Pagina 2 van de 53 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 522
  1. #11
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Heeft hier iemand van het forum misschien een kopie van een werkplaatshandboek voor de 924? Die van Haynes heb ik, maar ik zoek eigenlijk die van Porsche zelf. Alleen een pdf is natuurlijk ook heel welkom.


  2. #12
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Kun je downloaden uit de downloadsectie van dit forum!


  3. #13
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dank je wel. Inmiddels ook via andere weg gevonden. Nu nog "even" printen. Maar aangezien ik niet meer werk kan dat dus niet meer op de baas zijn kosten.....


  4. #14
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Tijdens de vakantie een mooie Blaupunkt Hamburg SQM23 gescoord voor een heel schappelijke prijs. Ziet er prima en onbeschadigd uit. Morgen maar eens inbouwen en kijken of ie het doet. Hoewel Laurens er een mooie radio voor hed gevonden had deze toch mijn voorkeur.
    Eveneens tijdens de vakantie ook nog via Ebay in Duitsland een prachtige Betriebsanleitung voor de radio gevonden. Werd netjes verpakt opgestuurd. Maar dat niet alleen. Ik had een paar keer een leuk contact met de verkoper van de Betriebsanleitung en die vroeg waar de radio in terecht zou komen. In de envelop vond ik dus ook nog een blocknootje met de afbeelding van een 924. Kijk, daar wordt een mens toch blij van.
    Kortom het begin van het project is daar.
    DSC03783.jpg


  5. #15
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De radio vanmiddag gewisseld. Speelt als een tierelier. Tevens een antenne versterker eraan gehangen. Ik heb nu ook Sky radio i.p.v. alleen maar piraten die in de buurt van de auto hun bijzondere muziek illegaal door de ether verspreiden. Als ik die radio zo zie moet ik denken aan de tijd dat deze net op de markt kwamen en deze in mijn auto's van toen inbouwde. Pure nostalgie.

    DSC03789.jpg


  6. #16
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ziet er strak uit!


  7. #17
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nou we zijn begonnen. Ik heb nog even de kat uit de boom gekeken of ik nog zou wachten met de werkzaamheden omdat het nog mooi weer is/zou kunnen worden, maar kon de verleiding niet weerstaan.

    Even nog een opmerking vooraf.
    Alles wat ik zelf graag wil vernieuwen/herstellen of wat ik niet goed vind aan de auto staat volledig los van het vele werk dat Laurens aan de auto heeft verricht. Alle respect daarvoor en mijn drang om van alles aan de auto te vernieuwen doet dus niets af aan de prima kwaliteit van zijn werkzaamheden.

    Automovers.
    Er moeten twee Pursjes in de garage staan, dus als ze staan is er geen ruimte meer om te manoeuvreren. De 993 staat vooraan en de 924 dwars achterin. De achterwielen van de 924 had ik al op schalen staan zodat ik hem aan de achterkant kon verschuiven. Bij HBM toch nog maar twee automovers gekocht, waarmee je de auto per wiel van de vloer kunt optillen. Zo is de auto bij wijze van spreken dus 360 graden te draaien, of in ieder geval toch makkelijk in zijn geheel te verschuiven.

    Ruitenwissers.
    Tijdens een rit in de regen merkte ik dat de ruitenwissers wel erg traag over de voorruit sjokten. Na wat info op internet heb ik de ruitenwissermotor verwijderd, gedemonteerd, schoongemaakt van binnen, de koperen contacten gezuiverd en daarna de hele handel weer van een nieuw laagje vet voorzien. Vol verwachting de ruitenwissers aangezet. Hmm, gevoelsmatig is er niets veranderd/verbeterd. Nou ja, het ouwe vet is eruit en ik heb weer iets, dat vermoedelijk al 37 jaar werkt, opgeknapt.

    Elektrische ramen.
    Laurens had me al verteld, dat het rechter raam niet werkte. Bij de laatste rit merkte ik echter ook, dat het linker raam wel naar beneden wilde, maar af en toe zelf bepaalde of ie weer omhoog zou gaan.
    Internet, who else, leerde me dat het weleens in de schakelaars zou kunnen zitten. Schakelaars verwijderd, gedemonteerd, gereinigd, alle contacten opgezuiverd en weer gemonteerd. En met succes. Het linkerraam doet weer iets wanneer ik het zelf wil. Ik heb op beide linker schakelaars spanning. Alleen werkte het rechter raam nog steeds niet. Niet vanaf de linker schakelaar en ook niet via de rechter schakelaar.
    Ik heb van alles doorgemeten, maar er komt geen spanning op de rechter schakelaar. Ik heb op beide aansluitingen van de rechter schakelaar (naar beneden en naar boven) afzonderlijk rechtstreeks stroom gezet. Hoera, dat werkt. Weliswaar is de schakelaar (aftermarket) een beetje gammel, maar de motor is dus goed.

    Hier zal vast wel iemand het probleem onderkennen en uit eigen ervaring kunnen aangeven wat de meest voor de hand liggende plaats is van de breuk. Zegt natuurlijk niets, maar dan heb ik iets meer houvast. Of misschien heeft iemand een prima andere oplossing gevonden voor het zelfde probleem.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 29/10/2021 om 14:56.


  8. #18
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nou wat betreft de raambediening ben ik er vermoedelijk uit! De rest zal vast niet zo snel gaan. Na veel gegoochel met de schakelaars en extra draden en nog een keer meten blijft er toch maar één mogelijkheid over. Er is één raamschakelaar afwijkend. Die voelt ook anders aan. Binnenwerk is ook anders. Die zorgt vermoedelijk voor de storing. Kortom daar wil ik een ander voor. Iemand nog zoiets liggen? Onderdeelnummer 477959622895. Kleur maakt niet uit. Het gaat om hert binnenwerk.


  9. #19
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Goed bezig man! Zal vast iemand je aan de schakelaar kunnen helpen denk ik. Wat betreft de ruitenwisser, herkenbaar. Die van mij blijven ook langzaam, maar ja… rij nooit in de regen hahaha


  10. #20
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Twee schakelaars gevonden! Even nog geen tijd om te proberen dus volgende week meer!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •