Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
  1. #11
    Ingeschreven
    11/03/2021
    Locatie
    Hillegom
    Berichten
    19

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Je moet er ook even op letten dat bij veel starten en als de benzine wel loopt
    De benzine via de cilinder in het onderbuik loopt en zo je olie vervuild met benzine
    Even het olie pijl controleren tijdens de start pogingen
    Goeie ! maar ik blij niet doorstarten tot ik denk dat hij het ineens wel gaat doen, vanavond maar eens de injectoren eruit halen !


  2. #12
    Ingeschreven
    11/03/2021
    Locatie
    Hillegom
    Berichten
    19

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pethconi Bekijk Berichten
    Goeie ! maar ik blij niet doorstarten tot ik denk dat hij het ineens wel gaat doen, vanavond maar eens de injectoren eruit halen !
    Injectoren doen het allemaal netjes, goed achter gekomen door het het lucht filter los te halen en de hevel naar boven te bewegen van de air-flow meter.
    Dus het moet uiteindelijk in de "koude" start zitten. Denk ik....
    Volvo XC90 R-Design 2016, Volvo 850 ex BTCC, Volvo 343 1977
    Volvo 360 TIC, Porsche 924 1978, Smart fortwo 2006


  3. #13
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Waarom ben je zo gefocust op die koude start ?
    Koude start is enkele seconden na de start actief
    Hij doet het snel zonder
    De koudstart injector kan wel na druppelen zo dat hij te veel benzine krijgt
    Alleen de wur houd de druk wat langer lager zodat hij meer inspuit
    Als dat oké is moet het ergens anders aan liggen
    Loopt hij beter namaten hij warmer wordt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #14
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Hoi, misschien heb je hier iets aan? zelf niet gebruikt, maar van Facebook gevist.
    https://1drv.ms/w/s!AtZA2pjrl28YpW0d...1RtAs?e=Qc01DJ


  5. #15
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riggard Bekijk Berichten
    Hoi, misschien heb je hier iets aan? zelf niet gebruikt, maar van Facebook gevist.
    https://1drv.ms/w/s!AtZA2pjrl28YpW0d...1RtAs?e=Qc01DJ
    Nice one


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #16
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Goeie troubleshooter!
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  7. #17
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    De kleine leidingen heb ik nog niet defect gehad. Echter de grote leidingen laat ik altijd reviseren bij MH Automotive in Nijmegen. Mogelijk dat ze ook voor de kleine leidingen iets kunnen betekenen. En als dit te ver is dan zal er vast in de buurt een soortgelijk bedrijf aanwezig zijn.

    https://mhautomotive.nl/


  8. #18
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    De werking van het brandstof systeem is zo gigantisch simpel dan de implementatie wel complex moet wezen. En dat laat het ook wel zien aan alle leidingen. Het brandstof systeem is kwa afstellingen super eenvoudig, er zijn twee stelschroeven en daar moet je het mee doen (CO stelschroef die gewoon de plaat wat dieper laat zakken en een stationair stelschroef die wat lucht langs het gashuis af laat gaan). Dus wat dat betreft is er met stellen niet veel te halen. Als je een werkend systeem goed installeert is het altijd starten lopen! In de praktijk gebeurt vaak het tegenovergestelde. Een vijand hierbij.... VUIL! Corrupte benzine (en ethanol benzine) wat oxidatie en schade achterlaat. Oude rubberen luchtslangen die na tig keer erop en eraf gehaald te wezen gaan lekken. En meerdere van dit soort problemen kunnen natuurlijk tegelijk aanwezig zijn.

    alsnog, komt er wel daadwerkelijk brandstof in het systeem? Weet je zeker dat je brandstof pomp draait? over het algemeen is het met de pomp hij doet het of hij doet het niet. Ik heb krakende brandstof pompen waarbij een motor perfect op liep. Je kunt een brandstof pomp geforceerd laten lopen door het brandstof relay eruit te halen en pin 30 en 87 door te verbinden. (let op!!, die pin zit zowat direct vast aan de accu... zonder zekering, die zit namelijk na het brandstof relay, sluit pin 30 kort en je hebt kans op gigantische elektrische schade).

    het volgende is een standaard verhaaltje voor als motoren slechter lopen
    Een defecte accumulator (container met een membraam en een veer wat zorgt voor een continu druk op het systeem) kan een rede zijn van onregelmatig lopen. Een zeldzaam defect, maar mogelijk. ik haal soms de leidingen van het spinnenkop eraf en laat de brandstof stromen via de pomp. Stroomt de brandstof? dan loopt de auto meestal wel ok. Vaak kunnen er problemen hier ontstaan als een auto te lang heeft stil gestaan.
    Verder is het belangrijk dat alle slangen goed afgedicht zijn. Een kleine luchtlek ergens kan er voor zorgen dat hij niet lekker wilt lopen. Loop alles na, weet zeker dat er maar op 1 plaats lucht binnenkomt (de inlaat van de motor)
    En daarna als je zeker weet dat, dat alles goed is kun je kijken naar het reinigen van alle andere onderdelen. (spinnenkop) wees hier voorzichtig mee want die krengen zitten vol met veren (membramen) die nogal ongelukkig uit elkaar kunnen springen.
    Desondanks, CIS systemen zijn best robuust en defecte of verkeerde afstellingen zorgen er vaak voor dat die slecht onregelmatig loopt (maar loopt).


  9. #19
    Ingeschreven
    11/03/2021
    Locatie
    Hillegom
    Berichten
    19

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Nice one
    Top en dank, hier gaan we zeker even naar kijken !!! hopelijk brengt ons dat naar een mooi lopend motortje !

    In de tussen tijd een lektest gedaan, zowel de inlaat als de uitlaat zijn prima in orde ! Injectoren zijn nieuw, pomp, filter, ontsteking etc allemaal niet. Timing staat goed, ontsteking staat goed, maar hij slaat niet aan. We zijn het over eens dat het in het K-Jetronic systeem moet zitten. Echter kan ik helaas nergens een basis afstelling vinden hoe te starten, dus hopelijk brengt dit document soelaas ! Er zal veel aan de knoppen gedraaid zijn kan ik mij voostellen....
    Maar het CIS is een equivalent van de K-Jetronic?
    Volvo XC90 R-Design 2016, Volvo 850 ex BTCC, Volvo 343 1977
    Volvo 360 TIC, Porsche 924 1978, Smart fortwo 2006


  10. #20
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1978 | Loopt niet of slecht 924 2.0 1978

    Kwestie van na lopen
    Heb je een benzine druk meter ?
    Eerst meten
    Heb je druk en hoe veel ?
    Druk van af de pomp moet 5 tot 6 bar zijn
    De regeldruk na de wur bij koud starten rond de 1.2
    En als hij warm is rond de 3,6


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •