Pagina 11 van de 55 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 544
  1. #101
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De isolatie ter hoogte van het koppelingshuis (onder de firewall) is d'origine, dus af fabriek wat ik voorzichtig los gemaakt heb voordat de carrosserie naar de spuiter ging, and later weer herplaatst heb.
    het bovenste gedeelte van de firewall is niew en dat materiaal (geblokt profiel) heb ik ergens op het WWWeb gevonden, maar weet niet meer waar (paar jaar geleden), wel professioneel spul met een lijmlaag aan de achterkant, dus makkelijk te plaatsen.

    red fuel&brake lines headlamps 002.jpg
    red fuel&brake lines headlamps 001.jpg
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  2. #102
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dat hergebruik van het materiaal boven het koppelingshuis zal bij mij vermoedelijk niet zoveel zin hebben. Daarvoor is het te ver beschadigd en vergaan. Daar ga ik wat nieuws voor zoeken.

    20211210_104117.jpg

    En ook tegen het schutbord. Daar zit nu bitumen wat ook vrijwel helemaal vergaan is. De nu nog aanwezige restanten haal ik eraf en vervang ik door nieuw materiaal.


  3. #103
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Oh, ik zie dat jouw koppelingshuis er nog zit, was het niet makkelijker geweest om het motorblok eruit te halen met het koppelingshuis er nog aan, dus alleen de 4 bouten los van de drijfstang behuizing?

    Dan kan je ook mooier bij het isolatiemateriaal te vernieuwen.

    red moteur 004.jpg

    zo dus
    Laatst gewijzigd door Pierro; 10/12/2021 om 14:06.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  4. #104
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik heb er wel aan gedacht om dat zo te doen, maar kwam elders enkele horrorverhalen tegen over afgebroken bouten.......
    En daar zat ik, gelet op de reden dat de hele handel er nu uit ligt, niet op te wachten. Maar wat niet is, kan nog komen. Ik kan er makkelijk bij en ik denk ook, dat het straks met de montage ook makkelijker is. En wordt het vernieuwen van de isolatie eenvoudiger. Enfin, zoals de Fransen zeggen: Il-y-a toujours quelque chose à faire.


  5. #105
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Pierro.
    Welk materiaal heb je gebruikt voor de isolatie van het schutbord. Ik kan dat op je foto's niet goed zien. Was dat op basis van bitumen en gericht op het geluid of ook temperatuur, of was het een soort schuimlaag die er tussen zit? Nu zit er natuurlijk alleen bitumen op het schutbord. En heb je inmiddels het effect kunnen ervaren?


  6. #106
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    zoals reeds eerder vermeld weet ik niet meer precies welk product ik jarengeleden gekocht heb, maar hier een link naar firewall insulation products.
    Die van mijn is ongeveer 6mm dik van hitte bestendig materiaal met een alufolie toplaag en een selfsticking backing.

    https://www.joom.com/en/best/car-firewall-insulation
    https://www.secondskinaudio.com/heat...ll-insulation/

    de geluidsisolatie is beduidend beter dan de bitumen plaat en natuurlijk is de hitte reflectie ook beter van het aluminium ten opzichte van het zwarte bitumen.
    Ik rijd er nu een paar jaar mee en het houd zich bijzonder goed, geen vervormingen/verkleuringen en het zit overal nog mooi gekleefd op de firewall.
    op deze photo kan je de dikte van het material beter zien...
    red rear inside heater (12).jpg
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  7. #107
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Bedankt voor je info Pierro.

    Verder goed nieuws wat betreft de motor. De motormeneer heeft het blok geïnspecteerd. Hij heeft de cilinders en de kop beoordeelt.
    Het verdict luidt, dat de kop er prima uitziet. De af-fabriek (!) koppakking zat er nog op, maar die was dus wel lek. En een lekke koppakking staat garant voor koelvloeistofverlies en te hoge temperaturen. Precies wat ik eerder vastgesteld had. Verder zag de kop er prima uit, zonder sporen van overmatig olieverbruik. Geen scheuren. Nokkenas in perfecte conditie. Aan de hand van de positie van de klepstelboutjes bleek, dat de kleppen nog lang niet uitgesteld waren.

    De cilinders.
    Het beeld van de cilinderwanden duidde op vermoedelijk langdurige stilstand of zeer weinig kilometers over een lange tijd. Dat laatste was bekend. Geen grote schade. De motormeneer maakte zich absoluut geen zorgen. Honen en nieuwe zuigerveren. De kilometerstand voor zover nu bekend van 225000 zou zomaar in overeenstemming kunnen zijn met de staat van het blok.
    Bij de revisie worden uiteraard alle aan slijtage onderhevige onderdelen beoordeelt en zonodig (en indien verkrijgbaar) vervangen.

    Kortom, de angst voor zéér hoge kosten of misschien afscheid nemen van het originele blok is, zoals het nu werd ingeschat, weggenomen. Oké, het zal nog altijd wat euri's kosten, maar dan is het ook een nog nieuwere auto dan het nu al is.
    Ik kan het blok begin januari brengen. Ondertussen heb ik dan de tijd om allerlei andere zaken aan te pakken. En er is nog genoeg te doen


  8. #108
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Goed nieuw Beer924, dan kan je met een goed gevoel de rest van de auto aanpakken en mooi maken.
    Bij mij was dat een ander verhaal, de nokkenas en cilinders zagen er zo uit.....
    red cylinder head (7).JPG
    red engine re-build (3).jpg
    red engine stripped 025.JPG

    dus nieuwe zuigers en nokkenas en followers, het blok laten opboren naar 87.0 en dus de motor weer inrijden voor een aantal kilometers.

    Nieuwe zuigers waren nergens te krijgen, dus die moesten gemaakt worden (in Italy).
    Maar alles is weer als nieuw en dus genieten, wat jij straks ook zal kunnen doen.
    Succes met alles.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  9. #109
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Hier geniet ik dagelijks van, ondanks alle uren die je er instopt, maar het eindresultaat is een genot voor het oog en rijplezier...

    zo gevonden
    red Porsche before taking apart 018.jpg

    terrug van de spuiter
    red shell painted 002.jpg

    eindelijk genieten
    red einde project (5).jpg

    Ja een echte Bare Metal Restauration, alles uit elkaar tot ieder boutje en schroefje, behalve de gearbox, die was nog in super staat.
    Laatst gewijzigd door Pierro; 11/12/2021 om 16:58.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  10. #110
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo. Chapeau! Wat een prachtige auto. Ik begin steeds meer waardering te krijgen voor de 924. Gewoon echt een heel kicken autootje.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •