Pagina 25 van de 53 EersteEerste ... 1521222324252627282935 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 529
  1. #241
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja, ik denk dat het inderdaad niet zo'n handige actie is geweest met die WD40. Ik zal over een tijdje de rommel schoonmaken met remmenreiniger en kijken wat er dan gebeurt.
    Ook over "echte" contactspray zijn de meningen verdeeld, evenals het toepassen van zuurvrije vaseline op electrische contacten. Zoveel 924 problemen (en dat zijn er veul....), zoveel kenners, zoveel meningen en zoveel adviezen zullen we maar zeggen.


  2. #242
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo. Terug van een heerlijk verblijf in onze starcaravan in Zuid-Frankrijk aan de Middellandse Zee. 8 weken is eigenlijk best wel kort, maar we doen het er maar mee. .
    Eind augustus via Corsica nog maar een paar weken daarheen.
    Maar thuis gekomen de draad van het dagelijkse Hollandse leven weer opgepakt. Dus weer een beetje pielen aan de 924. Afspraak gemaakt bij Euromaster om de 924 uit te laten lijnen. Hoewel ik bij de eerste ritten al had gemerkt dat de wielen ogenschijnlijk helemaal niet zo verkeerd stonden, hij liep behoorlijk rechtuit, toch maar beter even correct afstellen.
    Vanmorgen de auto op de brug. Aan de hand van de gegevens in hun computer konden ze precies waar en hoe wat afgesteld moest worden. Dus niet alleen de waardes, maar ook de wijze waarop. Men begon achter, omdat daar de meeste foutmeting zat. Helaas kregen ze de boel niet los. Dwz, en nu praat ik even de monteur na, de bouten draaiden wel, maar de schijven verplaatsten zich niet. Ik heb me er nog niet verder in verdiept. Het zal me één dezer dagen wel duidelijk worden als ik in de boeken ben gedoken, of dat iemand van hier het me duidelijk maakt.
    De achterwielen staan beide licht naar links gericht. Gevolg daarvan is dat de auto "op zijn hondjes" loopt. De voorwielophanging is wel uitgelijnd, maar zo, dat de "fout" achter enigszins gecorrigeerd wordt. Kortom, de auto loopt netjes rechtuit, maar het is nog niet goed. Dat is iets voor de komende winter. Het was toch al de bedoeling dat het van de winter aan de achterzijde los ging.

    Stationair loopt ie nog niet lekker. Het rommelt een beetje en ook op constante snelheid, zeg maar bij 50 of 60 km/u merk je dat ie niet gelijkmatig loopt. Opvallend is dat ie nu wel, ook met warme motor, rond de 1000 rpm stationair loopt. Maar dus wel onregelmatig. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het CO en mogelijk nog wat fijnafstelling van de ontsteking.
    Februari volgend jaar is de APK en dan is het wel lekker als het co klopt. De rest gaat zeker lukken.
    Iemand hier in het oosten van het land met kennis en ervaring met het afstellen van een 924 motor en een co meter???????
    Anders ben ik weer gelijk aangewezen op een garagebedrijf.


  3. #243
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    462

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dat is balen van de ophanging... Achter zit een aantal excentrische bouten, door die te draaien kun je de verschillende aspecten van de ophanging aanpassen. Zou heel gek zijn als de bout wel draait, maar de afstelling niet. Dan is er óf een verkeerde bout gebruikt, óf de bout is stuk, óf de monteur draait aan de verkeerde

    Ophanging achter is hetzelfde als de super beetle/kever en nog wat andere modellen, dus als je daarop zoekt op YouTube... Vind je honderden video's waarschijnlijk van hoe het exact werkt.

    Co meter heb ik, afstellen kom ik ook een eind mee... Alleen dat oosten van het land, daar kan ik niks aan veranderen


  4. #244
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Geen idee wat betreft de ophanging achter. Ik zal eens op joeptroep kijken. Dan zal ik proberen uit te leggen wat ik zag gebeuren. En om nou met de huidige benzineprijzen even van Oost naar west te kachelen vind ik niet interessant.


  5. #245
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Op bijgevoegde foto aangegeven waar aan gedraaid werd.

    De blauw omcirkelde bout ging los. De rood omcirkelde bout draaide wel rond. Dat is waar een sleutel 36 voor nodig is. Maar er gebeurde op het uitlijnscherm niks. En toen hielden ze op.............

    axle_height_adj.jpg


  6. #246
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    462

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Volgens mij is dat alleen de hoogte van je vering achter? Ik zou denken dat de bout links van de rode de uitlijning doet, de roodomlijnde doet de hoogte van de vering.

    Mocht het helpen kan ik de Co meter ook altijd opsturen, voor 9 euro heb je m heen en weer via DHL -punt, maar dat is aan jou


  7. #247
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dank voor je aanbod. Ik kom bij je op de lijn.


  8. #248
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    462

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Is overigens geen 'professionele', maar een gunson g4125, kun je voor iets van 150 a 200 kopen. Lezing is niet 100% accuraat, maar om af te stellen volstaat het.

    Ik heb 'm ooit voor mn motor gekocht. (BMW R1100gs) en hij kwam handig van pas met de porsche


  9. #249
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik ben inmiddels wat meer wijzer geworden mbt de uitlijning van de achterwielen. Het blijkt dat de mannen, waarin ik wel vertrouwen had, vermoedelijk toch aan de verkeerde bouten hebben gedraaid. Tja, shit happens. Zij zijn bezig geweest met de hoogteverstelling en niet met de sporing van de achterwielen. Ik snap inmiddels hoe het werkt.
    Riggard had gelijk. De 3 bouten, waarvan 1 stelbout, die voor de rood omcirkelde bout zitten zijn voor de sporing.

    Ik ga maandag maar even naar ze terug. Wordt ongetwijfeld vervolgd.


  10. #250
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ben benieuwd! Moet goedkomen dan vandaag (me de juiste buiten, hahaha)
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •