Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    10/12/2014
    Berichten
    92

    924 1981 | Kachel radiator

    Is er iemand die zijn/haar kachel radiator heeft vervangen?

    Op dit moment ben ik met de ventilator bezig en wil ik de kachelradiator eveneens vervangen.

    Mijn kachel (321 819 031) bestaat uit twee delen, n.l. een kachel met flens en de aansluitingen met flens, aanelkaar geschroefd met boutjes en moertjes.
    Het lijkt erop dat er als vervanger alleen kachelradiatoren verkrijgbaar zijn als een geheel (kachel met aansluitingen, geen flensen en boutjes/moertjes).
    Echter hebben deze kortere aansluitingen waardoor het erop lijkt dat de aansluitingen niet ruim voorbij het motorschot zullen uitkomen.
    Ofwel de slangen moeten naar mijn idee dan in de binnenruimte worden aangesloten.

    Kan iemand daar iets over zeggen?


  2. #2
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 1981 | Kachel radiator

    Ik heb alleen het oude model gewisseld. Heb je het nieuwe model in handen gehad?
    Er zit wel wat ruimte op de leidingen die naar de radiator gaan, dus zou verwachten dat je een cm of wat wel op kunt vangen. (ik heb ze ook naar binnen getrokken om aan te sluiten, omdat je er achter het motorblok bijna niet bij komt)

    Mogelijk kun je de heater ook nog iets in de behuizing schuiven?


  3. #3
    Ingeschreven
    10/12/2014
    Berichten
    92

    Re: 924 1981 | Kachel radiator

    Ik heb ook nog een vraag uit staan bij Porsche.
    Als je googled, lijken de vervangers allemaal kortere aansluitingen te hebben. Vandaar mijn vraag.
    Het verwijderen van de slangen gaat best goed via de motorruimte, wel eerst de bobine en de kachelklep verwijderen.
    Eerst de slang op de cilinderkop losmaken, dat geeft bewegingsruimte.
    De kachelradiator mag niet losliggen in het kachelhuis en zou op zijn plaats gehouden moeten worden door schuimstrips.

    Originele kachelradiator:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Marty; 02/05/2021 om 19:28.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •