Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    05/09/2020
    Berichten
    13

    924 1982 | verkeerde kabelboom?

    beste,

    ik heb zo juist gezien dat de bekabeling van mijn porsche van 1982 bekabelt is zoals van voor 1980. Ik had dit in het begin niet door en heb mijn start motor dus zoals in 1982 aangesloten. die werkt goed, maar nu heb ik problemen met mijn bezine relais dat niet werkt. zou iemand mij kunnen verder helpen?

    alvast bedankt


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | verkeerde kabelboom?

    Ten eerste is je relay Defect ? Krijgt de ze wel stroom. Zekering ?
    Maak eens wat foto's van dat waar uit volgens jou blijkt dat het een voor 80 kabelboom is ?
    Wat voor ontsteking heb je ? Contactpunten ? condensator ?
    Welke bobine ? Type nr. merk ?
    Motor bedrading Stekker tegen het schutbord in het midden van de Koets ? Vierkant of rond ?
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 24/07/2021 om 15:09.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    05/09/2020
    Berichten
    13

    Re: 924 1982 | verkeerde kabelboom?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Ten eerste is je relay Defect ? Krijgt de ze wel stroom. Zekering ?
    Maak eens wat foto's van dat waar uit volgens jou blijkt dat het een voor 80 kabelboom is ?
    Wat voor ontsteking heb je ? Contactpunten ? condensator ?
    Welke bobine ? Type nr. merk ?
    Motor bedrading Stekker tegen het schutbord in het midden van de Koets ? Vierkant of rond ?
    beste,
    de relay weet ik niet zeker of hij defect is. de spoel werkt allesinds, en er komt stroom toe op de bekabeling van de relay dus ik denk dat het misschien aan een van de transistoren zou kunnen liggen. hoe zou ik dit kunen uitmeten?.
    Ik denk dat dit een kabelboom is van voor 1980 omdat de startmotor op die manier aangesloten is en omdat de ignition module ook op die manier is aangesloten.
    De onsteking is doormiddel van condensatoren in de ignition module. de bobine heeft serie nummer 06920B, ik heb deze er zelf ingestoken en heb het serie nummer via rose pasion gevonden. de vorige eigenaar had reeds een aftermarket bobine ingestoken.
    De motor bedrading stekker is vierkant, zijn hier misschien verschillen in?
    (het lukt niet om via mijn computer bestande te uploaden.)

    alvast bedankt


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | verkeerde kabelboom?

    De motor bedrading stekker is vierkant, dan weet je al zeker dat de kabelboom van 80 of later is want je hebt een ontstekings modulle en geen punten ontsteking.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •