Pagina 42 van de 55 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste
Resultaten 411 tot 420 van de 544
  1. #411
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastibum Bekijk Berichten
    Beer924, heb jij voor mij misschien de volgorde van draden bij de stekker voor de ruitenwissermotor? Ik heb de passende plug net binnen, maar geen idee wat waar moet zitten
    Ik heb je een PB gestuurd


  2. #412
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo even bijpraten over de revisie van het schakelmechanisme achter op de bak en het vervangen van, later, de keerringen in de bak voor de aandrijfassen. Het spulletje is namelijk nogal nat van vet en mogelijk olie en alleen daar waar de assen zitten. Ik verwacht dus dat het de keerringen zijn. Maar dat later.
    Het blijft de komende dagen en misschien wel weken gewoon slecht weer, dus ik heb de auto toch maar opgebokt om met de revisie van het schakelmechanisme te beginnen.
    Eerst de uitlaat eronderuit. Man man wat een gewicht. Dat kan ook niet anders als je ziet hoe die uitlaat eruit ziet. Het lijkt wel een straaljagerpijp. En kennelijk door de eerste de beste hulpleerlingmonteur die nog niks van lassen wist in elkaar gebraaien. Nou ja, het is niet anders. Hitteschild boven de achterste demper verwijderd en dan is er zicht op het schakelmechanisme. Dan zie je ook hoeveel speling er in de scharnierpunten zit. Hoe vaak zou er geschakeld zijn in de 40 jaar en 226000 km die de auto oud is? Het heeft geen schuld zullen we maar zeggen. Het nieuwe spul ligt al gemonteerd en wel klaar. Ik had nog een reservebak liggen en daarvan heb ik het mechanisme afgehaald en alvast voorbereid voor montage onder mijn auto. En dan wel met de modificatie met kogelgewrichten.
    Eerst de pook los gemaakt van de schakelstang. De scharnierpunten aan de linkerkant van de bak kwamen eenvoudig los. De bij een ieder bekende gele bout met het ijzerdraadje loste ook eenvoudig. De M8 bout met 17 mm kop aan de rechterkant boven op de bak ging wat lastiger, maar is ook gelukt. Tenslotte kon ik het hefboompje zo van de as uit de bak halen. Zucht.
    Met een goeie DIY die ik op internet had gevonden kon de montage met de kogelgewrichten weer beginnen. Daarvoor heb ik rechts boven op de bak eerst het eerste kogelgewricht gemonteerd. Dat is een klusje wat je vrijwel op de tast doet. En dan eerst alleen de kogel monteren met een wat dikkere schijf eronder. Straks moet het andere deel over de kogel heen en weer geborgd worden. Op de tast. Maar iemand adviseerde om het klemveertje alvast in het gaatje te steken en met een klein stukje tape vast te zetten. Als het gewricht weer in elkaar zit kun je zo het veertje aandrukken en zit alles geborgd. Tot zover de theorie. Morgen verder.

    Vette assen
    DSC04415web.jpg

    Straaljagerpijp
    DSC04420web.jpg

    Als het niet past omdat het te dik is, pakken we de hamer
    DSC04422web.jpg

    Compleet gereviseerd schakelmechanisme
    DSC04412web.jpg

    Kogel rechts bovenop is gemonteerd. Beter foto was er door ruimtegebrek niet te maken.
    DSC04433web.jpg


  3. #413
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Kon het niet laten. Hoewel zaterdagavond, toch maar even afgemaakt. Anders dan vergeet je misschien soms iets. Het zit allemaal weer in elkaar en heel belangrijk, daar is het spelingvrij. Morgen de pook weer monteren en dan maar eens proberen hoe het droog schakelt.

    DSC04437web.jpg


  4. #414
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Keurig! Ik ben heel benieuwd wat het oplevert.

    En... Die uitlaat, laten we daar geen woorden aan vuil maken. Wanneer komt de nieuwe?


  5. #415
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Uitlaat? Even nog niet. Auto? Als iemand interesse heeft in mijn 924............Wat de revisie heeft opgeleverd weet ik nog niet. Morgenochtend pook monteren en dan weet ik het


  6. #416
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nou, de schakelwegen zijn zeer ernstig korter geworden. Joho! Is al het werk niet voor niets geweest. Alles zit weer lekker strak in elkaar en is spelingvrij. kijk dat zijn nog eens updates! Op naar het volgende klusje met de keerringen van de aandrijfassen.


  7. #417
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik zie dat ik al aan pagina 42 bezig ben. Allemachtig. Heb ik toch al aardig wat gedaan aan het knutselprojectje 924.
    De aandrijfassen zijn los en de keerringen zijn eruit. Het zou bijna helemaal mis gegaan zijn doordat ik een verkeerde torx inbus gebruikte bij de eerste de beste bout van de aandrijfas. Ik had het op tijd in de gaten, maar ik kon wel zien dat de groeven in de kop al licht beschadigd waren, door de eerste aanzet om hem los te draaien. Gelukkig hadden ze bij de lokale automaterialenzaak de juiste spline inbus. Verkoper: waar is het voor meneer? Voor de aandrijfassen van een Porsche 924. Oh, Volkswagen dus. Moet u deze hebben. Haha. Op de as is natuurlijk een spoortje te zien van de keerring. Maar er is in het geheel niets te voelen van een "braam" of een andere slijtage. Ik waag het er op. Zoveel wordt er nou ook weer niet met de auto gereden. Dus dat scheelt weer. Ik moet nog even een montagestuk vinden van rond 60 mm om de nieuwe keerring weer in het huis te plaatsen. Of heeft iemand hier een handigheidje voor? Ik moet komend weekend op familiebezoek in het wilde westen en kom dan langs een heel gevaarlijke gereedschapswinkel in Moordrecht. Daar vind ik vast wel (en meer) wat ik hebben wil.

    Deze is er vermoedelijk nog nooit uit geweest
    DSC04446web.jpg

    Weinig "spoorvorming" (vind ik)
    DSC04445web.jpg


  8. #418
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dop met de juiste buitendiameter bvb - rubberen hamer
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  9. #419
    Ingeschreven
    10/08/2014
    Locatie
    berkel en rodenrijs
    Berichten
    162

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Ik zie dat ik al aan pagina 42 bezig ben. Allemachtig. Heb ik toch al aardig wat gedaan aan het knutselprojectje 924.
    De aandrijfassen zijn los en de keerringen zijn eruit. Het zou bijna helemaal mis gegaan zijn doordat ik een verkeerde torx inbus gebruikte bij de eerste de beste bout van de aandrijfas. Ik had het op tijd in de gaten, maar ik kon wel zien dat de groeven in de kop al licht beschadigd waren, door de eerste aanzet om hem los te draaien. Gelukkig hadden ze bij de lokale automaterialenzaak de juiste spline inbus. Verkoper: waar is het voor meneer? Voor de aandrijfassen van een Porsche 924. Oh, Volkswagen dus. Moet u deze hebben. Haha. Op de as is natuurlijk een spoortje te zien van de keerring. Maar er is in het geheel niets te voelen van een "braam" of een andere slijtage. Ik waag het er op. Zoveel wordt er nou ook weer niet met de auto gereden. Dus dat scheelt weer. Ik moet nog even een montagestuk vinden van rond 60 mm om de nieuwe keerring weer in het huis te plaatsen. Of heeft iemand hier een handigheidje voor? Ik moet komend weekend op familiebezoek in het wilde westen en kom dan langs een heel gevaarlijke gereedschapswinkel in Moordrecht. Daar vind ik vast wel (en meer) wat ik hebben wil.

    Deze is er vermoedelijk nog nooit uit geweest
    DSC04446web.jpg

    Weinig "spoorvorming" (vind ik)
    DSC04445web.jpg
    HBM is heel gevaarlijk inderdaad
    het zit op de route van mijn werk (gouda)
    als je het goede gereedschap uitzoekt zit je wel goed
    want ze hebben ook wel echt troep

    kan de AOK remontluchter zeker aanrader mocht je er toch langs gaan
    en nog wat aan de remmen moeten doen.
    en de AOK momentsleutels van 6 tot 100 NM
    ik gebruik niet anders meer.

    en inderdaad een dop gebruiken om de keering op zijn plek te tikken
    maar ik had toevallig een dop van rond de 60 kan me voorstellen dat jij die niet hebt liggen
    Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
    Porsche 987c 2007


  10. #420
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    ik zou gewoon de 3d printer aanslingeren en een persstukje printen

    En anders... 60mm is de maat van sommige regenpijpen, dus je zou een dop/mof voor een regenpijp kunnen zoeken bij de bouwmarkt. Zoiets; https://www.hornbach.nl/p/martens-ei...EaAkrVEALw_wcB


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •