Pagina 40 van de 55 EersteEerste ... 3036373839404142434450 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 544
  1. #391
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Toch tijd gevonden. En dus een goeie stekker. En nog mooier..... gratis! Prima jongens die slopers!


  2. #392
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En waarom zou het aansluiten van 5 draden aan de stekker met dezelfde kleuren als de bedrading van de auto nou gewoon heel eenvoudig zijn bij een 924? Tuurlijk. Je zou denken groen-geel aan groen-geel, zwart-wit aan zwart-wit, groen aan groen, groen-zwart aan groen-zwart en bruin-geel aan (nou vooruit) bruin. Nou dan heb je buiten die speciale 924 Gremlins gerekend. Zoals ik het tijdelijk had aangesloten vergeleek ik het met de bedrading aan de nieuwe stekker. Bijna gelijk. Toch voor de zekerheid nog even een een testaansluiting gemaakt. Bleek dat groen-zwart en groen omgedraaid aangesloten zouden moeten worden. Oh ja? Ja! Een zekering verder en ik was overtuigd. Pff.
    Toen alles functioneerde heb ik de oude stekker definitief samen met die rubber hoes van de bestaande bedrading afgehaald, bedrading gesoldeerd, de soldeerlassen geïsoleerd met krimpkous en het geheel afgewerkt met isolatieband. Het zit vrijwel uit het zicht. Ik vind het prima zo. En het belangrijkste is dat alles werkt zoals ik het graag wilde. Weer een klusje afstrepen. Foto's? Tuurlijk!

    20231027_152528web.jpg

    20231027_161902web.jpg


  3. #393
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Die schakel linkage heb ik ook gedaan. Echt aanrader. Ipv soep roeren kun je fatsoenlijk schakelen. Top! Meteen de bus in de auto meepakken op het schakelmechanisme. Zijn lange stangen uiteindelijk. Kan maar beter strak zijn


  4. #394
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Voorin bij de pook is al vernieuwd. Daar werd het al een stuk beter van.


  5. #395
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Gewoon even om wat leven in de brouwerrij te houden. Vanmorgen de auto maar eens opgekrikt en op bokken gezet om eens te kijken hoe ik bij het schakelmechanisme boven op de bak kom en of het mogelijk misschien al eens vervangen was. Nou dat kijken ging wel, maar om het spul los te halen moet toch wel de uitlaat eronderuit. En aangezien de uitlaat alleen vooraan bij de pijpen vanaf het spruitstuk gedeeld kan worden, is dat weer niet zo één twee drie gedaan. Dan nog even het hitteschild weg en dan ligt de weg open naar het mechanisme. Daar zit een speling op! Het rammelt gewoon heen en weer. De kogelgewrichtjes voor de stabilisatie van de overbrenging zijn ook binnen. Maarrrrrr, ik heb gerzien dat er rondom de uitgang van de aandrijfassen aan de kant van de bak aan weerszijden behoorlijk sporen van olie zichtbaar zijn. Ik denk dat ik dat maar in één keer moet aanpakken als ik met de bak aan de gang ga. Volgens mij zijn de keerringen, want ik denk dat die het zijn, van buitenaf te vervangen. Volgens mij heb ik daarover al eens iets gelezen. Als het niet zo is, dan hoor ik dat graag. DE aandrijfassen waren al eens vervangen. Wel lang geleden in tijd, maar natuurlijk niet in kilometers.

    20231030_120545web.jpg


  6. #396
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Aanvulling. Ik wacht nog even met de reparaties tot 1 na december. Dan MOET ze toch op stal. Kan ik nu nog even rijden. Tenminste als het droog is....


  7. #397
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zijn idd keerringen
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  8. #398
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ach... als alfarijder kan ik je vertellen; waar olie zit, zit geen roest, gewoon zo laten


  9. #399
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Steady Eddy bedankt. Ik heb intussen een videootje gevonden waarin duidelijk wordt hoe de keerringen vervangen kunnen worden. Komt goed.
    En Riggard. Wat betreft roest bij een Alfa. Ooit vroeger een Alfasud TI gehad. Die knisperde voor de deur. Wat een ellende. Maar ik wil dan toch echt af van dat gesmeer met olie door die lekkende keerringen.


  10. #400
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De olie die je daar verliest komt van ergens anders waar je die best niet kan missen...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •