Pagina 39 van de 55 EersteEerste ... 2935363738394041424349 ... LaatsteLaatste
Resultaten 381 tot 390 van de 544
  1. #381
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Goed bezig! Nee, geen sleutelwerk op dit moment. Van de winter alleen gebruikelijk onderhoud en nu rijden. Heb nog met de tour van garage de Loods meegereden. Helaas is nu het weer omgeslagen en staat ie al even stil


  2. #382
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Hier ook geen sleutel werk
    Helaas momenteel weinig tijd
    Wel van het wekend met de 924 club
    Weg geweest toeren door de Eifel moezel en het rijndal
    Super gezellig en mooi


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #383
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik heb het nog even aangepast. De draden op gelijke lengte gebracht, krimpkous eromheen en afgetaped. De beugel waar de motor aan vast zit moest aangepast worden. Dat had ik met de dremel gedaan. Die schoot natuurlijk een paar keer uit waardoor er wat krassen op de beugel waren ontstaan, zoals op één van de eerdere foto's te zien is. Dat heb ik ook weer bijgewerkt. Even de verf laten drogen en dan weer monteren.

    20231023_112159web.jpg


  4. #384
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En weer doorrrrrrr. Voorbereidingen treffen voor het opheffen van de speling van het schakelmechanisme boven op de bak. Bij de aankoop van de 924 kreeg ik er een bak met 115 verschillende onderdelen bij en ook een complete versnellingsbak. Daar zat het schakelmechanisme nog op. Dat die bak, zoals werd gemeld, nog maar 33000 km zou hebben gelopen neem ik inmiddels met een pekelwagen vol zout. Een korreltje is namelijk te weinig. Dat schakelmechanisme was er ook zo beroerd aan toe kwa speling, dat dit nooit in 33000 km gebeurd kan zijn. Enorme speling. Maar ik kon zo mooi in real live zien hoe het in elkaar zit. Ook kon ik zo het spul van die reservebak alvast reviseren. En nu kwam die bak met onderdelen mooi van pas. Ik had bij Partworks al een revisieset gekocht. Maar daar misten de 4 dunne rubber ringen die op het gammele mechanisme ook al behoorlijk uitgelubberd waren. Nou ja, om dan die 4 ringen te bestellen voor 25 ct pst en dan gewoon maar €8 bezorgkosten te betalen vond ik wat te gek. Dus heb ik die rubbertjes schoongemaakt en wat opgekalefaterd. De rest gereinigd met Dasty en remmenreiniger. De asjes met fijn schuurpapier opgezuiverd en daar waar nodig iets gecorrigeerd met een vijl. Er waren wat braampjes ontstaan in die 33000 km waardoor het nieuwe verbindingsblok in eerste instantie net niet paste. De draaiende delen ingevet met een dun laagje molycote vet en alles weer in elkaar gezet. Oh ja, dat was waar ook, Er zat een klein tubetje met speciaal vet in de verpakking van Partworks. Dus spul weer uit elkaar, weer schoongemaakt en het transparante vet van Partworks erop gesmeerd. Alles weer in elkaar. Mooi spelingvrij. Maar inmiddels was de borgring dus al twee keer uitgebogen voor de montage. Dus was de spanning daar een beetje af. Ik wist dat ik nog een ongebruikte had. Trek ik een (verkeerd) laadje open en wat zien ik? 4 gloednieuwe rubber ringen met het juiste onderdeelnummer! Gauw alles nog een keer uit elkaar, beetje extra nieuw vet eraan, nieuwe borgring erop en klaar. Nu nog even het mechanisme van de eigen bak afhalen en vervangen door de gereviseerde. U hoort weer van mij
    Oh ja Zou ik bijna vergeten. Dat rare gedoe met een soort scharnier met een stang en rubbertjes wil ik ook gaan vervangen. Daar zit ook zoveel speling op. Op een ander forum heb ik een oplossing met kogelgewrichtjes gezien. Ziet er top uit. Maar misschien is dat al oud nieuws en rijdt iedereen er al mee............

    Ter info: https://only944.com/partscatalog/only/shiftlinkagearm/

    Nu nog wat foto's. Morgen even naar een sloop in de buurt voor een stekker met kabeltje voor de ruitenwissermotor.

    DSC04397web.jpg

    DSC04406web.jpg

    DSC03577.jpg

    DSC03587.JPG

    kogelgewricht schakelstang.jpg

    Ennuh, beste mensen. Blijf hier berichten schrijven mensen. Op FB is het misschien wel gezellig, maar je kunt er geen bal terugvinden. FB kan niet op tegen een goed gevuld forum!
    Laatst gewijzigd door Beer924; 25/10/2023 om 18:00.


  5. #385
    Ingeschreven
    10/08/2014
    Locatie
    berkel en rodenrijs
    Berichten
    162

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    kan die schakel linkage zeker aanbevelen.

    ik heb em in combinatie met de aanpassing die je bij je pook doet om daar de speling er uit te krijgen en het armpje die op de as van de bak zit(de 2de foto).
    het laatste verkopen ze niet bij only944

    schakeld super strak en daar hou ik van.

    Groeten
    Joran
    Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
    Porsche 987c 2007


  6. #386
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik ga dat armpje zelf maken Joran. Met 2 kogelgewrichten M8 en een stuk draadeind. Zit alleen nog even te dubben of gegalvaniseerd voldoende is of dat rvs toch slimmer is. Het moet natuurlijk niet vast gaan zitten door oxidatie.


  7. #387
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dacht ook al, dat kun je toch veel eenvoudiger zelf maken... Great minds, Think alike Je zou het ook even een laagje zinkspray kunnen geven nadat het in elkaar zit?


  8. #388
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Morgen heb ik de gewichtjes als het goed is in huis. Zal eens kijken hoe de kwaliteit is. Of er nog iets van bescherming overheen moet. Maar het gaat mij meer om het draaiende deel, dat dat vrij van oxidatie blijft zodat het gangbaar blijft.


  9. #389
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En heb je al bij de sloop de passende stekker kunnen vinden? Ik heb het erop gewaagd en de stekker 171971835A in duitsland gekocht. 20 euro voor een stekker, eigenlijk bezopen. Maar helaas heb ik nu overdag geen tijd om bij de sloop rond te kijken


  10. #390
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Nee nog geen tijd gehad. Even wat andere, pensionado activiteiten....... volgende week even kijken. En anders heb jij voor mij vast wel het adres in Duitsland.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •