Pagina 9 van de 53 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 522
  1. #81
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vandaag het stuurhuis uit elkaar gehaald. Grappig genoeg vond ik op joeptroep een handig filmpje over de volgorde van "slopen". Alle afstanden met schuifmaat en foto's vastgelegd. Scheelt straks weer puzzelen. Er zat veel, heel oud en gehard vet op de diverse bewegende delen. Alles mooi schoongemaakt en ontvet. Het lager van de tandheugel lijkt nog prima in orde. Althans het loopt mooi licht, is stil en heeft zo te voelen geen speling.
    De buis van het stuurhuis laat ik zijdeglans zwart poedercoaten. Ik wil even een aantal spullen bij elkaar hebben, zoals de achterplaten van de voorremmen en de traverse en verder alles wat ik zwart wil laten poedercoaten en dan alles in één keer wegbrengen. Ondertussen ga ik vast de nieuwe stuurkogels en stuurstangen, complete draagarmen met rubbers en al (goedkoper dan losse rubbers, fuseekogels en poedercoaten...) en wat ik nog meer nodig heb aanschaffen.
    Alleen de veerpoten er nog onder vandaan. Ik ga de veerdempers vervangen door rode Koni's, die ik al in huis heb. Uit de documentatie maak ik op, dat er in een ver verleden al eens dempers zijn vernieuwd, maar ach, het ligt nu toch uitelkaar en dan kun je maar beter gelijk doorpakken.

    20211203_115044-web.jpg

    20211203_120003-web.jpg

    20211203_142714-web.jpg
    Laatst gewijzigd door Beer924; 03/12/2021 om 16:13. Reden: woord verbeterd


  2. #82
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Daar heb je heel wat jaren aan smeer en vet in (aan) je handen voorbij zien komen, hahaha
    Project 924....and nice driving


  3. #83
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    37 jaar Ronald!!!!


  4. #84
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Je pakt lekker door

    Hebben je nieuwe draagarmen wel de bevestiging voor de stabilisatorstang? Die ontbreken vaak. Kun je er wel aan (laten) lassen, maar dan wordt het alsnog coaten.


  5. #85
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Bedankt voor de tip. Kijk zo belangrijk is nu zo'n forum.
    Eerlijk gezegd ging ik ervanuit dat dat er gewoon op zit. Ik zal dat eerst even verifieren voordat ik ze bestel. En anders wordt het toch rubbers vervangen en coaten......

    Dit weekend niet meer sleutelen. Zelfs niet een beetje aankeutelen.
    De kleinkinderen hebben bijzondere prioriteiten dit weekend. Er komen allerlei presentjes zoals bekend.
    En er is naar het schijnt een hardnekkige virusje. Apart vieren voorkomt dan een loopneusje.
    Dus het hele weekend afwezig.
    En daarom kan ik dinsdag pas weer bezig.
    Direct de garage wat verwarmen.
    En dan gelijk even kijken naar de draagarmen.
    Wat betreft de motor ben ik gestopt met balen.
    Die gaan we er dinsdag voor de motormeneer uithalen.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 04/12/2021 om 14:45.


  6. #86
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Riggard.
    Gisteravond gelijk nog even gekeken naar de bevestiging van de stabilisatorstang aan de draagarm. Maar bij mijn auto wordt de stabilisatorstang rechtstreeks met een beugel onder tegen de draagarm bevestigd. Er zal dus nooit iets gelast hoeven te worden. Er zijn volgens de PET ook meerdere mogelijkheden.

    20211207_082706-web.jpg

    Vandaag het blok eruit.


  7. #87
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Motor is eruit. In verband met de ruimte heb ik hem er vanonder uit gehaald. Dat ging eigenlijk nog wel aardig soepel. Ja, het is natuurlijk even een gemartel met een takeltje en een krik, maar uiteindelijk was het prima te doen. Hoe de omgekeerde weg verloopt daar kan ik nog niks van zeggen. Zal wel iets moeizamer gaan.

    Nu heb ik een vraag. Ik heb wel meerdere vragen, maar nu een vraag over de rechter motorsteun. Dat is de steun waar een veer in zit. De centrale bout zwiebelt alle kanten op. Die rammelt er gewoon los in. Dat lijkt me toch niet goed. Dit is dus de steun met een veer. Als ik een zogenaamd gereviseerde koop, wat is er dan gereviseerd?

    motorsteun rechts.jpg


  8. #88
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nog even een vraagje. Er staat mij bij, dat er bij het vervangen van de voorschokbrekers een beetje vloeistof in de koker van de veerpoot wordt gedaan om klapperen te voorkomen en zelfs voor koeling, hoewel ik dat laatste erg onwaarschijnlijk vind. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb. Wie helpt mij aan deze info?


  9. #89
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Inmiddels ben ik er wel achter dat die motorsteun terminaal is overleden en dus kapot is. Iemand nog zo'n ding in goeie staat liggen?


  10. #90
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Goed bezig, je gaat echt grondig te werk! Zal vast iemand je hier aan de motorsteun kunnen helpen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •