Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    05/09/2020
    Berichten
    13

    924 1982 | originele motor???

    ik heb een porsche 924 1982 gekocht, en heb al heel de motor uitelkaar gehaald, want hij draaide niet. hierna heb ik hem aan de praat gekregen, maar na even draaien sloeg de motor af. na wat zoeken heb ik de onstekings module en bobine vervangen, en had nog steeds het zelfde. de benzine druk heb ik gemeten en is perfect, net als mijn injectoren. nu is het mij wel opgevallen dat alles is aangesloten volgens het elektrische schema van het jaar 1978 (te zien aan mijn startmotor en verbinding met mijn onstekings module.)
    Ik heb dus zitten zoeken als het de originele motor is ( xk 050 967) en denk van wel maar ben het niet zeker. zou iemand mij toevallig verder kunne helpen? alvast bedankt


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Re: 924 1982 | originele motor???

    Er is een hele, zei het wat prijzige, manier om daar achter te komen. Bij Porsche kun je het geboortecertificaat opvragen, daar staat het motornummer op vermeld, als deze overeenkomt met wat op de motor staat dan heb je een match. Zo niet, dan is de motor ooit vervangen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1982 | originele motor???

    Een vroege motor kun je toch ook herkennen aan een ander gashuis en ontstekingspuntjes? Hier niet het geval lees ik...:

    Bouwjaar van de kop staat er trouwens ook op, op de zijkant.


  4. #4
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1982 | originele motor???

    Je kan het motor nummer vergelijken in het schema van model jaar motor en bak
    Dat is hier wel ergens te vinden
    Het staat in het boek van Peter Morgan
    Die heb ik nu even niet bij de hand

    Veel anders is de motor niet bedraad
    Voor 78 worde het een ander verhaal


    Ik lees net dat er geen nummers bij staan in het boek alleen type motoren
    Dan zou je het idd even bij Porsche op moeten vragen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    05/09/2020
    Berichten
    13

    Re: 924 1982 | originele motor???

    Bedankt voor de reacties. Ik heb gebeld met een porsche garage maar heb niet echt uitsluitsel gekregen en zie het als student niet echt zitten om een pasport aan te vragen. Ik zal maar het schema van 1978 volgen. Het lijkt wel heel bizar tenzij er vroeger foute verbindingen gemaakt zijn.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •