Pagina 13 van de 55 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 544
  1. #121
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Even een vraagje voor de doorgewinterde 924 bezitter, voor wie de 924 geen geheimen meer kent.
    Nu de motor eruit is en de isolatie er inmiddels ook uit (gevallen/verbrokkeld) is wil ik de beschadigingen in motorruimte bijwerken voordat de nieuwe isolatie er weer tegenaan komt en de motor wordt ingebouwd. Dat gaat nog wel even duren, maar je moet toch verder niewaar.

    In de motorruimte zit een sticker met de kleurcode LM3V. Ik heb vanmiddag al heel wat sites voor spuitbussen bekeken en val van de ene verbazing in de andere. Motip laat mij geloven dat het kleurnummer 51485 is van hun range. Maar dat noemen ze bruin metallic. Huh? Porsche noemt het Rubinrot. Wel op zijn Duits geschreven, maar Rot und Braun zijn toch verschillende kleuren ofnietan?

    Maar wat schetst mijn verbazing? Op de website van autolakopmaat zie ik dat het een Volkswagen/Audi kleur is. Ook uit de periode van omstreeks 1984. Wie kan me hierover informeren. Natuurlijk lijkt het me wel heel reeel om te veronderstellen, dat de mannen van VW/Audi en Porsche net als hun onderdelen ook hun lakpotjes deelden. Maar toch. Het is niet meer de originele lak natuurlijk. De auto is in 2006 gespoten in de kleur LM3V, zoals op de sticker in de motorruimte is aangegeven. Uit het verleden weet ik echter dat de ene lakfabrikant rood anders beleeft dan de rode kleur van een andere lakfabrikant. Nou, genoeg stof tot nadenken. Wie???

    20211227_153822.jpg


  2. #122
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Meestal kun je bij het bestellen gewoon de originele kleurcode doorgeven en dan maken ze m op maat. Zo heb ik ook mijn lak besteld (mauritiusblau)

    Weet niet of het mag qua reclame, maar zelf goede ervaringen met crop.
    https://www.nonpaints.com/nl/autolak...stift-op-kleur


  3. #123
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Check de originele eens: https://www.924-944-onderdelen.nl/kleurcodes-924-944/

    En ja, zeker motip levert nog wel eens een kleur ‘in de buurt van’ de originele kleur. Zit ook verschil tussen wat er als lakstift en spuitbus verkrijgbaar is. Wil je het origineel, dan is laten mengen idd een optie. Al krijg je wel weer te maken met kleurverschillen als je niet de auto geheel laat spuiten….


  4. #124
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik ben er inmiddels achter. Ik heb contact gelegd met degene die de auto in 2006 heeft gespoten. Hij kwam met de oplossing. L810/X7. En dat kleurnummer heb ik ook tussen alle Rubinrot kleuren zien staan. Ik weetr nu dus wat ik hebben moet. Dat is opgelost.

    Gisteren allerlei onderdelen besteld bij o.a. Partworks in Duitsland en bij Autopartsonline. Bij de laatste had ik complete draagarmen besteld. Dus compleet met rubberwerk. Vandaag geleverd en ja hoor...... Net niet goed dus. Hoewel ze aangeven dat het geschikt zou moeten zijn voor mijn auto zijn de rubbers aan het uiteinde van de draagarmen niet conform origineel. Althans kennelijk niet voor de types van na 1979. Ik heb contact gelegd met Autoparts en ze hebben heel bereidwillig meegezocht naar een oplossing. Helaas, was er niet, dus ik mocht ze kostenloos terug sturen. Prima -. Nu dus los rubberwerk en fuseekogels bij Partworks besteld. Moeten alleen de oude rubbers eruit en van het uiteinde af. Dat is nog even een dingetje. Wordt slijpen denk ik. Zitten vermoedelijk gekrompen.

    20211130_135430 gemerkt.jpg

    Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het uiteraard graag en anders laat ik weten hoe het mij gelukt is.


  5. #125
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Slijpen klinkt wel als geschikte oplossing.

    Wat je nog kunt overwegen is het grootste deel te slijpen en het laatste deel met een soldeerbout eraf te halen (of de brander erop ).
    Afhankelijk van de hardheid kun je ook nog een stanleymes proberen. Dan riskeer je niet dat je te ver slijpt.

    Wel mooi, alle klusjes die jij nu doet staan ook nog op mijn lijstje (alleen iets lager nog )


  6. #126
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ben al bezig geweest met de dremel. Ging prima en hou je het mooi in de hand. Totdat het slijpschijfje vast hapte en kapot ging. Geen nieuwe in voorraad dus het ligt weer even stil. Morgen maar even bestellen en ophalen bij de bouwmarkt. Het is volgens mij in zijn geheel een metalen bus die over de pen van de draagarm schuift. Wordt bij de montage denk ik een kwestie van het één warm maken (uitzetten) en het ander in de vriezer koelen (krimpen). Is voor latere zorg.

    Ja en het werk waar jij nu mee bezig bent is voor mij al gedaan. Heerlijk. Ik vind eerlijk gezegd het werk dat ik nu doe ook veel leuker dan schuren en plamuren.......
    Goed blijven meelezen dan heb je straks een mooie handleiding!


  7. #127
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo, de draagarmen zijn kaal. Jemig, het was nog even werken om de klinknagels bij de fusee eruit te krijgen. Eerst boren. Maar vanaf welke kant? Bolle kant of platte kant. Eerst de platte kant. Drevel er op. Niks. Je wordt alleen maar moe van het slaan, want het hamertje wordt hamer en die wordt ook steeds groter. Hielp niks. Met de dremel aan beide zijden de koppen van de drie nagels zover weggeslepen dat de contouren van de gaten zichtbaar werden. Dan nog een keer kwaad maken en dan liggen de nagels eruit. Helaas wel wat slijpsporen want je komt er eigenlijk net niet goed bij door de opstaande randen, maar daar zie je straks na het poedercoaten niets meer van.
    Wat betreft dat poedercoaten: ik spaar eerst alles op en dan gaat het in één keer naar de poedercoater. Krijgt toch allemaal dezelfde kleur, matglans zwart.

    Toen moesten de rubbers op de uiteindend er nog uit. Daar was ik gisteren al mee bezig geweest totdat het dremel slijpschijfje de geest gaf. De dremel en een beitel brachten uiteindelijk uitkomst. De hele garage onder de meur van verbrand rubber. Hahaha, deur open en toen was het meeste weer weg.
    Ik had gisteren aan het eind van de middag nog een nieuwe bestelling van rubbers en de fusees bij Partworks in Duitsland gedaan. Toen alles klaar was en ik al betaald had kwam ik erachter dat ik 2 keer dezelfde rubbers had besteld. Mail erachteraan gestuurd. Vanmorgen al mail terug dat het aangepast zou worden en het teveel betaalde teruggestort zou worden. Binnen 5 minuten daar bericht van. Prima bedrijf, dat Partworks. Tot nu toe dan natuurlijk hè........
    Nu maar kijken wanneer ik de doosjes van pandorra krijg.

    20211229_121102.jpg

    20211229_154240.jpg


  8. #128
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Een vraag voor de notoire 924 sleutelaars: Ik heb alle rubbers voor de draagarmen inmiddels binnen. Vreemd genoeg is het rubber dat in het oog van de draagarm geperst moet worden nogal afwijkend van maatvoering. De stalen bus is wat lengte betreft gelijk aan de oude.
    Alleen de rubber uiteinden liggen nogal ver uit elkaar. Herkennen jullie dit. Maak ik me zorgen om niks en gaat het gewoon passen, of zijn dit toch niet de goeie rubbers. Als ik op google zoek op het onderdeelnummer 2-30-005088 wat op het oude rubber staat, kom ik steeds dit rubber tegen.
    Waar haal ik eventueel wel dezelfde rubbers als de originelen.

    Voor de duidelijkheid: ik heb van de oude rubbers aan één kant de rubber rand weggesneden zodat ik ze makkelijker uit de draagarm kon persen.

    20211231_130027.jpg

    20211231_130136.jpg

    20211231_130150.jpg


  9. #129
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Denk dat die oude gewoon breder geworden is over tijd als gevolg van slijtage. Waarschijnlijk is ie ook dunner?


  10. #130
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dat dacht ik ook eerst. Maar helaas niet waar. Ik ga weer twee nieuwe draagarmen bestellen bij Autopartsonline. Ik ga ze ophalen in Ermelo om proberen te kunnen passen met de goeie rubbers. Dan haal ik de rubbers die over de uiteinden worden geschoven/geperst eraf en schuif de goeie rubbers die ik in Duitsland heb gevonden bij Partworks eroverheen. Het wordt een beetje kopen en weer terugsturen, maar anders gaat het niet lukken. De grote rubbers zoals hieronder op de foto zouden van de ophanging van een turbo zijn. Zal wel. Maar al het andere past dus niet. Sterker nog, als ik op internet ga zoeken op het onderdeelnummer van het oude rubber, kom ik steeds weer uit op de rubbers die niet passen. Zelfs bij Rosepassion. Iemand die ook met een 924 aan het sleutelen is, herkende mijn probleem. Hij had hetzelfde meegemaakt.

    20211231_161029.jpg

    Doe voorzichtig met vuurwerk. De eerste slachtoffers zijn al gevallen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •