Pagina 31 van de 53 EersteEerste ... 2127282930313233343541 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 522
  1. #301
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Gisteren maar eens het nieuwe rubber om het targadak gelegd. Werkje van niks. En ja, het dak lag uiteraard helemaal vlak, want het nieuwe rubber was significant smaller. Maarrrrrrrr, dan ligt het dakje dus zeker niet vast. Als het vergrendeld is, kun je het aan de achterzijde iets omhoog duwen. Niet veel, maar er is ruimte. Ik geef mezelf 100% kans dat dat niet goed gaat afsluiten en onder het rijden gaat klapperen. Het nieuwe rubber lijkt me dus gewoon te dun. Zolang niemand mij kan vertellen hoe dit op te lossen heb ik het oude rubber met de stoffen bovenkant maar weer gemonteerd. Het dakje ligt dan aan de voorzijde behoorlijk vlak. Alleen aan de achterzijde steekt het iets te veel naar mijn zin uit. Maar het ligt zo wel vast en zal geen water doorlaten.


  2. #302
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    volgens mij kun je die klemmen aan de achterkant nog iets naar binnen schroeven toch?


  3. #303
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Je hebt het over "die" klemmen....... Over welke klemmen heb je het dan? Ik heb gekeken in het werkplaatshandboek maar vind daar niets specifieks over.


  4. #304
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik heb een handmatig dak, dat zet je aan de achterkant vast met 2 klikkers/klemmen. Die kun je in mijn geval draaien, ik heb ze nooit grondig onderzocht (Want het zit goed) maar volgens mij kun je die iets strakker zetten.


  5. #305
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik zal eens kijken of ik iets in die richting kan vinden.


  6. #306
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Net als kennelijk vele andere forumleden ben ik de afgelopen tijd er niet toe gekomen iets aan de 924 te doen.
    Vanaf dat we terugkwamen van vakantie in oktober ben ik druk geweest in de garage en met de zoek tocht naar een andere 911, als vervanger van de 993.
    In de garage heb ik een mooie werkbank geplaatst in plaats van het 30 jaar oude keukenblok waar is al jaaaaren aan werkte.

    Zo was het
    20211019_183613-web.jpg

    Zo is het
    DSC04291-web.jpg

    En dit is de vervanger voor de 993. Een 2011 997.2 cabrio Black Edition met PDK. Echt maanden aan het zoeken geweest en gevonden:

    Porsche-911-Cabrio-3-6-PDK-Carrera-Black-Edition-Gelimiteerde-uitvoering-NL-Geleverd-1 anoniem.jpg

    Ja en toen bleef er niet zoveel zin en tijd over voor de 924. Nu eerst even twee weken naar de zon en daarna gaan we draad weer oppakken.


  7. #307
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Gelijk de avatar maar even gewijzigd. Wat je niet meer hebt moet je niet meer laten zien.


  8. #308
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mooie werkbank, flinke verbetering! Zo'n keukentje is leuk en handig, maar dit is het echte werk. Zal ook een stuk steviger zijn. Nu alleen nog een Heuer bankschroef...?

    Die 911 mag er ook wezen, wat was de reden voor de switch als ik vragen mag?


  9. #309
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja hoor mag je vragen. We maken graag lange tochten door Europa. Vooral Frankrijk is favoriet. Afgelopen voorjaar in de omgeving van Grenoble in milieuzones terecht gekomen. En ik krijg voor de 993 geen milieuvignet in Frankrijk. Dan in augustus Corsica. Op enig moment alleen E10 te krijgen. Niet goed voor een 993. Dan komt er in oktober een staking van de raffinaderijen in Frankrijk. Op enig moment alleen nog foute benzine te krijgen. Dan blijkt dat er vanaf september 2022 er veel permanente milieuzones in Frankrijk bij komen. Lyon, Montpellier e.o. Ik werd er eigenlijk wel een beetje zat van. Natuurlijk zijn er nog genoeg regio's over en kun je ergens anders in Europa gaan toeren. Maar het zal alleen maar meer problemen gaan geven. De 993 hebben we 11 jaar gehad en bijna 90000 km mee gereden. En dus de knoop doorgehakt en de 993 verruild voor een 997. En dan toch wel een iets of wat speciale uitvoering en de laatste 911 met de "oorspronkelijke" korte wielbasis. Hierna werden ze 10 langer en dus groter.


  10. #310
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Klinkt als een wijs besluit. Je gebruikt m genoeg en dan is iets dat praktisch is wel zo gemakkelijk... En het is gewoon een hele mooie wagen 👍

    Kun je voor de nostalgie en pure rijbeleving altijd de 924 nog even pakken.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •