur weer precies in het midden gezet en klaar was Kees. Ja, die centreerbout heb ik er weer uit gehaald


  8. #408
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ja... Mijne is van 81, dus ik mag al even rijden zonder gezeur Dat de weersomstandigheden het niet toelieten... Is een ander verhaal.

    @Beer... Das een goeie, moet ik maar eens naar kijken. Is dat centreren eenvoudig te doen? Geen extra gereedschap nodig?
    Ik vermoed sowieso dat mijn stuur niet per se uitgelijnd is met het 'nulpunt' van de tandheugel, want het is al zo vaak los geweest.


  9. #409
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Tripje terug naar memory lane, flink opgeknapt al zeg ik het zelf.



  10. #410
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ofwel: hoe een supercharger de motorruimte mooi kan opknappen en de auto hierdoor gelijk een totaal andere kleur krijgt..............


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •