Pagina 48 van de 55 EersteEerste ... 38444546474849505152 ... LaatsteLaatste
Resultaten 471 tot 480 van de 544
  1. #471
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Update nummer zoveel.
    Vandaag de stuuras weer gemonteerd. Wat een geheister is dat. Man, man. Om de klembout in de vork onder de rembekrachtiger vast te krijgen. Daar kom je met goed fatsoen niet bij. Maar uiteindelijk is het gelukt door de moer eerst met een magneet net een winding op de bout te draaien en dan de bout aan de onderkant met een bandenlichter tegen te houden. Overigens was het nog niet zo een twee drie voor elkaar te krijgen om de kruiskoppeling over de splines te krijgen. Moest toch een paar klopjes en duwtjes hebben. Montage op het stuurhuis was een eitje. Maar dat kwam omdat het stuur en het contactslot ook gedemonteerd waren, waardoor ik ruimte over had. Toen ben ik aan de gang gegaan om de kunststof huls met het contactslot te monteren. Uiteindelijk heb ik die nieuwe huls in een hoek gefl%$%kerd en heb de oude huls weer gemonteerd. Ik had al vastgesteld dat die eigenlijk dezelfde maatvoering en flexibiliteit had als de nieuwe. En toen natuurlijk het grote moment. Ja hoor vooralsnog spelingvrij!!! En daar ging het om. Nu nog even een illegaal blokje om vast te stellen of het met het rijden ook goed is.


  2. #472
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Laatste dag van het jaar. Dus toch nog maar even weer wat gesleuteld. Ik heb de tankvlotter verwijderd in de hoop, dat dat ding hartstikke vervuild was en dat daardoor de brandstofmeter in mijn ogen nog weleens kuren had. Wat een teleurstelling. Ten eerste gingen de boutjes van de bevestiging bovenop de tank gewoon los. Ten tweede kon ik de vlotter zonder problemen uit elkaar halen. En dan zie je dat dat ding er als nieuw uitziet. Als je dan ook nog ziet dat de tank van binnen kraakhelder en prachtig schoon is, ja, dan is het even slikken natuurlijk. Dus alles in elkaar gezet, de contacten bovenop de vlotter even gezuiverd en alles weer aangesloten. Hahaha, maar ik weet nu wel dat alles daar goed zit.
    Dan nog wat. Ik vind dat het slot van de achterklep wel erg veel speling heeft. Dwz de sleutel kan bijna 45 graden naar links gedraaid worden voordat er iets in de bediening van het slot gebeurt. De speling zit dus alleen in het draaien van de sleutel. Weet iemand waar je dat zou kunnen stellen? De elektrische bediening werkt overigens feilloos.

    DSC04545.jpg


  3. #473
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo, allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en sleutelze maar weer lekker verder.
    Als je iedereen al hebt gezien op oudjaarsavond hou je nieuwjaarsdag mooi voor jezelf. Dus tijd om het slot van de achterklep te demonteren. Stelt niks voor is er zo uit. En toen bleek al gauw waar de speling door werd veroorzaakt. Het slot bestaat uit twee delen. Het deel waar het slotdeel in zit en daarachter het "meeneemmechanisme". Ik weet even niet zo gauw hoe je dat omschrijft. Maar daar is een stuk van afgebroken en dat veroorzaakt de speling. Tevens zit er in het slotdeel een zwart ringetje dat helemaal vergaan is. Wie o wie heeft nog zoiets liggen?? IK ga uiteraard ook de mij bekende adressen voor 924 onderdelen benaderen.

    DSC04554web.jpg

    DSC04570web.jpg


  4. #474
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Slot gevonden!


  5. #475
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Van de week bij Rick Burgers van Classic924 geweest en daar een slotje opgehaald voor de achterklep. Leuk om daar eens even langs te gaan. Werkplaats vol met 924's en vooral ook een boel losse, ja hoe zal ik het eens netjes zeggen, oude onderdelen. Ik hou daar wel van. Nog even hun verzameling bekeken en dat is toch wel mooi hoor. Ze zijn gepassioneerd daar in Elst.
    Oh ja, dat slotje, daar ging het om. Uiteindelijk van twee slotjes 1 goedwerkende gemaakt. Zit allemaal weer perfect in mekaar en werkt weer zoals het hoort. Gelijk her en der in de koffer wat massacontacten ontoxideert en schoongemaakt. Blijven de lampjes daar aan de achterkant ook gewoon branden.
    Toen ik de auto net had, heb ik de bijgeleverde stoelverhogers gemonteerd. Dat leek een succes. Je zit niet zo diep en hebt dus een iets beter overzicht. Verder is de armpositie tov het stuur net wat meer ontspannen. Maar ik heb inmiddels zo vaak bij het instappen mijn hoofd gestoten, (zeker bij de laatste exercitie met het stuurspelingverhaal, dat ik ze onder de bestuurdersstoel weer heb weggehaald.
    En wat de volgende klus is, weet ik eigenlijk nog niet. Op de een of andere manier heb ik helemaal geen zin om de achterwielophanging los te halen. Gevoelsmatig zit het gewoon allemaal goed. Dus ik laat het nog maar even zitten. Ik heb nog wat dingen aan de 997 te doen en dat geef ik denk ik maar even voorrang. Geen foto's dit keer. Ik zou niet weten waar ik foto's van zou moeten plaatsen.....


  6. #476
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Jeetje, je to do lijstje moet dan toch wel redelijk af geraken zo? Misschien toch maar een supercharger overwegen?

    Die achterwielophanging herken ik wel, dat zijn allemaal bouten die met 100+ soms 200+ NM vastzitten... Als het niet los wil, kan het best even een klusje zijn. Tegelijkertijd... jouw auto is er waarschijnlijk beter aan toe dan de mijne, en mij lukte het ook.
    Ik neem aan dat je het wel al laat marineren in de kruipolie?


  7. #477
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja, mijn todo list is vrijwel afgewerkt. En nee, geen supercharger hoor. Ik ben van het (zoveel als mogelijk) origineel.
    Ik doe van de week nog een keer het afdichtingsprofiel rond het dak. Dat zit me nog steeds niet lekker. Het dakje valt nog steeds niet goed in de uitsparing. Het zakt er niet ver genoeg in.
    En die achterwielophanging........... Nee ik heb er gewoon geen zin. Gek hè. Maar er kan zomaar een moment komen dat ik er toch aan begin hoor.


  8. #478
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ben dus niet alleen oriverslaafd...
    Al eens gedacht aan siliconespray op het profiel ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  9. #479
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Geen idee wat oriverslaafd is, maar als dat betekent dat je niet van de 924 kunt afblijven voor allerlei reparaties, verbeteringen of gewoon omdat de auto roept dan ben ik oriverslaafd......... Dat ding heeft een magische aantrekkingskracht. Hahahaha

    Met het dak zou het ook nog aan de afstelling kunnen liggen. Ik heb nog niet geprobeerd hoe het dakje erin ligt als de achterste "omhoogzetbeugels" in ruststand liggen. En of ik het er dan gewoon verder in kan drukken. Ook nog niet met siliconenspray. Volgens mij kun je de omhoog-en-naar-beneden-trek-beugels aan de achterzijde van het elektrische dak toch afstellen of niet?


  10. #480
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Oriverslaafd=verslaafd aan origineeluitvoering
    Smering dakmechanisme met droge PTFE-spray (anders blijft vuil erin hangen) - afstelling 924-dak is wel niet mijn ding...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •