En nog steeds geen update van de revisieboer... stelt me wat teleur. Ik ga van de week even bellen als het schema het toestaat.

Ondertussen de auto vanavond gewekt uit z'n winterslaap; baalde vandaag met dat mooie weer dat ik 'm niet 'even' kon pakken. Nu is ie rijklaar, dus morgen denk ik even mee langs het werk rijden en weer terug.

Uiteraard zit ik niet stil, ik heb ook nog een campertje (Ford Transit Westfalia/nugget uit 1998) en zoals ik eerder al zei... mocht je willen leren lassen... koop zo'n camper, en een knap lasapparaat

Alhoewel het geen porsche is, dacht ik dat jullie de foto's wel konden waarderen. De vorige eigenaar had wat 'roestherstel' gedaan door simpelweg nieuw plaatwerk over het oude te lassen. En dat moet je eigenlijk nooit doen, vocht kruipt ertussen en dan gaat het vanzelf weer roesten. Dus dat ben ik goed gaan herstellen; roest eruit slijpen, nieuw metaal erin en lassen.

It begins

Vanaf een afstandje oogt het nog wel ok, maar van dichterbij:



Hier het stuk 'nieuw' plaatwerk dat de vorige eigenaar over het andere had gezet


zijaanzicht van de oude dorpel die eronder vandaan kwam


Beetje slijpen



Bijna ale roest verwijderd


Nieuwe spatbordrand met hechtlasjes vast

Binnenkant dorpel uitgeklopt

En vastgeplakt


Woensdag komt de rest van het nieuwe plaatwerk, dan kan de buitenkant er ook weer op.