Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    14/11/2011
    Berichten
    22

    924 1978 | Afsluitdeel benzinetank 78'er

    Hoi allen,

    De vorige eigenaar van mijn 924 heeft de benzinetank aan de onderkant open gemaakt (waarschijnlijk om hem echt schoon te krijgen) maar vergeten het afsluitplaatje bij de auto te laten. Nu heb ik verschillende leveranciers gevraagd of dit leverbaar is maar niemand heeft deze plaatjes (incl. pakking). Je zet deze vast met 5 boutjes. Weet iemand toevallig waar ze wel leverbaar zijn of een handige alternatieve oplossing?
    Alvast dank.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1978 | Afsluitdeel benzinetank 78'er

    ik kan mij geen plaatje onderaan de tank herinneren met 5 bouten, wel bovenaan, maar dat is je benzinemeter/vlotter.

    Wat ik zou doen is iets op maat maken uit wat plaatstaal met een slijptol (3mm dik of zo), wat gaten erin boren voor de bouten en met vloeibare pakking (benzinebestendig; hylomar gebruik ik alijtd) terugmonteren.
    Mal voor zo'n plaatje maak je door wat karton tegen het gat te houden en af te tekenen. tip: druk het karton tegen alle gaten/randen, dan komt de afdruk 1 op 1 over.


  3. #3
    Ingeschreven
    14/11/2011
    Berichten
    22

    Re: 924 1978 | Afsluitdeel benzinetank 78'er

    Onze eerste poging was ook met een zelf gemaakt plaatje en benzinebestendige pakking ertussen. Maar wellicht werkt het beter met een vloeibare pakking die jij noemt. Gaan het nogmaals proberen, thanks!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •