Pagina 18 van de 53 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 522
  1. #171
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja er gaan wat uurtjes in zitten. Maar ik heb tijd zat. Er zijn ook dagen dat ik bij wijze van spreken maar één moertje aandraai! Ik kocht de auto om wat te doen te hebben. En mijn vrouw houdt me af en toe tegen met andere dingen. Ze zegt dat ik anders te snel klaar ben en weer ergens anders aan wil beginnen. Zou kunnen


  2. #172
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Even wat berichten inhalen.
    Zoals ik al schreef had der Anton aus Tirol mij gemeld dat het stuur klaar was en dat het werd opgestuurd. Klinkt lekker...
    Nou ja, ik heb het stuur ontvangen en ik ben zeer tevreden. Ziet er perfect uit en het is weer stevig. Ik heb er werkelijk geen idee van of het originele leer is gebruikt, maar als dat al zo is, dan kun je er helemaal niks van zien. Dan heeft ie heel goed de oorspronkelijke gaatjes voor het garen gebruikt.

    20220205_135331.jpg

    20220205_135431.jpg

    Bij het demonteren van het stuur viel er een heel zielige schuimrubber ring achter de naaf vandaan. Compleet verteerd. De lokale meubelboer had een reststukje ongeveer dezelfde dikte en daarmee ook deze hindernis weer genomen. Net niet helemaal rond, maar voor mij genoeg. Ik denk dat je er straks niks meer van ziet. Het heeft denk ik ook alleen maar de functie van stof- en vuiltegenhouder.

    20220208_160626.jpg

    20220211_120040.jpg

    De veerpoten heb ik weer in elkaar gezet. Ik heb de naven nog een beetje opgekalefaterd met een spuitje zwarte lak. Daar maak ik niet zo'n spektakel van. Die zitten altijd in water/zand/stof en vuil, dus daar ie het mooie dan ook zo weer vanaf. Ennuh, ik hoef de auto niet in over de top concoursstaat te hebben. Mooi is mooi.
    Eén van de remklauwen zag er opvallend meer gebruikt uit dan de ander. De remzuiger was aan de binnenzijde helemaal verroest. Dat vind ik dan weer niks. Dus begonnen aan weer een avontuurtje. Uit elkaar halen van de remklauw. Ging verrassend goed en makkelijk. Té gemakkelijk. Want ineens schoten de twee helften los van elkaar zonder dat ik echt goed gezien had hoe het eruit zag. Joeptroep bracht hulp. Mooie DIY. Spulletje verder uit elkaar gehaald. Zuiger weer mooi opgeschoond. De buitenzijde alsmede de remcilinder zagen er nieuw uit. Rubbers nog als nieuw. Raar dat dan de binnenkant van die zuiger zo verroest is.
    Het in elkaar zetten was nog wel weer even een dingetje. Op het filmpje ziet het er heel simpel uit, de praktijk is net even anders. Er zitten kunststof glijstukjes tussen de twee delen. Wat een geklooi. Telkens als je het losse remklauwdeel wilt monteren fl#kk#ren die dingetjes eruit. Enniewee, het is uiteindelijk natuurlijk weer gelukt. Nog even dit. Als je de remzuiger eruit wilt drukken met perslucht, vergeet dan niet je vingers er tussenuit te halen. Doet gewoon gloepens zeer.....

    Dan nog even een rotte bevesting van een remleiding. Toen ik de veerpoot rechtsvoor wilde demonteren zag ik, dat de nippel van de vaste, metalen remleiding elke vorm van een zeskant was verloren. Dat was kennelijk al een keer niet helemaal goed gegaan. Ik vroeg mij ook al af, waarom ik die remleiding in de onderdelenbox had zitten die ik bij de auto kreeg. Daar had iemand zich kennelijk al een keer zorgen over gemaakt.
    Met de verfstripper de zaak voorzichtig warm gestookt en uiteindelijk met een griptang het spul los gekregen. Ah, toen moest de aansluiting bij het verdeelstuk onder de auto ook nog los. WD40, wat warmte en veel geduld waren hier de magische termen. Dus die leiding is weer mooi vernieuwd. Een nieuwe remslag zat ook al in de onderdelenbox, dus die kan bij montage ook gelijk vervangen worden.

    20220206_172932.jpg

    De kou en het schaatsen op de tv zorgden ervoor dat ik verder niet zoveel gedaan heb de afgelopen dagen. Piet Paulusma heeft beloofd dat het beter gaat worden dus vanmiddag gaan we eens beginnen met de dreunplaten.


  3. #173
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mooi geworden dat stuur zo! Die remleidingen zijn idd herkenbaar 😅


  4. #174
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Knap gewerkt weeral!
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  5. #175
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik doe de rem leidingen altijd met een leiding-ring sleutel om dit te voorkomen
    Maar je ziet het zo vaak zo en zie het dan maar los te krijgen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #176
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja die heb ik wel, maar de vorige monteur niet................ en toen gin die wartel naar de rastmadee.

    En weer even door. Vandaag en gisteren bezig geweest met de isolatie tegen het schutbord en de isolatie in de tunnel. Het hele verhaal van de mislukte vervanging door een gebruikte originele plaat heb ik al verteld. Nu heb ik platen van Vibraflex gebruikt. Zijn makkelijk te verwerken zeggen ze. ja klopt. Als je bijvoorbeeld de binnenkant van de deuren of de wagenvloer wilt doen. Maar in een motorruimte is het natuurlijk weer different cook. Allemaal hoekjes en opstaande randjes en gaatjes. Die antidreunplaten zijn, als ze niet warm zijn eigenlijk gewoon hard en niet te buigen. Dus eerst geprobeerd om de oude isolatie als mal te gebruiken. Drama. Dan met karton. Wat een gemier maar dat gaat in ieder geval beter. Dan die platen op maat snijden. Ja. Dan breekt de plaat op het zwakste punt. Uiteindelijk zit het erop. Her en der een naadje, maar daar zal ik nog wat kit voor vinden. Uiteindelijk is het me naar het zin. Anders gezegd, er zat niets anders meer dan wat brokstukken. Dus alles beter dan wat het was. Ik ga ervanuit dat het beter is als niets.

    Dan de tunnelbak. Je weet hoe het gaat met een klus waarvan je verwacht dat het problemen op gaat levenren. Die laat je even liggen en schuif je voor je uit. Zo ook met die tunnelbak. Die lag al even klaar.
    Vandaag na de antdreunplaat toch maar begonnen. Hij zal er toch in moeten voordat de motor weer terug is. Wat gebeurde wat precies wat ik verwachtte. Wat een gemier. De transaxlebuis zit er natuurlijk nog en wat remleidingen en die zitten gewoon riant mega in de weg. Maar goed, met veel geduld en een hoop ge........
    is het uiteindelijk gelukt. Morgen verder af werken.

    20220214_193015.jpg

    En om de dag even rustig af te sluiten even een nieuwe pakking gesneden voor de deksel van het koppelingshuis.

    20220214_194842.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Beer924; 14/02/2022 om 21:10.


  7. #177
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Tokkelt lekker door! Maarre... wat zie ik, is de hoofdremcilinder eraf... voor revisie?


  8. #178
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nee. Ik wil de remservo even opkalefateren. Dat gaat makkelijker als de hoofdremcilinder eraf is. Die heb ik al een nieuw laklaag gegeven. Eigenlijk zou ik natuurlijk die servo eruit moeten halen, maar dat schijnt nogal een klusje te zijn om de bevestiging onder het dashboard los te krijgen. Dus doe ik het op een manier waar ik geen voorstander van ben. Maar ik vind het geen probleem om daar af en toe concessies in te doen.


  9. #179
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Als het niet kan zoals het moet.... Dan moet het maar zoals het kan .

    Heb je het al geprobeerd? Ik vond het eigenlijk wel meevallen, los van de wat ongemakkelijke houding. Meeste werk bij mij was de vastgeroeste pin die de as van de booster aan het pedaal zette. De rest was peanuts met pneumatische ratelsleutel.


  10. #180
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dat je dit allemaal zelf doet is bewonderenswaardig !
    Ik volg al een hele tijd en steek er veel van op.
    Ook de foto's spreken boekdelen .Puik werk !!
    Dit wordt zeker een auto van een niveau waar er weinig van zijn..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •