Beste forummers!

Een paar maanden geleden melde ik het treurige nieuws dat mijn grijze 924 uit 1980 het bijltje er bij had neergelegd. Op de de Franse snelweg is alle koelvloeistof weggelopen en vervolgens is binnen enkele minuten de gehele motor in puin gedraaid. Auwch..

20200705_202851.jpg

Ik heb de auto laten repatrieren naar Nederland om vervolgens te overpeinzen wat het lot van de wagen gaat zijn. Kapot gelopen motor en cosmetisch ook niet de beste. Voor een habbekrats verkopen? Doneren? Pijnlijk allemaal...

Uiteindelijk ben ik tot het wijze inzicht gekomen dat je een 924 natuurlijk niet zomaar kunt achterlaten. Ik heb het dus maar mijn missie gemaakt om de 924 in volle glorie te herstellen.

Eerst ben ik langs Martin gegaan om een nieuw blok te kopen. Uiteraard had hij een mooi, perfect droog, blok liggen. Er is hoop!

20201114_121054_03.jpg

Dit blok heb ik vervolgens bij een bevriende garage kunnen inbouwen. Na enkele weken zit er weer een nieuw hart in de 924 en rijdt hij weer. Ook gelijk het spruitstuk laten vervangen, er een nieuwe koppeling en accu in gezet en natuurlijk de distributie riem vervangen. De auto is zelfs weer APK gekeurd. It's alive!

IMG-20210104-WA0000.jpg

Maar goed; met de cosmetische staat van het lakwerk snap ik dat hij zich niet op de snelweg durft te vertonen. We pakken het gelijk dus maar goed aan. Alle roest wordt verwijderd de spoiler gaat er af (die zit toch op een verkeerde plek), schuren en helemaal spuiten. Metallic zwart gaat het worden.

IMG-20210323-WA0006.jpg

IMG-20210323-WA0007.jpg

Na de spuitbeurt nemen we het interieur onder handen. Ik hoop dat ik me dan weer eens op een meeting kan vertonen

Ik hou jullie op de hoogte van de volgende stappen!