Pagina 3 van de 53 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 522
  1. #21
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Beide "nieuwe" schakelaars ingebouwd. Mwah. Niet het gewenste resultaat. Nog steeds geen reactie op de schakelaar in de linker deur voor het rechter raam. Schakelaars allemaal weer uit elkaar gehaald en wat blijkt: één van de koperen veertjes was kennelijk zo vaak ingedrukt, dat ie in een nogal opvallend afwijkende stand had ten opzichte van de anderen. Het betrof het rood koperen deel van dat veertje.

    DSC03833-web.jpg

    Dat stond meer omhoog dan wat ik bij de andere veertjes zag. Kortom, alle veertjes nagekeken, iets bijgebogen en........ eureka! Alle schakelaars werken nu. Wel even erop letten, dat de veertjes bij de montage goed zitten. Volgens mij heb ik er al eens iets over gelezen, maar ik weet niet meer waar. Nou ja, voor mij (en misschien voor anderen met hetzelfde probleem) weer een geheimpje van de 924 ontrafeld.
    Dus afgestreept van de todo lijst.

    Voor de volledigheid nog even een link naar een filmpje op joeptroep waar een soort van Ron Jeremy (wie kent m nie?) uitleg geeft over de schakelaars.



    Wie kan me trouwens vertellen hoe ik hier wat kleinere foto's kan plaatsen?
    Laatst gewijzigd door Beer924; 01/11/2021 om 15:57. Reden: aanvulling


  2. #22
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Opeens valt mijn oog op een zwarte plaat die aan de achterzijde van de motorkap is gemonteerd, ter hoogte van de accu. Wat is dit? Als ik op internet kijk kom ik niet verder dan dat het iets met beveiliging te maken heeft. Maar hoe of wat dan??? Aan de andere kant van de motorkap vind ik wel 3 gaten waar zelftappers in kunnen, maar daar zit verder niks.

    DSC03844.jpg


  3. #23
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    https://www.rosepassion.com/fr/schem...ion-m533-35470

    Hier zie je dat het een antivol item is...voor de 944
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  4. #24
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Op hun website even de taalknop gebruiken om Nederlands te kiezen als je de Franse taal niet beheerst
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  5. #25
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    There is also a battery shield which was fitted only to later cars with an alarm system (M533). Worth getting the shield with, it attaches to pre-marked holes in the hood and gives some additional protection to the positive terminal. Plate is just a few $’s with part# 94451120100.

    Dit is wat een andere Porsche forum laat zien over deze plaat, die dus de bereikbaarheid van de accupool afschermd van buiten af (met gesloten motorkap) in combinatie met een alarm system, om dus het alarm niet buiten werking kan maken door de accupool lost te maken
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  6. #26
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ha mooi. Weer wat duidelijk. Ik zag wel dat het een soort bescherming was, maar kon me er geen beeld bij vormen. Eigenlijk wel heel simpel! Bedankt voor de uitleg.


  7. #27
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mooi werk
    De schakelaars zij idd ellendige dingen
    Kan zo maar zijn dat ze het volgende week niet meer doen
    Ik heb er ook al vaak mee zitten rommelen
    Ruitenwisser is ook een super bekend probleem
    Maar als je nooit in de regen rijd is het ongemak niet zo groot


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #28
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik heb inmiddels wellicht een goeie tip gekregen. De ruitenwissermotor van een moderne Boxster van de eerste serie schijnt te passen en voor een goed resultaat te zorgen. Ik ga maar eens op zoek naar een sloper. De bedrading moet iets aangepast worden, maar dan heb je in ieder geval alvast wel een een moderner motortje met misschien wat meer anabolen.


  9. #29
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vandaag nog een stuk gereden. Toen ik voor verkeerslichten stond te wachten, viel het me op, dat de temperatuur behoorlijk op liep. Aan de voltmeter zag ik dat de ventilator aansloeg. Hierna en tijdens het rijden zakte de temperatuur weer, Ook bij heel langzaam rijden liep de temperatuur op. Maar bij een volgende stop liep de temperatuur weer snel op. Gelukkig was ik bijna thuis. Laten afkoelen en ik zag dat ik aardig wat koelvloeistof kwijt was uit het tankje. 1,5 liter koelvloeistof bijgevuld en motor laten draaien. Verwarming op rood, onluchtingsplug eruit. In die slang onder de rode plug zat helemaal geen vloeistof! En het duurde ook even voordat er überhaupt vloeistof uit kwam.
    Onderweg geen rook gezien die ik zou kunnen herleiden naar een lekke koppakking. Olie schoon. Geen overmatige druk in het koelsysteem. Nergens sporen van lekkage kunnen ontdekken. Zou het een kwestie van ontluchten kunnen zijn geweest? Of moet ik denken aan een thermostaat die te laat opengaat? Is het normaal dat die temperatuur zo schommelt. Het was buiten hooguit een graad of 10. Dat kan bij warm weer nog wat worden.

    Graag eerst jullie info voordat ik van alles ga loshalen.
    Op de eerste foto "rijtemperatuur" en op de tweede foto de temperatuur na een korte stop bij verkeerslichten en het moment dat de ventilator aanslaat. En de verkeerslichten hebben er natuurlijk vermoedeloos niets mee te maken..........

    20211106_162324.jpg

    20211106_162220.jpg


  10. #30
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Prima waardes op de meter, die niet altijd even betrouwbaar is. Die van mij laat soms wat meer zien en slaat dan aan. Anyway, Zo te horen werkt het systeem prima bij je en had je te maken met een luchtbel. Bijvullen doe je dan ook via die rode dop om dat deel ook even af te vullen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •