Pagina 7 van de 53 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 522
  1. #61
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Balen zeg! Mag ik vragen waarom je verwacht dat het verkrijgen van onderdelen een probleem gaat worden? Volgens mij zijn (nieuwe) onderdelen van deze blokken nog prima te krijgen, toch?


  2. #62
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Tjakko. Ik heb natuurlijk hier op het forum gezocht naar gelijksoortige problemen. En ik kom dan topics tegen, waarbij bijvoorbeeld zuigers of krukaslagers zeer slecht verkrijgbaar blijken te zijn. En dan praat ik al over jaren geleden. Maar de situatie kan natuurlijk intussen verbeterd zijn. Niet alle verhalen worden helaas afgemaakt, waardoor je niet te weten komt hoe het afgelopen is.

    Ik heb vandaag bij diverse kundigen en ologen informatie ingewonnen over hoe erg het nu is en hoe nu verder. Aan de hand van de foto's die ik liet zien liepen de meningen fifty-fifty uiteen van dat blok is helemaal aan het einde tot maak je geen zorgen, kan nog prima. Blokken zijn oersterk en niet kapot te krijgen.
    Dus daar werd ik niet veel wijzer van. Over een paar dagen komt de eigenaar van een motorrevisiebedrijf een kijkje nemen bij het blok. Ik hoor dan wel wat het beste is. Het is een bedrijf waar het produkt en klant belangrijker zijn dan de financiën. Ik heb daar eerder al twee motoren naar volle tevredenheid laten reviseren en heb daar alle vertrouwen in. De kop gaat daar sowieso heen en als het blok er ook heen moet, dan is dat maar zo. Veel andere opties heb ik natuurlijk ook niet.


  3. #63
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    KRukaslagers zijn in frankrijk te krijgen, ben ff de details kwijt, maar is te doen. Zuigers staat mij dus ook iets van bij ja.

    Op het oog kun je zoiets slecht inschatten, honen is echt een kwestie van meten, ben benieuwd!


  4. #64
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Als ik op rosepassion of autodoc kijk zijn veel interne motoronderdelen zoals drijfstanglagers en zuigerveren nog wel verkrijgbaar. Complete zuigers of een complete krukas zal lastiger worden. Dan ben je aangewezen op tweedehands.


  5. #65
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik ben ervan overtuigd dat het goedkomt. Gevoelsmatig zeg ik, dat ik de hele handel laat reviseren. Krijg ik later nooit spijt dat ik het niet gedaan hebt. Het zal dan toch zeker een rustiger gevoel geven. Even afwachten wat volgende week brengt. En weet je. Goedbeschouwd ligt er dan een nieuw blok in. Dat is ook weer wat waard. Nieuwe remmen had de auto al, evenals een nieuwe koppeling. Schakelen doet ie nog als de beste en overigens ligt er al een reservebak klaar, die ik later uit elkaar trek. De carrosserie hoef ik me ook niet meer druk om te maken. Interieur is al helemaal klaar. Dus nu de motor en meteen het onderstel en er staat een bijna nieuwe 924!! Kanniewachten op volgend voorjaar om te gaan rijden.


  6. #66
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Wat een kluif werk. Tsja, je kunt natuurlijk nooit in een blok kijken en snap dat je dit niet had verwacht bij aankoop. Is een ander blok erin niet een goedkoper alternatief? Moet je willen natuurlijk en ook een risico…


  7. #67
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    @Ronaldbm. Ja het is natuurlijk wel "wat" werk, maar dat is niet zo erg. Ik heb tijd genoeg en het hoeft niet in een week klaar. Liever niet trouwens. Moet ik weer aan wat anders gaan beginnen...... En voorlopig staat ze 3 maanden verplicht stil samen met de 993 die geschorst is.
    En nee, je kunt niet in een blok kijken. Maar daar was ook helemaal geen reden toe. Nogmaals, de auto liep goed. Geen blauwe rook, geen witte damp. Er waren een paar ophangrubbers van de dynamo versleten, daar begon het allemaal mee. Murphy keek denk ik ook mee...
    Een ander blok? Nee hoor. Ik kies ervoor om het originele blok te reviseren. Dan weet ik, dat ik straks gewoon een nieuw blok heb. En ik hou het originele blok. Dat is ook wat waard.
    En goedkoper. Ik weet het niet. Ik laat de kop reviseren en de cilinders honen. Dat besteed ik uit. De rest doe ik zelf. Ik hoor dan wel hoe het met de hoofdlagers gesteld is en welke zuigers/veren erin moeten.
    Ik heb de vorige eigenaar Laurens, hier ook bekend, geïnformeerd. Hij schrok ervan, maar hij kon er uiteraard ook niets aan doen. Dat heb ik hem ook meermalen gezegd. Er is hem helemaal niets te verwijten. Het leuke is, dat er bij hem zo al pratend nog weer van alles boven kwam borrelen. Allemaal info die ik meeneem in de revisie van het blok en de verdere verbeteringen aan de auto. Hij vertelde mij bijvoorbeeld iets over een beugel die nog op het inlaatspruitstuk gemonteerd moest worden om de motor eruit te kunnen takelen. Ik had die beugel weleens in de bijgeleverde onderdelenbak gezien, maar snapte niet waar die voor was.
    Wat te denken van een veel te strak gespannen distributieriem, waardoor het "lager" waarin de nokkenas draait het behoorlijk voor zijn kiezen had gekregen. Kijk dat is interessante informatie. Aandachtspuntje bij de koprevisie!
    Het komt goed.


  8. #68
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Benieuwd naar de vorderingen! Over een maand of wat gaat mijn blok er ook uit, hoop voor een wat eenvoudiger klusje (koprevisie + onderblok sealen), maar altijd goed om van een ander te kunnen leren.

    Lager van de nokkenas is nog een interessante... want de as draait gewoon in de kop zelf. Zit geen los lager in zoals bij sommige andere auto's.

    Dit zijn trouwens die krukaslagers waar ik het over had: https://www.mespiecesauto.com/en/pro...591-046198451/


  9. #69
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik hou jullie op de hoogte. Riggard, waarom gaat jouw blok eruit? Was daar een speciale aanleiding voor? Bij mij begon het zoals gezegd met de dynamorubbertjes van een paar euri's!
    Wat betreft de nokkenas heb ik me misschien een beetje ongelukkig uitgedrukt, maar daarom plaatste ik het woord lager ook tussen aanhalingstekens. Nee er zit geen lager, maar draait op de kop zelf. Maar daar zal vast een soort van ander metaal zitten. Staal op aluminium loopt naar mijn mening niet echt lekker.

    Bedankt voor de tip van de krukaslagers. Zal ik onthouden en als het nodig is zal ik daar zeker gaan informeren.


  10. #70
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De nokkenas draait in het alu van de cilinderkop zelf. Ik heb 2 reservekoppen liggen, maar beiden hebben ook wat lichte slijtage in dat 'lager'. Ben heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn om zoiets te herstellen, van wat ik las, is het beperkt. Maargoed, meningen op het internet... ben benieuwd wat de echte expert ervan zegt

    Reden voor mijn bloklift is (nog) onschuldig; olielekkage en koppelingswissel. Wel al een compressietest gedaan en op alle cilinders 10 bar, dus ga er ook vanuit dat het onschuldig blijft.

    Ik pak wel meteen een koprevisie mee, waarbij ik de kleppen 3 hoeks wil laten slijpen, snelle nokkenas ga plaatsen en de aansluiting op het spruitstuk nog pas ga frezen. Als ie terug de auto in gaat komt er dan nog een mooi 4 in 1 uitlaatje bij + gasklephuis van een golf GTI (wat groter). Hopelijk dan wat pktjes extra
    Laatst gewijzigd door Riggard; 27/11/2021 om 21:15.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •