Pagina 14 van de 53 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 522
  1. #131
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Even een update van de werkzaamheden van vandaag.
    Slechts een paar kleine dingen. Eerst even langs een bedrijf bij mij in de buurt gegaan om te zien of ik wat onderdelen kan laten poedercoaten. De dwarstraverse, de beugels van stabiliatorstang, de stabilisatorstang zelf. En hoewel ik vermoedelijk toch nieuwe draagarmen ga bestellen, laat ik de oude draagarmen met de bijbehorende beugels toch ook nog even coaten. Iets in mij zegt, dat het nog niet gedaan is met het gedoe rond de nieuwe draagarmen met niet passende rubbers. Verder de motorruimte schoongemaakt. Alle straatvuil en vet heb ik er nu aan de passagierskant af. Beschadigingen vallen mee. Ik heb vermoedelijk aan 1 spuitbus lak genoeg.

    Dan heb ik vanmiddag een heel gevecht gehad met de radiateur. Die zag er zo op het oog prima uit. Maar ja, je hebt nu toch alles los en eruit en dan kun je maar beter gelijk alles doen. Het laatste deel vloeistof dat eruit kwam was mooi schoon. Sterker nog, overal waar ik door de gaten naar binnen kon kijken was het schoon. Ik denk dat die radiator al eens vernieuwd was. Alle lamellen waren ook nog in goeie staat en nergens sporen van lekkage.
    Maar voordat ik die radiator eruit had zijn er een paar uurtjes voorbij gegaan. De bovenste twee boutjes waren zo los. Maar de onderste zaten mega vastgeroest. De moeren zitten in een kooitje achter een kleine beugel. Ja en als het dan vastgerot is, dan heb je een probleem. Daar kom je niet bij. Ze hebben er niet voor niets een kooitje omheen gezet natuurlijk. Met de Dremel, klein beiteltje een griptang en veel geduld zijn de bouten los, de moeren eruit en kooitjes naar de ratsmadee. Daar ga ik bij de montage echt wel gewone moeren op zetten. Gaat lukken.
    Morgen onderdelen naar de poedercoatmeneer wegbrengen en concact met de motormeneer opnemen om te vragen wanneer ik deze week het blok en de kop kan brengen.
    tevebns de motorruimte aan de bestuurderszijde leegruimen (rembekrachtiger en zo, zodat ik het daar ook schoon kan maken. En voor de nieuwe isolatie moet toch die rembekrachtiger eruit. Kan ik hem gelijk even spuiten.
    Geen foto's dit keer. iedereen weet hoe een mooie radiateur eruit ziet, toch?


  2. #132
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren


    Lekker bezig, benieuwd naar de resultaten, poedercoaten is altijd mooi.

    Succes met de rembekrachtiger... flink geklooi onder het stuur stoel eruit halen kan helpen. Ik heb een elektrische ratel gebruikt, ideaal als je weinig ruimte hebt om te draaien.


  3. #133
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja ik had al even gekeken daar onder bij het dashboard voor de koppelingskabel. Ik haal sowieso de stoel eruit. Het stuur gaat er ook af. Ik moet dat eens goed bekijken waar het "gebroken" is. Dus dan krijg ik werkruimte. Gisteravond aan het zoeken geweest naar de rubbers voor de radiateur. Jaja..... wordt vervolgd.


  4. #134
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Toch nog even een paar foto's, omdat die meer zeggen dan woorden. Het verbaast me wel, dat de radiateur nog zo mooi is, maar dat het ophangsysteem zo verroest en vergaan is. Nou ja, ik heb bij Alpo in ieder geval weer nieuwe rubbertjes en busjes voor in de rubbers weten te scoren.

    De afgebroken boutjes onderaan, de rubbers die de naam rubber niet meer mogen hebben en een inkijkje in de radiateur.

    20220103_151658.jpg

    20220104_103331.jpg

    20220104_101058.jpg


  5. #135
    Ingeschreven
    04/01/2022
    Berichten
    10

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Betreft de versnellingspook. Zijn daar revisiekitjes voor om de speling te minimaliseren? Vind dat die van mij behoorlijk roeren is. Zeker in zijn vrij. Wordt nog net niet in elkaar geslagen door die pook.

    Nu kan het normaal zijn dat het vrij los is en de rubber hoes voor het centreren zorgt. Ben even benieuwd wat jullie ervaringen en adviezen zijn.
    Het betreft de 4 speed manueel uit 79.

    Grt,
    Lars
    924 '79 Martini wrapped


  6. #136
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja, er zit een wit busje onder de versnellingspook die je kunt vervangen, vaak de oorzaak van speling.
    Zit er ook één op de hever achterop de bak zelf, zelfde verhaal met een wit busje. Slijtage vaak de oorzaak. Zijn gewoon te bestellen overigens. (bv Alpo, Haarlem)
    Project 924....and nice driving


  7. #137
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    LSmeding.
    Kijk eens in dit Youtube filmpje:

    Daar zie je waar het probleem (deels) zit. Met name de laatste link is heel goed.
    Het betreft dus over het algemeen de onderste kunststof bol, de as tussen pook en verbindingsstang naar de bak en een kunststof koppelstuk boven op de bak bij de achteras.
    Binnenkort ga ik beginnen aan in ieder geval de speling bij de pook. Bij de bak vervang ik later als ik er beter bij kan.

    Onderdelen inderdaad bij Alpo of bij Partworks in Paderborn, Duitsland.
    Succes.
    Voor verdere vragen over je auto kun je een eigen topic aanmaken of telkens een nieuw onderwerp aanmaken. Zo blijft dit draadje een beetje zuiver.


  8. #138
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Kleine update. Ook makkelijk voor mijn eigen archief handig straks.

    Afgelopen dagen aan het stoeien geweest met rubbers van de voorwielophanging. En dan alleen om de goeie te krijgen. Lag ook aan mij hoor. Je haalt een rubber uit de draagarm, zoekt aan de hand van de PET het onderdeelnummer op internet en dan krijg je een rubber wat echt niet lijkt op hetgeen je eigenlijk zou willen hebben. Maar je kunt zoeken tot je een ons weegt, je krijgt steeds hetzelfde rubber. Daar word je een beetje onzeker van. Dit was al eerder gebeurd met de draagarmen. Totdat iemand je opmerkzaam maakt op het feit dat het rubber bij het plaatsen ingedrukt wordt en daardoor dus langer wordt. Tja en dan zit het kennelijk als gegoten. Hetzelfde overkwam me met de rubbers van de stabilisatorstang. Ik maak me er niet meer druk om.

    20211231_130027.jpg

    Uiteindelijk ga ik dus de originele draagarmen gebruiken. Die liggen nu bij de poedercoatmeneer met nog meer delen van de voorwielophanging. Nieuwe fusees heb ik al in huis evenals de rest van de stuurinrichting wat vervangen moest worden (volgens mij dan hè....)

    Gisteren de motor weggebracht naar de motordokter. Volgende week zou de definitieve diagnose bekend zijn. Ik hoop er maar het beste van.

    20220105_145116.jpg

    Vanmiddag de linker veerpoot voor zover mogelijk uit elkaar gehaald. Uit de documentatie was al gebleken dat er nieuwe remmen aan de voorzijde waren gemonteerd. Nou, klopt als een bus. Hoewel vuil, alles nieuw!

    20220107_165023.jpg

    En op de valreep vandaag nog een leuk succesje geboekt. Ik heb een complete, originele antiedreunmat voor het schutbord gevonden. Niet helemaal ongeschonden, maar wel helemaal compleet. Bij mij is alles weg. Had op internet eigenlijk niks gevonden als een (voor mij) aanvaardbaar alternatief. Dus me is happy!

    IMG-20220107-WA0003.jpg

    IMG-20220107-WA0004.jpg

    Volgende keer weer meer.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 07/01/2022 om 20:16.


  9. #139
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vandaag wil ik jullie deelgenoot maken van iets wat, in mijn ogen in ieder geval, bijzonder is. Maar misschien zeggen jullie, och allang bekend!!!

    Bij het afstruinen van het www kwam ik op de fora van óf PelicanParts óf Rennlist een item tegen over voor schokbrekers. En dan met name de montage daarvan. Er werd geattendeerd op het feit, dat je de buis van de veerpoot met pakweg een kleine 40 ml versnellingsbakoile (SAE80) zou moeten vullen. Of met een andere vloeistof. Dat zou te maken hebben enerzijds koeling (???????) en anderzijds het rammelen tegen gaan. Ik vond het een bijzonder verhaal. Ik heb daarover contact gehad met iemand die ook met veerpoten van zijn 924 bezig was geweest, maar die sloeg er echt niet op aan.

    Maar wat wil nu het geval: Ik haal één van de schokbrekers uit de buis van de McPherson en de hele dunne olie sijpelt eruit. Dus toch! Uit een lijst met de aan de auto verrichte werkzaamheden maakte ik op dat de voorschokbrekers al een keer vervangen zouden zijn. Maar ik kwam in de documentatie die ik bij de auto heb gekregen geen nota's daarover tegen.
    De schokbreker die ik er nu uit heb gehaald lijkt wel nieuw, maar ja die heeft al die tijd gewoon in olie en afgesloten van de weersinvloeden gezeten. Het was een Monroe. Ik heb echter twee nieuwe Koni's en dat vind ik dan toch wel, ja hoe moet ik dat zeggen, net iets leuker. Want of ze beter zijn weet ik niet.

    Het toplager in de veerpoot loopt niet lekker. Ik vermoed dat het vuil/zand is. Ik heb dat lagertje al een beetje gereinigd met remmenreiniger en het wordt al beter. Het ligt nu te weken in de wasbenzine. Morgen ga ik dat ding goed reinigen en opnieuw invetten. Als hij dan nog niet lekker loopt ga ik het alsnog het vervangen.

    20220109_104711.jpg

    20220109_113126.jpg


  10. #140
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vordert weer mooi

    Kan ook zijn dat de olie van de originele demper nog in de veerpoot zat en men dit heeft laten zitten. Als je de originele loshaalt blijft er sowieso olie achter. Als je 'm vervangt met de poot aan de auto is het ook lastig om die olie eruit te krijgen.

    Sowieso kan het m.i. geen kwaad als er olie in zit. Koeling zou iets kunnen schelen...en waar olie zit, zit geen roest Begin nu ook te twijfelen of ik mijne niet ook vol moet gooien.

    Ik neem aan dat je dat lagertje inmiddels ook helemaal uit elkaar hebt gehaald? Dat maakt wat eenvoudiger schoon.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •