Pagina 28 van de 53 EersteEerste ... 1824252627282930313238 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 522
  1. #271
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Maar de ruimte waar dat reservewiel zit blijft natuurlijk gelijk. Dus er kan wel een normaal wiel staan? Was dat een stalen wiel of een lichtmetalen gevalletje. Welke maat? Dan ga ik daar eens voor kijken. Er zal nog wel ergens een Le Mans wieltje te krijgen zijn.
    Ik heb niet zo'n vertrouwen in een vouwwiel van 38 jaar oud. In de 993 heb ik er ook zo eentje. Uhm 27 jaar oud....... Maar daar kan ik geen gewoon wiel kwijt. Trouwens geen idee, waar ik een lekke achterband (255) zou moeten laten als ik vol ben op vakantie. Hahahaha


  2. #272
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Preventief dakdragers op de 993?

    Bij mijne zit de standaard 'tarantula' lichtgewicht velg achterin met normale band.

    Ik weet niet of de bakken in de carosserie identiek zijn, maar gok het wel. Wat wel verschilt, is de koffermat, de uitsparing voor een vouwband daarin is kleiner. Mijne komt tot de rand van de kofferbak.

    Zou in jouw geval gewoon een set veters, compressortje en busje schuim erbij doen... Heeft mij met de motor ook regelmatig gered.


  3. #273
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik zal het eens bekijken. En zo'n reparatieset is inderdaad ook wel handig.


  4. #274
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Maar de ruimte waar dat reservewiel zit blijft natuurlijk gelijk. Dus er kan wel een normaal wiel staan? Was dat een stalen wiel of een lichtmetalen gevalletje. Welke maat?
    185/70R14 op een standaard velg bij mij, gevarendriehoek, gereedschap, wielkeggen en nog wat zooi vinden daar ook allemaal een plekje.
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  5. #275
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dus heb ik de hoogte gemeten van mijn wielen. Als ik die hoogte afzet tegen de vrije ruimte die de mat dan zou moeten hebben, dan past het never nooit niet. De vorige eigenaar (Laurens) heeft al eens hier een vraag gesteld over optiecode M477. Dat stond op het geboortebewijs van de auto. En dat bleek dus het Falt-Ersatz-Rad (met streepjes ertussen anders is het woord niet te lezen ), het vouwbandje dus te zijn. Daarmee is mijn auto in 1984 kennelijk uit de fabriek gerold. En dan is er natuurlijk een daarbij passende kofferbakmat ingelegd met een dikkere schuimlaag in de ronding van het reservewiel. Anders zou die bekleding in elkaar zakken en nu rust het schuim van de mat keurig op het vouwwiel. De laatste 2 zinnen zijn een eigen invulling. Het zal blijken of mijn veronderstelling juist is als ik een andere 924 met een volwaardig reservewiel heb gezien.
    Mooi he, dat we zo met zoiets druk kunnen zijn. Of we, ik in ieder geval.


  6. #276
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren



    Hier 2 plaatjes van hoe het bij mij zat, allicht heb je er wat aan.

    Wiel ligt nu ergens onder de auto geslingerd, wachtend op betere tijden


  7. #277
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik zal morgen even wat foto's maken hoe het bij mij zit. Ik heb tijd zat. We zijn beiden geveld door corona. Alhoewel ik er voorlopig nog weinig last van heb.


  8. #278
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dus toch weer een verrassing. De bekleding van de kofferruimte is dus afgestemd op de maat van het reservewiel.
    In mijn geval dus af fabriek een Falt-ersatz-rad. De ruimte tussen bovenzijde bekleding en rand koffer is 12,5 cm. Als ik dat bij jou zie Riggard dan is dat inderdaad veel kleiner.
    Tjonge, als alle vragen rond die gekke 924 zo snel opgelost waren, zou er geen reet meer aan zijn. Op naar de volgende verrassing

    Ik hoef niet meer te zoeken naar een mooie velg (jammer, zoeken is altijd zo leuk), maar laat het vouwbandje lekker zitten en koop er nog een bandenreparatiesetje bij. Ik had overigens via internet voor de reis met de 993 al een paar dikke kunststof schroeven/parkers gekocht.
    Als je het lek heb gelokaliseerd dan draai je er zo'n kunststof parker in. Het schijnt te vulcaniseren. Nou ja, voor wat het waard is natuurlijk. Als ik ingeval van nood maar rustig rijdend een hotel of garage kan bereiken.
    Iemand van hier daar al ervaring mee?

    20220803_185647.jpg

    20220803_185810.jpg

    Bandenreparatieset.jpg


  9. #279
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik vind zo'n klein bandje ook wel mooier in de kofferbak, even wat bescheidener. Daarom zal het ook een optie geweest zijn.

    Geen ervaringen met die schroeven, wel met veters. Zowel op de motor als de auto. In tegenstelling tot wat iedereen op het internet beweert, werkt zo'n veter perfect en rij je moeiteloos je banden ermee op


  10. #280
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Er wordt in mijn bandencentrale ook met veters gewerkt, met goed gevolg.
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •