Pagina 16 van de 53 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 527
  1. #151
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    756

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja met dat stuur was een mooi verhaal. In de advertentie van Ebay stond dat het in Passau was. Nou dat is volgens mij Duitsland. Maar Johann kwam dus uit Oostenrijk bleek. Eerst keurig met Sie aangesproken, maar al gauw mocht ik wel du sagen. Hij had het over zijn werkwijze en dat het stuur dan weer heel lang mee zou gaan. Toen ik hem vertelde dat ik inmiddels 66 was en dat dat stuur dus niet zo heel erg lang mee zou hoeven gaan, vertelde hij mij dat ie ongeveer even oud was. Toen vond ik het helemaal goed. Hij vond het leuk om oude spullen in deze wegwerpmaatschappij te behoeden voor de afvalcontainer. Die man doet het voor zijn plezier en meestal krijg je dan vakwerk. Enfin we gaan het meemaken.
    Jullie horen uiteraard nog.

    En ja, onderdelen die gepoedercoat zijn zien er zo mooi uit. En werkt natuurlijk ook lekker schoon. Straks met nieuw rubberwerk erin is het bijna zonde om het onder de auto te bouwen.

    Gistermorgen de onderdelen die ik bij Alpo had besteld binnengekregen. Complete pakkingset, waterpomp en schuimringen voor de veerpoten. Altijd weer leuk om zo'n doos met spullen uit te pakken. Fijn bedrijf trouwens hoor, dat Alpo. Prima lui.


  2. #152
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja Alpo heb ik ook goede ervaringen mee. - gericht en geduldig met je. Fijn.

    Goed verhaal trouwens van je stuur. Mooi bij overlevering van de P


  3. #153
    Ingeschreven
    04/01/2022
    Berichten
    10

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Thanks!
    924 '79 Martini wrapped


  4. #154
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    756

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Update wat betreft stuur.
    Zoals eerder geschreven heb ik mijn stuur voor reparatie naar der Johann in Oostenrijk gestuurd. Dan denk je achteraf, waar ben ik eigenlijk aan begonnen? Hoe zal dit eindigen?
    Nou, voorlopig verrassend. Ik heb vanmiddag bericht gekregen uit Oostenrijk. De staat van het stuur was nog slechter dan verwacht. Beide horizontale spaken zijn gebroken, waarbij de rechter spaak nog zeer goed op zijn plaats werd gehouden door het foam.
    Het kan gelukkig gelast worden, zonder dat het stuur als een ovale hoepel terugkomt. Het bericht werd vergezeld van vele foto's. Ik vind dit toch wel leuk.

    image011.jpg

    Maar hoe kan zo'n stuur nou breken? Daar zit een bijzonder verhaal aan vast.

    Johann uit Oostenrijk vertelt:
    Porsche had dit stuur voor sportieve doeleinden ontworpen en gebruikte het in de autosport. Maar de veiligheidsvoorzieningen waren destijds nog niet zo geweldig. Om nu te voorkomen, dat de coureur zijn polsen zou breken als ie ergens hard tegen aan zou rijden, was de aanhechting van de spaken aan de "hoepel" met opzet zwak gemaakt, waardoor het bij een ongeval zou breken. Omdat er vraag naar kwam werd dit stuur in dezelfde vorm en van dezelfde kwaliteit ook in de serieproduktie auto's toegepast. Zonder ingeslagen serienummer.
    Een serieproduktie auto wordt natuurlijk veel meer gebruikt en daar kan het betreffende stuur dus uiteindelijk niet tegen. Vandaar dat er zoveel van deze sturen hetzelfde probleem hebben. Weer een geheim van de 924 onthuld. Althans voor mij.


  5. #155
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    462

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Beide kanten gebroken... Interessant. Goed dat je er op tijd bij bent. Stuur is toch vrij belangrijk voor je veiligheid.
    Klinkt iig als iemand met kennis van zaken en logisch verhaal, top dat het op te lossen is.

    Wel interessant dat de ring kan loskomen, want volgens mij zit er ook nog een 'kreukelzone' in de naaf zelf.


  6. #156
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    756

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja klopt wat je zegt van die kreukelnaaf. Maar goed. Ik zal nog eens kijken of ik dat verhaal van Johann aus Tirol bevestigd kan krijgen.


  7. #157
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    756

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Pierro goeiemorgen.
    Nog een vraag wat betreft de isolatie. Heb jij die tunnelbak eruit gehad? Zo ja, hoe zit die vast. Is dat gelijmd? Ik ben zo bang dat als ik hem eruit haal, dat bitumen breekt of scheurt. Ik heb inmiddels het goede materiaal gevonden. En een originele bitumen schutbord plaat. Niet helemaal ongeschonden, maar voor mij goed genoeg.


  8. #158
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Als je de bekleding bedoelt aan het begin van de tunnel, see photo's, dan zit dat vast met die zwarte clips, eenmaal allemaal los dan kan je voorzichtig die bekleding eruithalen, ik heb die opnieuw bekleed met dik alufolie.

    reduc fuel&brake lines headlamps 002.jpg

    reduc fuel&brake lines headlamps 005 (2021_03_22 08_33_08 UTC).jpg

    succes, is een beetje delicate werkje
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  9. #159
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    756

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja. Oké dat bedoelde ik. Bedankt voor je reactie. Top!


  10. #160
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    756

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vanmiddag maar weer even de dikke trui aangetrokken en de buitenmantel van de middenconsole eruit geprutst. Viel niet tegen. In eerste instantie zat het goed vast, waardoor ik bang was dat de zaak zou gaan scheuren. Maar zie, het is gelukt. Van de tunnel heb ik met wasbenzine en nagels vrijwel alle lijm verwijderd. Morgen verder met de bitumen bekleding om daar de lijm eraf te peuteren.
    Ik dacht vanmiddag om gelijk even de rubber doorvoertule voor de verwarmingsslangen te vervangen. Ik kan er nu goed bij en het is handiger om eerst die tule te vervangen en dan pas de bekleding te plaatsen.
    En ik had er toch nog eentje in de voorraad met onderdelen die ik bij de auto kreeg. Nou, bekijk de foto maar. Daar zat iets teveel verschil in. Ook Alpo dacht ik het rubber moest hebben met de kleine gaten. Niet dus. Op een website met VW Golf onderdelen, VW-wobshop.nl heb ik het goeie rubber gevonden. Is onderweg. Verzendkosten zijn hoger dan de prijs van het rubber......

    Oh ja. Bericht van der Anton aus Tirol. Het lassen van het stuur is gelukt. Het stuur is nog rond. Nu nog de bekleding. Ik heb er wel vertrouwen in.

    20220125_164927.jpg

    20220125_161117.jpg

    20220125_183433.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •