Pagina 53 van de 55 EersteEerste ... 34349505152535455 LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 544
  1. #521
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ook hier in het zuiden van France weinig te doen, ben alleen bezig met het afstellen van de koplampen, de 2 jaarlijkse keuring liet zien dat de lichtbundel iets te laag stond.
    Dus dit vandaag even corrigeren.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  2. #522
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dat is precies hier ook de reden, kan eindelijk gewoon rijden zonder gedoe, en daar geniet ik heerlijk van a.s. weekend even richting de moezel om wat bochtige weggetjes te pakken.

    Als de weersomstandigheden wat minder gaan worden richting einde jaar gaat ie weer op de bokjes voor wat niet-urgent, maar wel noodzakelijk 'onderhoud'.


  3. #523
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Afgelopen weekend een mooie clubtour gemaakt door Noord Duitsland. Bijna 800 kilometer gereden in geweldig mooi weer en de 924 heeft geen krimp gegeven. Het is een 924. Motorisch, schakeltechnisch, het onderstel, zelfs de elektriek een ruime voldoende. Die kreeg ik trouwens ook van de medereizigers voor de staat waarin de auto verkeerde.
    Is alles dan goed gegaan? Nee natuurlijk niet. Ik zag ineens onder het rijden, dat de rechter buitenspiegel tegen het raam gedraaid zat. Ik vraag mijn vrouw om even de spiegel in de goeie stand te zetten en dan zie ik dat die spiegel helemaal los op de voet zit. Lang verhaal kort: de holle bout waarmee de spiegel op de voet zit, is losgelopen. Dat kon ik niet ter plekke herstellen. Ik had geen zin om alles te demonteren zodat ik de kabel kon losnemen, dus rigoureus de kabel maar doorgeknipt en de spiegel helemaal verwijderd. Gaten even afgeplakt met tape. Heb ik weer wat te doen. Klus 1. Bij een volle tank is het niet prettig rijden met dak of raam open. Teveel benzinelucht. Als de tank wat leger is wordt het aanzienlijk minder. Klus 2. Opvallend dat na lang rijden de uitlaat nog meer herrie maakt en resoneert dan wanneer alles nog een beetje koud is. Op een lange rit word je echt horendol van het lawaai. Klus 3?


  4. #524
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Die uitlaat moet er toch onderuit als je je tankslangen gaat vervangen


  5. #525
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja klopt.


  6. #526
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Uit de serie "er is altijd wat te doen": Update klus 1, de spiegel.
    Ik heb de rechter buitenspiegel uit elkaar gehaald. Dat was eenvoudiger dan ik dacht. Ik had via joeptroep al uitgevonden dat er verschillende types spiegels gebruikt waren. Dat geldt dan voornamelijk voor de bevestiging van het glas. Dat van mij kon ik met een plastic spatel heel voorzicht los wrikken van de onderplaat. Dat zit met 3 klemmetjes vast aan elkaar. Als het glas eraf is kun je drie ster schroeven zien zitten. Losdraaien met een magneet aan de schroevendraaier zodat je de schroeven niet onderin laat vallen. Daarna heb je een lege behuizing. Ik moet de bedrading even aanpassen omdat ik die doorgeknipt heb. Ik soldeer straks wat extra draad aan het bundeltje dat uit de deur komt. Zo kan ik de voet en het spiegelhuis eerst aan elkaar bevestigen en het geheel op de deur vast zetten nadat ik alvast de draden door de voet in het huis heb aangevoerd. Ik kan dan in het spiegelhuis de bedrading weer aan de stekker maken.
    Tot zover de bedrading. Vervelender is, dat de schroefdraad in het spiegelhuis naar zijn grootje is. Dat zal vermoedelijk ook de oorzaak van het loslopen zijn geweest. Daar moet ik een helicoil M14x1.5 in zetten. Morgen op zoek naar een helicoil.
    Volgende keer de afloop. Nu eerst weer foto's.

    Bevestiging spiegel op onderplaat
    DSC04625 web bewerkt.jpg

    Beschadigde schroefdraad
    DSC04630web.jpg

    Holle bout met veer
    DSC04633web.jpg

    Wordt erin gedraaid met torx sleutel
    DSC04634web.jpg


  7. #527
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De spiegel is weer gemaakt. De oude beschadigde schroefdraad is eruit geboord. Er is een insert geplaatst. Dat is eigenlijk niks meer of minder dan een bus waarin nieuwe schroefdraad getapt wordt. De insert had een nacht in de vriezer gelegen en het spiegelhuis in de warme kamer. Zo kon de insert in het opgeboorde gat in het spiegelhuis geschoven worden. De natuurwetten doen samen met een speciale lijm de rest en het zit muurvast. Bij het monteren van de spiegel op de voet moest nog behoorlijk wat druk uitgeoefend worden op de holle bout. Maar goed hij zit. Ik had natuurlijk de bedrading doorgeknipt. Ik heb eerst de bedrading die uit het portier kwam verlengd. Zo had ik extra draadlengte om te manoeuvreren. De draden door de voet van de spiegel geleid en de spiegel op het portier gemonteerd. De lange inbusbout voorzien van een beetje loctite, dan blijft ie lekker zitten. Nu kon ik het restant bedrading wat aan de stekker zat weer solderen aan de nieuwe bedrading. Er was nu wel wat extra draadlengte maar dat paste wel in het spiegelhuis. Kortom, klusje weer geklaard. Nu eerst met de 997 op (een lange) vakantie en na de vakantie ga ik echt met de uitlaat en de benzinetank beginnen.


  8. #528
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Maar toch nog even bezig met de 924. Zoals hierboven omschreven hadden we tijdens de Duitsland tour nogal last van een benzinelucht in de auto. Het zal jullie niet geheel onbekend voorkomen. Raam of dak open en het meurt in de auto enorm naar benzine. Voor even is dat niet erg, maar uiteindelijk wordt het natuurlijk gierend irritant. Als de tank leger raakt neemt overigens ook de intensiteit van de benzinelucht af. Als de auto gewoon stilstaat of je rijdt stapvoets met een raam of het dak open dan is de lucht er niet.......................Tot zover de hints .
    Voordat ik nu allerlei capriolen ga uithalen om de tank eronder vandaan te prutsen, ben ik me aan het inlezen op diverse fora met betrekking tot dit fenomeen. Ik heb er hier echter nauwelijks iets over gelezen. Op het Duitse forum PFF is iemand heel druk geweest met het ontrafelen van dit mysterie.

    (https://www.pff.de/thread/2704071-be...#post153064578)

    Ik vermoed dat hij een heel eind is gekomen, hoewel daar de meningen ook ernstig verdeeld zijn en allerlei ideeën over en weer vliegen. Opvallend is dat velen daar alle slangen rondom de tank vervangen hebben en nog steeds benzine ruiken. Overigens valt het kennelijk niet mee om de juiste slangen te vinden, domweg omdat ze niet meer verkrijgbaar zijn. Ook niet bij Porsche zelf. Dat was de tweede hint.
    Ik hou nog even in het midden waar het VERMOEDELIJK MOGELIJK MISSCHIEN (!!!) in zit......
    Niet dat ik van raadseltjes hou, maar ik zou graag eerst van medeforummers van hier hun eigen verhaal horen. Wie van hier herkent het probleem en heeft een afdoende oplossing gevonden, lees: weet wat er aan de hand is. Ik heb wel een vermoeden. Als je een raam of het dak opent verandert namelijk de luchtstroom in de auto. Zit daarin het geheim van deze Gremlin?


  9. #529
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Er zit eensoort van filter lucht expansie ding in de c stijl en daar gaan wat leidingen naar toe
    Ik heb bijeen aut wel eens gehad dat die verwijderd /stuk was ende leidingen los zaten en toen had ik de zelfde klachten


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #530
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja Jim, ik denk dat het inderdaad ergens bovenaan in de omgeving bij de vulpijp/ontluchting zal moeten zitten. Maar ik wil eigenlijk even een apart item hierover aanmaken. Er is hier op het forum nauwelijks nog iets over te vinden. Dan is het eenvoudiger terug te vinden. Is wel zo overzichtelijk. Kan iemand van de moderatoren/administrators mijn eerste bericht hierboven over die benzinelucht over kunnen zetten, of moet ik de tekst even kopiëren en plakken in een nieuw draadje?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •