Pagina 21 van de 54 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 534
  1. #201
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vakwerk

    Qua vloeibare pakking heb ik goede ervaringen met Hylomar.

    Dat spul is o.a. benzinebestendig, maar de mooiste eigenschap... is dat het niet echt uithardt en wél sealt. Je kunt het dus 'hergebruiken'.

    Je smeert een heel dun laagje op je pakking en dan weet je 99,9% zeker dat het dicht zit.
    In theorie niet nodig, maar gevalletje bretels en broekriem. Je schijnt er zelfs een jaguar oliedicht mee te krijgen, nou, dan zit het wel goed.


  2. #202
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    O ja die Carter ontluchtingsklep slang is een lastig onderdeel
    Die van mij is ook al jaren ingepakt met tape
    Omdat ik geen vervanging kan vinden


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #203
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nou ja weet je. Ik wilde het graag weer hebben zoals de ingenieurs het ooit bedacht hebben. Zal niet voor niks zijn geweest. Alhoewel ik op het Duitse PFF924 forum genoeg verhalen lees van mensen die er gewoon maar een slang aan hebben geknoopt.
    En ik wil de techniek graag zijn oorspronkelijke staat houden. Alhoewel ik daar met de nieuwe metalen bussen voor de dynamosteunen natuurlijk ook van afwijk. Ben trouwens benieud hoe die bussen gaan werken.
    Eerst even een paar dagen op de kleinkinderen passen. Dan komt er natuurlijk niks van sleutelen. Ik hoop volgende week woensdag een ronkend verhaal te hebben!


  4. #204
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Oppassen op kleinkinderen is vermoeiender dan een 924 zal ik maar zeggen! Toch bij thuiskomst weer lekker sleutelen. Radiateur plaatsen, ventilator eraan. Waterslangen aansluiten. Hoe zat het ook alweer? Laptop erbij in de garage. Foto's kijken. Kak, net nog niet genoeg foto's van de oorspronkelijke situatie gemaakt. Haynes erbij. In een ander mapje met foto's kijken. Ja hebbes. En weer doorrrrrrrr. Het zal jullie allemaal bekend voorkomen. Eigenlijk wel leuk zo'n puzzel.
    Vandaag voor de montage eerst even de klepspeling gecontroleerd. Daar kun je nu nog makkelijk bij. Stonden eigenlijk vrijwel allemaal prima. Een enkele klep nog even bijgesteld. Heb ik dit ook weer geleerd. Klusje van niks, als je maar weet hoe het moet. Tuurlijk.
    Er zat één pas-busje in het blok om de montage van de kop te vergemakkelijken. Raar, want ik vermoedde dat er twee in moesten zitten. Het schoot me te binnen dat ik in de berg onderdelen die ik bij de auto kreeg, zo'n busje had gezien. En ja hoor. Hebbes. Zoals ik al veel vaker gebruik heb gemaakt van onderdelen uit die voorraad. Zo kon ik ook al enkele waterslangen vervangen uit de voorraad. Heerlijk. Jeetje, wat een berg slangen zitten er overigens aan zo'n 924 blok.
    Dan de distributieriem monteren en het spul op tijd zetten. Volgens alle informatie die ik had de riem gemonteerd en de nieuwe spanrol gemonteerd. Eerste cilinder op BDP, de 0 op het vliegwiel op het merkteken zetten, het merkteken van het nokkenaswiel gelijk zetten met de pijl op het kleppendeksel. Dan de goeie kant strak om de rollen leggen en met een gereedschapje dat ik van Laurens heb gekregen met de spanrol spanrol de riem op spanning gezet. Conform Haynes moet je de riem op de lange kant met enige moeite een kwartslag kunnen draaien. Maar ja, hoe sterker je bent, hoe verder je die riem kunt torderen natuurlijk. Ikmga er vanuit, dat Haynes wist hoe sterk ik vandaag de dag zou zijn. Jaja. Toen moest alles weer los. Hebben jullie al iets gelezen over de montage van de waterpomp? nee hè. Zat er ook nog niet op. En dat moet wel voordat je de distributieriem monteerd..............
    Dus het hele ritueel weer opnieuw, althans de riem erom leggen en spannen.
    Daarna de ontsteking erin. 1e cilinder op BDP, rotor tegenover een ieniemini merktekentje op het verdelerhuis en zorgen dat de zaak niet verdraait. Ik heb het idee dat dit allemaal perfect gelukt is.
    Dan door met het "nieuwe" uitlaatspruitstuk. En natuurlijk met de dynamo, waar ik in de beugels eindelijk de nieuwe aluminium bussen plaats ipv van de rubber bussen. Ziet er gelikt uit. Ik hoop daarmee verlost te zijn van het voortdurend nastellen van de dynamo en het gillen van de riem.
    Dus wel veel gedaan afgelopen dagen, maar nog geen ronkende motor.

    20220330_143308.jpg

    20220330_172415.jpg

    20220330_172424.jpg

    20220330_172434.jpg


  5. #205
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Hiero! Dat gaat lekker. Nog even en die loopt hoor. Lekker meters maken. En ja, zo’n gevalletje waterpomp hoort erbij. Beter als vloeistof vergeten af te vullen voor het starten ;-)

    Ziet er prachtig uit, die mooie schone onderdelen. Schitterend!


  6. #206
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    (klein)kinderen... ja, dan is werken aan de porsche een oase van rust

    Je maakt mooie vorderingen, ook dat van die riem herken ik... met genoeg kracht draait alles 90 graden, dusja, wat is dan genoeg? Ach... tot dusverre nooit wat in de soep laten lopen. Volgens mij mikt het niet extreem nauw.

    Klopt het dat de uitlaat met normale stalen moeren vast zit, en is dat een bewuste keuze geweest? Je hebt nml. ook koperen moeren, die roesten niet vast.


  7. #207
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    @Ronaldbm: Ja hij gaat lekker. Iets vergeten is niet fijn. Ik heb een todo lijst gemaakt met alles wat ik kon verzinnen wat ik nog moet doen. Maar ja, zo'n lijst had ik ook voordat ik begon. Dat liep wat uit......
    @Riggard: Het zijn de moeren die eraf zijn gekomen. Ik heb bij ons in de stad helaas geen autoonderdelenwinkeltje waar je zo even binnen loopt voor een paar moeren. We hadden hier Brezan die wel van alles had en heel toegankelijk was, maar dat is PartsPoint geworden. Helaas is dat echt geen Brezan. Dus ben je aangewezen op internet, waar je het één voordelig kunt kopen en voor andere zaken een verpakking van heul veul voor veul moet kopen. Dus gebruik ik af en toe de spullen die van de auto afkomen en gewoon opnieuw te gebruiken zijn. Kopervet eraan en de overtuiging hebben dat het nooit meer los moet/gaat .


  8. #208
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Niet zoveel spannende zaken vandaag.
    Alhoewel..... Kom ik straks op terug.
    Eerst even genoten van het werk van gisteren en dan maar eens aan het ruziën gegaan met de stuurstang. De bovenste koppeling zit natuurlijk onder de rembekrachtiger. Fijn bijkomen, maar met een ratel met verlengstuk en een knietje werd de strijd gewonnen. Stuurstang zit erop. De deksel van het koppelingshuis gemonteerd.
    Dan de bedrading van de startmotor en dynamo. Ik heb zoveel foto's gemaakt vóór demontage en nog is het een puzzel. Als alles onder oude olie en bagger zit, zijn alle draden zwart hè .
    Maar uiteindelijk de goeie draadjes aan de goeie boutjes geknoopt. Wat een gedoe is dat om die kabels een beetje uit de buurt van de uitlaat te houden. Pffff. Maar misschien is er straks iemand die na het zien van de foto's tegen me zegt dat ik het helemaal anders had moeten doen. Ik hoor het wel.

    Dan nu een issue waar ik ook een apart topic voor aangemaakt heb. Ik heb echter de indruk dat dit draadje beter wordt gelezen dan de rest, dus hier maar even een kopietje van het verhaal.
    Ik heb een V-snaar aangeleverd gekregen van Alpo. Dit zou volgens het onderdeelnummer (sticker van Alpo op de originele verpakking) de goeie moeten zijn. Het is een Continental en de maat is 10x888. Maarrrrr als ik hem met veel pijn en moeite erop heb gelegd, staat ie zo strak dat ik de riem al niet meer na kan spannen met de dynamo. Het onderste draagrubber van de dynamo, dat op het blok gemonteerd is, is zelfs helemaal in elkaar geperst. Dat lijkt me niet goed. Iemand een suggestie? Ik denk dat ik een grotere, lees langere riem nodig heb. Er moeten hier wel haast mensen zijn met een zelfde ervaring. Welke riem moet ik hebben?
    Wat mij opvalt is dat, wat je ook op internet ingeeft, je steeds op die riem van 888 uitkomt. Maar die past gewoon niet. Zou er een andere, lees afwijkende diameter van één van de poelies zijn. Ik kan daar eigenlijk nergens die afmetingen van vinden. Ik weet niet of dat op een 924 ook werd/wordt toegepast om bijvoorbeeld de waterpomp sneller of langzamer te laten draaien. Ik kan me herinneren dat dit ondere in de racerij werd toegepast, hoewel ik niet verwacht dat deze auto op een circuit heeft rondgehobbeld.
    Inmiddels heb ik van Laurens begrepen, dat hij ook al een keer zo'n 888 riem heeft weggemikt omdat die niet echt lekker paste. Hij heeft toen één maatje groter geplaatst. Blijft wel een vraag voor mij.

    20220331_144641.jpg

    20220331_145349.jpg

    20220331_155744.jpg

    20220331_163127.jpg

    20220331_151358.jpg


  9. #209
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De maat van de riem is inderdaad een puzzel. Weet zo niet welke ik heb, maar hij gaat er inderdaad vrij strak omheen. De dynamorubbers (zeker met en nieuwe) moet je niet veel van aantrekken, toen ik die van mij had vervangen kon ik even later ook weer bijstellen. Die moeten nog even hun vorm aannemen.
    Project 924....and nice driving


  10. #210
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Maar ik heb die rubbers dus niet meer. Alleen onderin nog eentje. Ik ben als het goed is van dat ellendige bijstellen af.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •