Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: 924 gtr projectje

  1. #1
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    924 gtr projectje

    Sinds een aantal maanden ben ik weer aan een 924 projectje bezig.
    Na m’n rode gt, (zie ander draadje) heb ik een 914 gerestaureerd, maar ondertussen had ik op Mp reeds een kale 924 turbo carrosrie kunnen kopen.
    Have wege deze zomer zijn de plannen begonnen om een gtr te bouwen.
    Ondertussen is er al veel gedaan, en begint de wagen al een echte auto to worden.
    Ik heb de gtr schermen laten maken bij van thull. Deze zit er reeds op en de auto is gespoten n z’n orginele witte kleur.
    De gts lampen, deuren ramen, ect ect zitten erom weer op.
    Het onderstel is ook helemaal gedaan. Er zit een h&r schroefkit onder. Verder alles 944, (alum draag armen), maar nog wel met orginele remmen.
    Ik ben nu de auto verder aan het afbouwen, zo heb ik een hemeltje gemaakt, en zit de bedrading en bekleding er ook alweer een eind in.
    De 1/2 rolkooi zit er los in, omdat ik de benz bijl nog moet aansluiten. Tank zit er namelijk nog niet onder.

    De motor is een ander verhaal.
    Het is ee bedoeling dat het een gts motor wordt. Ik heb reeds wat orginele gts motor onderdelen verzameld.
    Ik heb een motor met type 2 zuigers. Kop is gereviseerd, en heb een nieuwe nokkenas gevonden.
    De turbo is een orginele van een 924 GTS
    Het luchtfilter is ook van een orginele gts, en deze zal worden aangesloten op een brandstof verdeler van een V8 (zoals orginele gts). Ik heb deze trouwens kunnen kopen van een mede 924 turbo liefhebber, en ook vaak actief op dit forum :-)
    De gts inlaat, en de intercooler setup gaat de volgende stap worden. Inlaat zal van mittlemotor worden, en de intercooler zal voor de radiator worden geplaatst.
    De ontsteking zal van 123 worden. Ik heb daar op m’n gt ook goede ervaringen mee gehad.
    De wastegate zal een veer van 1.0 bar krijgen. Op m’n gt had ik daar een verstelbare turbodruk regeling...maar dat is niet goed gegaan, en heb nu veel motor schade.
    Verder natuurlijk ARP kopbouten en cometic koppakking.

    Het volgende moet nog allemaal gedaan worden:
    Dashbord, deurmatten, remleidingen, brandstof, bak, remmen en natuurlijk d wielen.
    Inzout graag de goude bbs velgen plaatsen, maar ze moeten naar z’n 10/11j om goed de wielkasten te vullen. Dit gaat nog een uitdaging worden.
    Verder moet motorkap nog gedaan worden. Ik heb een orginele gt kap, maar deze moet nog gespoten worden. Ik ga dit na het plaatsen van de motor doen, kans is groot dat ik de bestaande sluiting niet kan gebruiken ivm ruimte voor de brandstofverdeler en leidingwerk. Grote kans dat de kap beetje aangepast moet worden.(race sluitingen)

    Ik zal wat foto’s opzoeken en deze “proberen” te plaatsen.

    Groeten
    Pascal


  2. #2
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 gtr projectje

    Foto’s... van het begin...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  3. #3
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 gtr projectje

    Voor / tijdens/ na spuiten
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  4. #4
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 gtr projectje

    ...en nog wat van de motor..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  5. #5
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 gtr projectje

    En waar we nu ongeveer staan...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: 924 gtr projectje

    Bijzonder mooi project, heel gaaf om zo te kunnen volgen. Wordt volgens mij een hele mooi bak! Ben benieuwd naar het eindresultaat!


  7. #7
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: 924 gtr projectje

    Gaaf!
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  8. #8
    Ingeschreven
    09/05/2009
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    88

    Re: 924 gtr projectje

    Ziet er fantastich uit zeg!!

    Leuk project om te volgen, blijf posten ajb.

    Gr. Jeroen


  9. #9
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 gtr projectje

    Wat een gaaf project! Blijf ik graag volgen.
    En mooi dat foto verslag :-) ToP!
    Project 924....and nice driving


  10. #10
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 gtr projectje

    Tja , er waren natuurlijk veel meer stappen dan de foto’s laten zien... schoon maken, kaal maken, stralen , lassen/ repareren, epoxy , strak zetten, ect ec.
    Verder ook de wiel ophangingen en remmen reviseren. Allemaal nieuwe bussen enz.
    Er zit al veel werk in.
    Ook het zoeken naar onderdelen... was in het begin gewoon lege carrosserie....ook daar zitten veel uurtjes.

    Zal van de week nog wel eens paar foto’s plaatsen.

    Komende dagen eerst m’n gt weer in elkaar zetten... was zuiger gebroken en veren kapot..
    Ik hoef mezelf niet te vervelen :-)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •