Pagina 5 van de 53 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 522
  1. #41
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Waar hoort het relais van de "Fensterheber" bevestigd te zijn onder het dashboard? Het hangt nu los, maar ik kan me niet voorstellen dat de ontwikkelaars van dit prachtige stukje Duitse techniek dit zo bedacht hebben.
    Er zit een bevestigingsklemmetje aan het relais zelf, dus ik denk toch zomaar dat er ergens onder het dashboard een voorziening voor is.

    Bijlage 16127
    Die hoort aan de linkerkant van de heater box te zitten, samen met het relais van de radio, dus er zijn 2 bevestigings punten
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  2. #42
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dank je wel voor de info Pierro. Blijf het wel bijzonder vinden. Zal eens kijken of er boven die slang meer ruimte te vinden is. Dit lijklt natuurlijk nergens op. Dat plekje voor het relais zal ik vast wel vinden.
    Ben in ieder geval blij dat alle elektronica weer werkt.


  3. #43
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Beer924, ik kan je wel het Porsche document per e-mail sturen als je dit kan helpen, staat ook een photo in waar dit relais zich bevind.
    Ik kann dit PDF document niet hier neerzetten, vandaar.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  4. #44
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Iemand ervaring met Auto Parts Online in Ermelo?

    Het verschil in prijs tussen alle losse rubberdelen inclusief fuseekogel bij het gerenommeerde Rosepassion (c.a. €237) en twee complete draagarmen met de hele rubberwinkel en kogel bij Auto Parts (c.a. €110) is erg groot in het voordeel van Auto Parts.
    Dit geldt trouwens ook voor andere onderdelen zoals stuurkogels enzo. Het prijsverschil is groot.

    Heeft dit te maken met verschil in kwaliteit of is dat de winstmarge? Gaat hier het gezegde op: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn?

    Ik wil ook de waterpomp vervangen. Worden te kust en te keur aangeboden op internet voor belachelijk (lage) prijzen. Een SKF bijvoorbeeld varieert van €38 tot €89. Jullie zullen vast al weleens een waterpomp vervangen. Met welk merk?
    Laatst gewijzigd door Beer924; 13/11/2021 om 14:42. Reden: aanvulling


  5. #45
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Dank je wel voor de info Pierro. Blijf het wel bijzonder vinden. Zal eens kijken of er boven die slang meer ruimte te vinden is. Dit lijklt natuurlijk nergens op. Dat plekje voor het relais zal ik vast wel vinden.
    Ben in ieder geval blij dat alle elektronica weer werkt.
    Gaat niet lukken... die slang zit daar gewoon heel gek. Er zit zelfs boven de stuurkolom een kleine deuk/uitsparing zodat de slang daar kan zitten.

    Je kan 'm evt. onder de stuurkolom langshalen, maar dan kom je volgens mij lengte tekort, en het is beun. Stond zelf ook voor jouw dilemma. Ik heb uiteindelijk een flink stuk stevige krimpkous over de slang gedaan (Wordt ie steviger van zodat ie niet indeukt) en dan toch boven de stuurkolom gefrot.

    Over je massaprobleem... herkenbaar. Maar je hebt nu een draad vanaf je middenconsole naar de accu lopen? Links voorin je auto, achter de zekeringbak, helemaal bovenin, zit een massapunt, kun je zo een spade-connector bijsteken. Dat was mijn oplossing. Heb je niet overal draden lopen

    over je ophangingsdelen; de voorophanging is grotendeels identiek aan die van een vw golf en daarvoor zijn veel aftermarket delen te krijgen. Daarnaast is OEM altijd duurder, gewoon omdat dat zo is, niet omdat de kwaliteit altijd beter is. (Veel OEM delen zijn ook gewoon ingekocht bij andere fabrikanten). Dat verklaart denk ik de prijs.
    Ikzelf zou lekker de aftermarket spullen halen, je rijdt ook geen tienduizenden km's per jaar.


  6. #46
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dank je wel Riggard voor je reactie. Ik weet genoeg wat betreft de onderdelen. Ik heb op een makkelijk bereikbare plaats onder het dashboard een nieuw massapunt gemaakt. Werkt zoals ik het nu zie prima. Die luchtslang is natuurlijk hilarisch. Ik zal eens kijken wat ik daarvoor ga verzinnen.


  7. #47
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik had al verteld dat ik de dynamo had gedemonteerd omdat de ophangrubbers helemaal op waren. Bleek dat de busjes, maar ook de bovenste beugel was ingevreten. Het gat waar het rubber in hoort was ovaal geworden.

    DSC03928-web.jpg

    Nieuwe, gebruikte beugel gevonden. Gereinigd, geschuurd en in de zinkprimer. Ziet er weer mooi uit.

    De "problemen" die ik had met de temperatuur gaven voor mij aanleiding om ook maar eens naar de waterpomp te kijken. Voor de demontage van de waterpomp moest het water eraf en daarvoor heb ik de afdekplaat onder de motor verwijderd. Hierbij kreeg ik zicht op de onderzijde van het uitlaat spruitstuk. En ja, teleurstelling. Bleken er scheuren in te zitten bij de bouten en er ontbrak een bout. Die zit nog in de kop.

    DSC03934-web bewerkt.jpg

    Gelijk op zoek gegaan en een gebruikt spruitstuk zonder scheuren gevonden. Nu nog "even" die bout eruit zien te krijgen. Daarover is al een topic hier, dus daar doe ik mijn voordeel mee. Als iemand nog hedendaagse, geupdate tips en tricks heeft om die bout eruit te halen zonder dat de kop eraf gaat, dan hou ik me aanbevolen.

    De waterpomp loopt erg zwaar. Die ga ik dus vervangen.

    Tot een vplgende update.


  8. #48
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Goed te horen dat je grondig te werk gaat, netjes hoor. Wat betreft het spruitstuk, als die niet lekte…. Don’t fix what ain’t broke.

    Een afgebroken bout lijkt mij lastig verhaal. Heb je nog wat materiaal over op de bout waar je wat op kunt lassen? Anders denk ik uitboren en tappen/helicoil. Of gewoon laten als die niet lek is!


  9. #49
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik heb alleen nog maar gezien dat er een restant van de bout in de kop zit. Als ik het spruitstuk heb verwijderd kan ik zien hoe het ervoor staat. Maar ik verwacht dat het een actie wordt met een haakse boorkop, scherp boortje en een linksom draaiende bout erin. En daarbij een soort van heel veel geluk en mazzel. Ik laat weten hoe het afgelopen is.

    Nog een nieuwtje mbt de uitlaat, waarvan ik vind dat ie zoveel lawaai maakt.
    Gisteravond nog even contact gehad met vorige eigenaar Laurens over de voortgang en ik had op wat info nodig. Al babbelend kwam uiteindelijk ook de vermoedelijke oorzaak van die herrie boven water. Bij uitlatenbuiger EPS is men enigszins gemakzuchtig geweest. Men heeft voorgebogen pijpen van een 924 turbo gebruikt. Die hadden ze daar nog liggen. En die zijn prima wat dikte (65 mm) betreft voor een 2,5 liter turbo, maar niet voor een atmosferische 2.0. Die kan met max. 50 mm toe. Wordt ongetwijfeld vervangen over enige tijd.


  10. #50
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Die scheurende spruitstukken heb ik vaker over gelezen, schijnen over tijd 3 types te zijn geweest, waarvan 1 eigenlijk echt goed. Ik heb voor mijne een 4 in 1 liggen

    Gaat een lastige worden die bout denk ik, zo weinig ruimte. Sowieso zou ik direct beginnen kruipolie te spuiten Ik wens je er heel veel succes mee en hoop dat het lukt! Anders moet je kop eraf, is denk ik ook geen enorme klus, maar liever natuurlijk zonder.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •