Pagina 43 van de 55 EersteEerste ... 3339404142434445464753 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 430 van de 544
  1. #421
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    766

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    3D printer heb ik niet, maar die tip van de regenpijp is prima! Een dop van 60 heb ik niet even zo liggen. Mooie tips mensen!


  2. #422
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Stukje rondhout met de juiste diameter - eigenlijk alles cylindrisch met de juiste diameter...geen bierflesje (ga het niet meten, maar zal er niet ver van zitten)
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  3. #423
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    766

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Klopt wat je zegt, maar je probeert altijd eerst het goeie gereedschap te vinden, dan ga je naar een wat hobbymatige oplossing en tenslotte kom je uit op jouw stukje hout . Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar wilde dat zolang mogelijk uitstellen. Hahaha


  4. #424
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Is geen van de keerringen van de motor hé
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  5. #425
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    766

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nee nee. Het zijn de keerringen aan beide zijden van de bak bij de uitgaande assen.


  6. #426
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Voila, dus gemakkelijk en geen doorkomende as die in de weg voor montage kan zitten...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  7. #427
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    766

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Klopt. Eerst wat familie verplichtingen dit weekend en dan maandag weer verder.


  8. #428
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    766

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mooie berichten hier uut Dêmter. Het blijkt, dat de grootste zaag van de ronde gatenzaag van de bouwmarkt precies een klos van rond 60,9 kan uitzagen. Tja wie geen spullen heeft hè....
    En met deze klos kon ik perfect de keerringen weer monteren. Dus die zitten er weer in. Assen gemonteerd, versnellingsbak weer afgevuld met olie, 2 tubetjes Liqui Molly Additive toegevoegd op uitdrukkelijk advies van unsere Deutsche Freunde von Transaxlegarage.de. Uitlaat weer gemonteerd, wieltjes er weer aan en natuurlijk een proefritje gemaakt. Schakelen als de beste, weinig speling en nu vermoedelijk zoals het behoort, dus mooi direct. Geen vreemde geluiden achteruit de bak (meer). Zou die Liqui dan toch zijn werk doen?? Bij terugkomst na een kleine 15 km was alles nog droog (van olie) onder de auto. Kortom, er kan weer wat afgestreept worden. We gaan verder met de ruitenspuit die tijdens de proefrit dienst weigerde. Maar de ruitenwissers doen het dus PRIMA!!!!
    Ik moet achter bij de demper nog iets verzinnen voor de ophanging. Dat hangt zo star zonder speling dat daar veel resonantie vandaan komt. Dat moet op te lossen zijn. Daar moet op één of andere manier meer of nieuw*rubber*komen. Ik ga in ieder geval voorlopig even geen honderden euri's uitgeven voor een andere uitlaat. Tot de volgende keer.

    20231110_112101web.jpg

    20231110_112205web.jpg

    DSC04455web.jpg

    DSC04457web.jpg
    Laatst gewijzigd door Beer924; 13/11/2023 om 16:48.


  9. #429
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Originele demper ? Laatste ophangingspunt ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  10. #430
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    766

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De vorige eigenaar heeft er een rvs straalpijp voor een F35 onder laten zetten met twee dempers. Middelste ophangpunt van rubber is in gebruik. De achterste demper is errug groot. De ophangband daarvan moest verlengd anders paste die niet. De pijp moest ook op meerdere plekken geplet worden, anders paste het niet. Voor een jonge enthousiaste 924 rijder vermoedelijk de juiste keuze. Voor mij helaas niet.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •