Pagina 10 van de 55 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 544
  1. #91
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Maar dan moet de oproep wel gelezen worden en zoals we een paar dagen geleden al opmerkten, is het toch wel een beetje rustig hier.

    Dus: ALS IEMAND NOG EEN GOEIE RECHTER MOTORSTEUN VOOR EEN '84-er 924 2.0 HEEFT, LAAT HET ME WETEN!!!!

    En er is maar één weg Ronald en dat is de weg van goed doen of niet. De basis van de auto maakt het in mijn ogen waard, anders was ik er niet aan begonnen.

    Overigens zaten er op de tandheugel hele bijzondere slijtplekken. Die zouden een verklaring kunnen zijn waarom ik bij het sturen een zwaar punt voelde. Als je bijvoorbeeld op een rotonde even door moest sturen, dan ging dat zwaar. Normaal zou dat gewoon vloeiend moeten verlopen. Het lijkt er ook op alsof de tandheugel krom is. Mogelijk lange tijd veel te strak afgesteld geweest.

    20211203_195736-web.jpg


    Dus een stuurhuis op de kop getikt en nu van twee stuurhuizen ééntje maken. Een originele kruiskoppeling had behoorlijke speling, dus die wordt ook vervangen door eentje die op één kruiskoppeling wel iets zwaar loopt, vermoedelijk doordat ie nogal lang gelegen heeft, maar wel spelingvrij is. Ik ben er al mee aan de gang geweest en het loopt al beter. Als je het spul in de bankschroef zet en heen en weer draait dan voel je het niet. Stuurhuis, stuurarmen, stuuras ontvetten, ontroesten, schuren, in de primer en dan zijdeglans zwart spuiten.
    De diverse onderdelen reinigen, het beste lager gebruiken, voor zover nodig likje goudkleurige verf voor de looks, nieuwe veerringen en niet te vergeten nieuw vet en het hele handeltje is weer zgan.

    20211208_161359.jpg


  2. #92
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Riggard.
    Gisteravond gelijk nog even gekeken naar de bevestiging van de stabilisatorstang aan de draagarm. Maar bij mijn auto wordt de stabilisatorstang rechtstreeks met een beugel onder tegen de draagarm bevestigd. Er zal dus nooit iets gelast hoeven te worden. Er zijn volgens de PET ook meerdere mogelijkheden.

    Vandaag het blok eruit.
    ah, interessant, dan zit je idd goed. Hoogstens dat je gaten moet boren in de nieuwe.

    Ik wist eigenlijk niet dat er meerdere types waren, zelf heb ik deze.


    Voor wbt. de veerpoot; bij mij zat er geen losse olie in toen ik de oude eruit haalde, denk niet dat het kwaad kan, maar echt een functie heeft het volgens mij ook niet. De nieuwe demper zet je vast met de ring bovenop en kan dan geen kant op.


  3. #93
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mijn type draagarmen worden aangeboden door autopartsoline in Ermelo, compleet met al het rubberwerk. Daar ga ik binnenkort even heen. Kan ik vergelijken en heb ik gelijk de goeie.
    Dat met die veerpoten haalde ik uit deze link:
    http://forums.pelicanparts.com/porsc...sert-924s.html

    Enkele mensen vertellen daarover. Je leest daar ook wel verbazing en men begrijpt ook niet goed het hoe en waarom. Ik heb er bij de Koni's zelfs nog een extra ring bij die bovenop gelegd wordt om de veerdemper helemaal goed op te sluiten.

    Vandaag de zwart gespoten delen afwerken met zijdeglans en wat verder nog door mijn handen gaat.


  4. #94
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Wellicht vragen naar de bekende weg, maar is die motorsteun niet meer nieuw verkrijgbaar?


  5. #95
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    die zijn inderdaad al jaren lang niet meer nieuw te krijgen.
    Een heel goed alternatief is de motorsteun van Vibra Technics, heb ze al jaren eronder zitten en tot grote tevredenheid.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  6. #96
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Pierro. Die heb ik ook gevonden. Sterker nog, er is gewoon niks anders. Ik las elders echter wel, dat ze wat stugger waren en dat er meer vibratie doorgegeven zou worden. Klopt dat? Wat zijn jouw ervaringen? Zijn ze geschikt voor beide kanten?


  7. #97
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Het klopt dat ze stugger zijn dan de originals en daardoor voel je iets meer vibrations in the car, maar als er niets anders is op de markt is dit in mijn opini de beste optie.
    Het is per slot van rekening een sportwagen dus mag je best wel wat voelen van de motor, ik heb wel the road versie gemonteerd, hun hebben ook een hardere versie voor het circuit.
    Het model is voor links en rechts te monteren, ja dus maar een type.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  8. #98
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  9. #99
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Jaha en meer! Prachtig. Dit soort beelden zorgen ervoor dat ik de lat weer wat hoger moet gaan leggen. Mooi ook de nieuwe isolatie. Gaat bij mij ook nog gebeuren. Al wat meer gelezen op internet over deze motorsteunen. De meningen zijn hierover aardig verdeeld, zeker mbt vibraties. Dus ik blijf nog maar even zoeken naar een gebruikt origineel beter exemplaar dan wat ik nu heb. Maar dat zal het al gauw zijn...
    Laatst gewijzigd door Beer924; 09/12/2021 om 17:16.


  10. #100
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Pierro nog even een vraagje. Ik zie twee verschillende soorten isolatie in jouw motorruimte. Tegen het schutbord en ter hoogte van het uitlaatspruitstuk.
    Welke materialen heb jij daarvoor gebruikt. Ik heb de motor er nu uit, dus kan ik er mooi bij om het te vernieuwen. Het ziet er bij mij ook niet meer uit.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •